• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skype?

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Skype?

Hvis du ringer til en vanlig telefon så koster det med Skype under 20 øre minuttet, ringer du derimot til en mobil så koster det ca. 2 kr. Begge deler er mye lavere pris enn det du må betale ved bruk av mobil.

Min erfaring er at et headset er absolutt det beste å bruke - om det er et superbillig fra Biltema (tror jeg betalte under 30 kr for dette i på en norsk biltema) eller et avansert kostbart et spiller ingen rolle.
Jeg hopper selv frem og tilbake mellom to laptops, på den store gamle bruker jeg et Biltema headset - til den lille nye har jeg kjøpt et trådløst fra Teknikmagasinet til ca. 500. De fungerer like bra begge to!

Med de fleste laptops så er det mulig å bruke den innebygde mikrofon og høytaler slik at en får en høytalende telefon. Nyttig hvis alle i bilen skal være med på en samtale :D
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Skype?

.... Så har du ikke et norsk fødselsnummer så er det bare kontantkort som er mulig. .....
Telenor har for kontantkort i Norge dag, uke og månedspakker for mobilt intenett - noe dyrere enn ved fast abo......

Nån som vet var jag som svensk kan köpa norskt kontantkort för veckosurf? Priser och begränsningar?
Har letat på Telenor.no´s hemsida men man måste tydligen vara kund redan för att kontakta dem via mail…
:confused:
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Skype?

Hvis du besøker et av Telehuset sine utsalg så skulle du få hjelp.
Du kan også forsøke å kontakte kjeden via www.telehuset.no - telehuset er Telenor sin retailkjede.
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Skype?

Som jag förstått så måste man ha en norsk adress när man registrerar ett kontankort för mobil surf. Men det kanske funkar att göra som jag gjorde i Tyskland när jag köpte kontant surfkort i förra veckan. Jag använde mig av en ställplatsadress och dom sa inget om det, adressen existerade ju som fysisk adress!
/Annette
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Skype

Om jag förstår Knuts inlägg ovan så låter det som om man som svensk kan köpa norskt kontantkort.
Ludde säger att man måste ha Norsk adress.

Nån som vet vad som brukar funka? Kan man uppge en camping/ställplats som adress?

Har mailat Telehuset, men dom hänvisar till Telenor - som inte vill kommunicera via mail annat än med befintliga kunder - moment 22.......?
 
F

F.d. 5106

Guest
Sv: Skype?

Hemma har vi en vanlig/riktig ? alltså en hemmatelefon med Skype inbyggt, kopplas in i datorn OCH vanliga telejacket..
Har många gitarr vänner utomlands.. så ..

Kan ibland sitta ett par timmar och prata med Switzerland = 0 :-
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Skype

Om jag förstår Knuts inlägg ovan så låter det som om man som svensk kan köpa norskt kontantkort.
Ludde säger att man måste ha Norsk adress.

Jag köpte norskt kontantkort förra året. Jag uppgav svensk adress men var tvungen att registrera mig, först med pappersformulär i butiken och sedan med kontrolluppringning till den norska operatören.

Ganska omständligt!
 
Toppen