• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skype

kjeva

HBK Medlem
Inlägg
205
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
163
Medlemskap
2024
Hur många har skype installerad i datorn?

Kjell 163

Skypenummer kjeva12
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Skype

Alla medlemmar som har ett S nere till vänster!
Om du har Skype på mobilen så kan du ringa gratis från utlandet, förutsatt att du kopplar upp via Wlan.
 
Senast ändrad:

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: Skype

Ja, det är kanon. Vi har ett abonnemang som heter Gratis Europa. Det kostar 3,95€/månad och ger då fria samtal till alla fasta telefoner i hela Europa. Det tillkommer inte ens uppkopplingsavgift. Dessutom får man ett ingående telefonnummer som vi valt att ta ut i Sverige. Då kan alla våra vänner där slå ett lokalsamtal i Sverige från vanlig telefon som kommer till vår Skype.
/Bertil
 

Majvor o Toomy

HBK Medlem
Inlägg
81
Kommun
Mark
HBK-Nr
3086
Medlemskap
2024
Sv: Skype

Har försökt att instalera.men det går inte,jag får till svar att jag har fel SKYPNAMN Mitt SKYPNAMN toomy sätila
 
Senast ändrad:

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: Skype

Hej
Komer inte riktigt ihåg, men jag tror inte att du kan ha varken blanktecken eller ä i adressen,
det måste nog vara toomy.satila om du vill ha hela namnet med tror jag.
/Bertil
 

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: Skype

Hej igen Toomy
Jag var tvungen att testa och det var inga problem.
Så nu har jag reggat det. Jag skickar ett PM med lösenord som du kan ändra sedan.
/Bertil
 

Homecar

HBK Medlem
Inlägg
64
Kommun
Olofström
HBK-Nr
225
Medlemskap
2024
Sv: Skype

Jag är intresserat att installera skype men kan inte hitta någonstans förklaring till begreppet"vanliga telefoner"Och således kan inte hitta priset hur mycket det kostar att ringa till en mobiltelefon i Finland.Är det någon som vet ?
 
Senast ändrad:
F

F.d. 11293

Guest
Sv: Skype

jag har instalerat Skype, det hade vart kul o provat det:yes:, så att jag blev lite mer bekväm med använda det:), är det nån som känner sig manad:rolleyes:, kan flera använda det samtidigt, o va sjutton sitter mickrofonen på datorn :confused:
:)
 

kjeva

HBK Medlem
Inlägg
205
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
163
Medlemskap
2024
Sv: Skype

Finns inte mikrofonen redan installerad i datorn, måste du köpa en separat.
Finns för under hundralappen. Då ingår även hörlurar.

Kjell
 

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: Skype

Datorparn:
Om du har en bärbar är det inte säkert att du ser micken. Enklast är då att ringa Skypes provtelefon och tala in ett meddelande. Får du det tillbaka så har du mikrofon.
Bäst ljud får man dock med headset.
/Bertil
 

Calleinvierno

HBK Medlem
Inlägg
420
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3452
Medlemskap
2024
Sv: Skype

Tack för tipset. Tänkt länge på att ladda ner skype. Nu ärdet klart
Tack
Calleinvierno/Roffe
 

KuMaNi

HBK Medlem
Inlägg
1.331
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2024
Sv: Skype

Är det någon som vet om det är möjligt att ha Skype i två datorer men ändå använda samma Skype adress?
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.586
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Skype

Det går, men det funkar bara med en i taget som jag upplever det.
 

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: Skype

Som Gunnar säger så fungerar det. Det ringer tom i båda datorerna samtidigt om båda är inloggade. Vad som händer om man försöker svara i båda vet jag inte - blir nog inte bra. Så bäst är väl att logga ur den man inte tänker använda.

Vi har dock även en "reservidientitet" så att om en är borta och en är hemma så kan vi ringa gratis emellan våra ID. Man byter ju identitet bara genom att logga ut och sedan logga in med den andra.
/Bertil
 
Senast ändrad:

KuMaNi

HBK Medlem
Inlägg
1.331
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2024
Sv: Skype

Hur gör jag då för att få samma identitet på båda datorerna. Framgår det vid nedladdningen?
 

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: Skype

Du begär helt enkelt ingen identitet, utan när du har laddat ner så avslutar du guiden. Sedan startar du Skype och loggar in med din gamla identitet. Har du sparat den gamla nedladdningen på en fil behöver du inte ladda ner igen, utan tar bara den gamla filen.

Identiteten kopplar inte Skype på något sätt till en dator utan till den identitet du loggar med. Det betyder också att om du är hemma hos någon annan så kan du ladda ner en ny kopia och logga in med ditt ID. Även dina sparade kontakter och inställningar följer med, dom ligger inte på datorn utan finns på nätet hos Skype.

Lycka till
/Bertil
 
Toppen