• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skype & Win 7

F

F.d. 52943

Guest
Har skaffat ny notebook för att ha smidigare dator i husbilen. Har fått ett Skype-problem. När vi använder Skype så kopplas internetförbindelsen ibland ner. Skypesupporten svarade att det är en begränsning i Windows - se nedan.

The TCP/IP stack now limits the number of simultaneous incomplete outbound TCP connection attempts. After the limit has been reached, subsequent connection attempts are put in a queue and will be resolved at a fixed rate. Under normal operation, when applications are connecting to available hosts at valid IP addresses, no connection rate-limiting will occur. When it does occur, a new event, with ID 4226, appears in the system?s event log.
......
5. To fix this, you may search the Internet for the "event 4226 patch", but please note, that you will apply this patch at your own risk and for your own responsibility.

När jag hämtar patchen (som bara verkar finnas för Win XP) så skriker antivirusprogrammet i högan sky så den vågar jag inte installera.

Nån som vet vad/hur man kan göra?
:confused:
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Skype & Win 7

Jag använder inte själv Skype och har inte råkat ut för ditt problem.
Men kanske någon fix på denna sida kan fungera bättre: (Redigerad: länken borttagen då den inte fungerar längre)


Är du förresten säker på att det är ditt antivirus som skriker?
Windows 7 säger ofta till själv om en installatör vill ändra saker i exempelvis "Program files" eller windows registret. Är det antivirus som gnäller gör du helt rätt, är det windows som varnar kan du istället högerklicka på installationsfilen och välja "Kör som administratör".

//ST

Edit igen: Jag tyckte det var märkligt att Win7 skulle ha sådana problem, så jag googlade lite och hittade detta inlägg.
Deras problem var routern. Men nu vet jag inte om du har en sådan inkopplad eller om du bara kör via ett 3G-modem...
Om du inte får ordning på det, så kan jag skicka dig en tcpip.sys-fil från Win7 ultimate om du vill prova med det.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Skype & Win 7

Tack för tips. Event 4226 finns i loggen. Vid ett tillfälle gick Internet och Skype ner under pågående session, vid nästa tillfälle funkade Skype men sedan kom jag inte ut på nätet.

Det är AVG som skriker - inte Windows.

Kör via en Netgear wireless router/brandvägg. Ska kolla om några uppdateringar finns till den.

Skicka gärna sys filen - ska pröva den (antar att jag kan köra systemåterställning om det skiter sig).
 
Senast redigerad av en moderator:

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.626
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: Skype & Win 7

Ett beprövat sätt är att döpa om den gamla .sys-filen till .bak och sedan lägga in den nya .sys-filen. Om det strular, är det bara att ta bort den nya .sys-filen och döpa om den gamla från .bak till .sys
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Skype & Win 7

De filer jag har (lättast att komma åt) är till 64-bitars Win7. Är det en sådan du har? Det är olika fil till 32 resp 64-bitars.

Jag hittade annars mer info via denna länk. Där tipsade de om detta program men när jag kör det (på win7 home x32), får jag bara meddelandet att patchen inte behövs då det inte finns några sådana begränsningar för "halvöppna" kopplingar.

Har du kollat om det finns någon nyare Skype version att ladda ner?
Kanske nån beta version? På siten finns 4.1, är det den du har?

//Stefan
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Skype & Win 7

Skype 4.1.0.179
64 bitars Win home premium för intel core 2 duo processor.
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Skype & Win 7

Även jag har haft problem med Skype och Windows 7. Maskinen själv letar efter lösningar (MS) och kommer med denna:

"Address a problem with Skype add-on for Internet Explorer
Skype add-on for Internet Explorer has stopped working properly.

Skype Technologies SA is aware of this problem and working as quickly as possible to make a solution available.


Click to go online to the Skype Technologies SA website for more information and support options"

Jag försökte denna åtgärd men det blev ingen ändring. Jag har Windows7 Professional på en 32-bitars maskin, 4GB int.minne.

Min Explorer krachar ofta om jag har Skype på, men som oftast kör jag med Google Chrome och den funkar som tåget...

Så, det är väl bara vänta och se!

hälsning
jyrki
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Skype & Win 7

Jyrki: I Internet Explorer, gå in under verktyg/Hantera tillägg och inaktivera allt som har med Skype att göra där. Funkar hur fint som helst här! Använder inte call to:-länkarna ändå!
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Skype & Win 7

Gjort!

Tack, tänkte inte på det, nej ... jag hade ingen aning om detta, nu är det gjort tack detta eminenta HBK- forum och dess medlemmar.

jyrki
 

Ce-eN

HBK Medlem
Inlägg
260
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
632
Medlemskap
2025
Sv: Skype & Win 7

Jag har också skaffat mig en ny liten dator, en Asus Eee Pc "10005HA" med Windows 7 för att ha i husbilen. Att installera datorn var inga problem. Det visade sig att Skype redan var inlaggd som genväg, så det var bara att registera sig med mitt gamla konto. Att installera mitt mob.bredband "telia" möte heller inga problem. Skypen funkade. Pratade med kompis, inga problem. Men när jag skulle börja surfa och lägga in webbadresser så blev det stopp. Ingen kontakt med internet. Konstigt, jag kunde ju använda Skypen och då skall man ju vara inne på internet ! Alltså, jag har också problem med Skypen förmodligen. Vad att göra, någon som vet ? Eller är det bara att ta bort Skypen och vänta tills Skype leverantören fixat till problemet med Windows 7 om det nu är det som är problemet. Tråkigt ! Jag använder min Skype varje dag ! Som tur är har jag ju en dator till med Windows XP som Skypen fungerar på !
Hälsn......Ce-eN !
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Skype & Win 7

Enda problem jag har haft med Skype på mina Windows 7 installationer är det som är beskrivet ovan, men det var ju ganska enkelt åtgärdat. I övrigt fungerar det prima, kör det dels på en bärbar och dels på en stationär där hemma. Skall tillägga att båda maskinerna kör 32-bitarsversionen för att slippa problem med "äldre" hårdvara (drivrutiner).

Den mest uppenbara nackdelen med Win 7 32-bit (och även XP samt Vista 32-bit) är ju att det inte hanterar mer än 4Gb minne (inkl. grafikminnet).

Mer om Windows minnesbegränsningar hittar ni här: Memory Limits for Windows Releases (Windows)
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52943

Guest
Min Win 7 är 64 bitars. Widows säkerhetscenter i min dator säger nu att Skype har ett problem som inte är löst.


Address a problem with Skype add-on for Internet Explorer

Skype add-on for Internet Explorer has stopped working properly.
Skype Technologies SA is aware of this problem and working as quickly as possible to make a solution available.

(såg nu att felmeddelandet behandlats ovan oxå - hade lite bråttom..)

Är det någon som provat Mozilla Firefox med Win 7 (64-bitars) o Skype?
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Skype & Win 7

Själv har jag haft stora problem med Skype och Windows vista och med både Philips telefon och Linksys. Då köpte jag en separat IP telefon som är kopplad direkt till routern då behöver man inte ens ha en dator kopplad man ringer direkt med telefonen.
I mitt fall så köpte jag en topcom med kabel, men det finns andra trådlösa modeller
Topcom Europe - Teléfonos Skype
webtalker 500
min router Vodafone kan kopplas till ADSL eller användas till mobilt bredband.
Alla problem borta.

Juan
 
Senast redigerad av en moderator:

EuraM

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Härryda
HBK-Nr
5324
Medlemskap
2024
Sv: Skype & Win 7


Men Roland! Det borde väl du veta? Dessutom har du ju en dotter som är duktig på sådant där. :twitcy:Föresten har ni kommit iordning i ert nya hus? Kanske vi ses på vägarna i sommar! Ha det bra och hälsa Viola!
F.d anställd. :p
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Skype & Win 7

Men Roland! Det borde väl du veta? Dessutom har du ju en dotter som är duktig på sådant där. :twitcy:Föresten har ni kommit iordning i ert nya hus? Kanske vi ses på vägarna i sommar! Ha det bra och hälsa Viola!
F.d anställd. :p
Hej Sabine,
Välkommen till HBK. Pröjsa en hundring i inträde och en hundring om året, så får ni tillgång till massor av nyttig info. Vi har lärt oss det mesta om husbilar via detta forum! Bara ställplatslistan är värd det mångdubbla.
Har ni köpt husbil ännu?
Dottern har flyttat iväg till pojkvännen, så henne har vi ingen direkt nytta av längre…
Skype har faktiskt uppfört sig de senaste gångerna så kanske dom löst problematiken.
 
F

F.d. 12757

Guest
Sv: Skype & Win 7

Nu vet jag inte om ni löst problemen, men för mig har Skype fungerat utan problem både på på den bärbara Win7 och den stationära XP sedan jag ändrade porten till att bara använda port 443 i Skypes inställningar.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Skype & Win 7

Nu vet jag inte om ni löst problemen, men för mig har Skype fungerat utan problem både på på den bärbara Win7 och den stationära XP sedan jag ändrade porten till att bara använda port 443 i Skypes inställningar.

Har funkat här oxå de senaste gångerna - har inte ändrat port, men ska prova det om det strular igen.
 
Toppen