• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skype WiFi - uppkoppling i Europa

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Jag tar tillfället i akt och skapar en egen tråd för Skype WiFi som underlättar uppkoppling till Internet även till de hotspots som inte är gratis.

Skype WiFi är en genial app som enkelt kan koppla upp dig i över 1 miljon WiFi-hotspots världen över.
Betala per minut med Skype-kredit.
Appen som är ett måste när du reser utomlands.

Sänk kostnaderna för datatrafik-roaming när du är utomlands:
• Använd Skype WiFi för att ansluta till betalhotspots på campingplatser, ställplatser, barer och restauranger – tillgängligt i över 1 miljon hotspots världen över.
• Det är bara att peka och ansluta – sedan kan du surfa, kolla e-post, använda Skype, kolla Facebook, uppdatera Twitter, ladda upp bilder, ladda ner musik eller e-böcker.
• Du betalar bara för den tid du är uppkopplad – det finns inga gränser för hur mycket data du kan skicka eller hämta.

Det är lätt att komma igång:
• Ladda ner den kostnadsfria Skype WiFi-appen.
• Logga in med ditt Skype-konto.
• Se till att du har lite Skype-kredit på ditt konto.

Så går du online i en kompatibel hotspot:
• Öppna Skype WiFi-appen
• Peka på Connect.
• Du är online! Enkelt.

När du är klar är det bara att peka på Disconnect.

Om du inte är ansluten till ett kompatibelt WiFi-nätverk hittar du nätverk som stöds i appen.

mzl.mleiqrdw.320x480-75.jpg


Låga priser, oavsett var du ansluter:
• Med Skype WiFi kan du koppla upp dig och betala per minut. Innan du ansluter visas priset tydligt för den hotspot du ansluter till.
• Kom ihåg att du bara debiteras för hur många minuter du är uppkopplad, inte för hur mycket du skickar eller hämtar.
• Du har kontrollen – varje session är högst 30 minuter lång och du kommer att ombes ansluta på nytt för att förlänga sessionen. Du kan peka på Disconnect (koppla ifrån) när som helst.
• Se tillgänglighet och kostnad för Skype WiFi på WiFi - Wireless Internet Access from WiFi Hotspots - Skype.
 

Bernt Håkan

HBK Medlem
Inlägg
43
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
1368
Medlemskap
2025
Sv: Skype WiFi - uppkoppling i Europa

Är det inte billigare att skaffa ett kontant kort?
Med vänlig hälsning, Bernt
 
F

F.d. 24401

Guest
Sv: Skype WiFi - uppkoppling i Europa

Ett kontantkort är alltid billigare om man vill surfa längre perioder. Håller dock med om att Skype WiFi är klockrent om man vill surfa kortare stunder på många olika platser / länder.

Kombinerat med ObiTalk kan man även ringa via sin vanliga hemtelefon från mobilen oberoende av vart i världen man är.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Skype WiFi - uppkoppling i Europa

Är det inte billigare att skaffa ett kontant kort?
Med vänlig hälsning, Bernt

Det är nog billigare med lokalt kontantkort men det kan vara lite problematiskt att behöva registrera de olika kontantkorten för varje land man besöker. I de flesta (alla?) länder är det obligatoriskt att registrera kontantkortet före användning.

Om man bara vill hämta och skicka e-post eller tanka hem nyheter eller andra stora filer är Skype WiFi som nämnts "klockrent" eftersom man enbart betalar för uppkopplad tid.

Sedan finns gratis WiFi-hotspots på många platser (typ McDonalds) och en bra app för att hitta dem är WiFi Finder.
 
B

Bengt & Gunni

Guest
Sv: Skype WiFi - uppkoppling i Europa

Hej! Verkar som skype wifiappen även finns till android.Nån som vet om det fungerar ok.Har tidigare sett en del klagomål på skype till android.Vore ju fint att slippa köpa ett kontantkort i varje land .

// Bengt
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Skype WiFi - uppkoppling i Europa

Använde Skype på min Samsung Galaxy I9000 (Android 2.3.3) och min ZTE platta (Android CyanogenMod 7.2.0 RC0-V9-KANG) jag var i Torrevieja, både på biblioteket och Club Nordico via deras wifi!
Provade även att använda ZTE plattan och Skype på flyget hem från Alicante (Norwegian) med deras Wifi, funkade perfekt både med tal och video.
Skype WiFi skall jag testa när jag hittat den till Android och se hur det funkar!
:yes:
 
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Skype WiFi - uppkoppling i Europa

Hej! Verkar som skype wifiappen även finns till android.Nån som vet om det fungerar ok.Har tidigare sett en del klagomål på skype till android.Vore ju fint att slippa köpa ett kontantkort i varje land .

// Bengt

Var hittar du "Skype WiFi" till Android? Jag hittar den inte på Google Play i alla fall.
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Skype WiFi - uppkoppling i Europa

10 minuter 14 kronor.... == 1 timma 84 kronor! Är detta bara WiFi-avgift?

Låter inte mycket men blir mycket om man gör annat än laddar ner/upp mailen.

Vitsen med att använda Skype via fria trådlösa- eller 3G-nät är ju att kunna tala länge utan att det kostar ett endaste öre....

hälsning
jyrki
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Skype WiFi - uppkoppling i Europa

10 minuter 14 kronor.... == 1 timma 84 kronor! Är detta bara WiFi-avgift?

Låter inte mycket men blir mycket om man gör annat än laddar ner/upp mailen.

Vitsen med att använda Skype via fria trådlösa- eller 3G-nät är ju att kunna tala länge utan att det kostar ett endaste öre....

hälsning
jyrki

0,14€ per minut tillhör förhoppningsvis det dyraste alternativet och är väl ingen uppkoppling som lämpar sig för slösurfande. Då är det nog bättre att leta upp gratis hotspots. Men onekligen ett bra alternativ när nöden är som störst och man vill fatta sig kort.

Man slipper också besväret att registrera kontantkorten som ibland kan bli långdraget pga äldre fransmäns och tyskars ovilja att prata engelska.
 
B

Bengt & Gunni

Guest
Sv: Skype WiFi - uppkoppling i Europa

Är osäker på om skype wi fi finns till android.Det står om wi fi anslutning men tjänsten att kunna ansluta till wi fi som kostar saknas nog.Däremot ser det ut att gå använda en laptops med skype wi fi.Man kan väl hoppas att det kommer en skype wi fi app till android,det är ju en smart grej.

//Bengt
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Skype WiFi - uppkoppling i Europa

På PC er Skype WiFi en web-browser greie, burde og fungere på andre platformer - selv om en trenger flere åpne weblesere samtidig.

Har sett påloggingen dukke opp på flere steder når jeg har forsøkt å nå åpne wifi hotspots.
 

myrorna

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
9322
Medlemskap
2024
Sv: Skype WiFi - uppkoppling i Europa

0,14€ per minut tillhör förhoppningsvis det dyraste alternativet och är väl ingen uppkoppling som lämpar sig för slösurfande. Då är det nog bättre att leta upp gratis hotspots. Men onekligen ett bra alternativ när nöden är som störst och man vill fatta sig kort.

Man slipper också besväret att registrera kontantkorten som ibland kan bli långdraget pga äldre fransmäns och tyskars ovilja att prata engelska.

Vi har nu varit i Tyskland.
Frågade hos Vodafone efter kontantkort, men enligt expediten var man tvungen
att ha en tysk adress för att få registrera sig. Hon frågade t.o.m om vi inte hade ngn. bekant i Tyskland som vi kunde reg. kortet på!

Hur krångligt måste det vara i EU ?

Fru Myra
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Skype WiFi - uppkoppling i Europa

Inte alls krångligt! Eller krångligare än i Sverige nu eller förut....:)

Vi registrerade oss i Tyskland med adressen bilen stod på, inga problem som helst, men det var O2, inte Vodafone.

hälsning
jyrki
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Skype WiFi - uppkoppling i Europa

Det är på samma sätt med Aldikort, det räcker med ställplatsadressen!
 
F

F.d. 28368

Guest
Sv: Skype WiFi - uppkoppling i Europa

Köpte ett SIM-kort hos Vodafones butik i Rinteln. Det var inga problem och expediten lade in butikens adress för mitt kort.
 

myrorna

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
9322
Medlemskap
2024
Sv: Skype WiFi - uppkoppling i Europa

Verkar som vi hade oturen att träffa på en dålig försäljare!
Tack! Nu vet vi till nästa gång.
Bara att konstatera ännu en gång att detta är ett suveränt forum

Fru Myra
 
F

F.d. 52951

Guest
Sv: Skype WiFi - uppkoppling i Europa

Tyckte det var en bra idé med Skype WiFi via laptop så jag följde instruktion om att ha senaste variant av Skype+lade in en kredit. Får nu svar att "Skype WiFi hotspot inte stöds av detta nätverk" när jag försöker använda tjänsten. Här tar mitt tekniska kunnande slut Kan någon förklara vad jag gör för fel!
Tack
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Skype WiFi - uppkoppling i Europa

Tyckte det var en bra idé med Skype WiFi via laptop så jag följde instruktion om att ha senaste variant av Skype+lade in en kredit. Får nu svar att "Skype WiFi hotspot inte stöds av detta nätverk" när jag försöker använda tjänsten. Här tar mitt tekniska kunnande slut Kan någon förklara vad jag gör för fel!
Tack

Vilket nätverk eller operatör har du?
 
F

F.d. 52951

Guest
Sv: Skype WiFi - uppkoppling i Europa

Här i bostaden i Malmö använder vi bredbandsuppkoppling till Ownit.
 
Toppen