• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skype problem.

F

F.d. 50012

Guest
Hej!
Min dator har börjat krångla, när jag vill ringa med skype får jag ett felmeddelande. "Din dator är långsam stäng av program som du inte använder". Problemet är att jag inte har startat några andra program än Skype. Har provat med att installerat om Skype och jag har stängt av indexseringstjänsten i Windows. Jag har Windows 7.
Är det någon som har ett tips på vad man kan göra åt detta
 
F

F.d. 53498

Guest
Sv: Skype problem.

Jag har precis samma problem i min dator. Så tipps kommer att hjälpa oss båda.
 
F

F.d. 50012

Guest
Sv: Skype problem.

Hej Anders jag har ver. 5.1.0.112 och kör det i en Acer aspire. Från början funkade det bra men sedan ett par månader har det krånglat.
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: Skype problem.

[quote=Bertil&Gun;341078]Hej!
Min dator har börjat krångla, när jag vill ringa med skype får jag ett felmeddelande. "Din dator är långsam stäng av program som du inte använder". Problemet är att jag inte har startat några andra program än Skype. Har provat med att installerat om Skype och jag har stängt av indexseringstjänsten i Windows. Jag har Windows 7.
Är det någon som har ett tips på vad man kan göra åt detta[/quote]

Hej!
Det kan vara svårt att ge något råd som inte låter för banalt men då jag har liknande problem så börjar jag att kolla om det har smugit sig in något/ra program som startar automatiskt via Kör och "msconfig". Eller varför inte kolla hur CPUn är belastad.
Sedan kör jag ett städprogram för registret som alltid hittar mer än hundra träff/fel. Man kan också kolla i registret som för XP beskrivs här Optimera uppladdningen av Windows XP, men se upp om du ändrar något!!
Diskrens och defragmentering är heller aldrig fel.
Kanske kan det vara något med med kommunikationen som gör att Skype missuppfattar sitiationen så början med att köra Bredbandskollen som finns gratis på Internet.
Det vore värdefullt att veta om du även har iaktagit andra saker som har ändrat sig som exempel långsammare i uppstarten, eller om du kan spåra något samband i tid med en till synes helt ovidkommande sak.
//Conny
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Skype problem.

Ibland när bredbandet är överbelastat någon gång får jag upp ett meddelande att man skall stänga av kameran då bilöverföring tar stor bandbredd.
En annan sak som irriterar mig är att Skype omvandlar alla nummerserier till telefonnummer och sätter en flagga framför och vill att man skall ringsa numret med Skype.
Jeg har letat men inte hittat var/om man kan stänga av denna funktion.
Någon som vet????
 
F

F.d. 50012

Guest
Sv: Skype problem.

[quote=Bertil&Gun;341078]Hej!
Min dator har börjat krångla, när jag vill ringa med skype får jag ett felmeddelande. "Din dator är långsam stäng av program som du inte använder". Problemet är att jag inte har startat några andra program än Skype. Har provat med att installerat om Skype och jag har stängt av indexseringstjänsten i Windows. Jag har Windows 7.
Är det någon som har ett tips på vad man kan göra åt detta

Hej!
Det kan vara svårt att ge något råd som inte låter för banalt men då jag har liknande problem så börjar jag att kolla om det har smugit sig in något/ra program som startar automatiskt via Kör och "msconfig". Eller varför inte kolla hur CPUn är belastad.
Sedan kör jag ett städprogram för registret som alltid hittar mer än hundra träff/fel. Man kan också kolla i registret som för XP beskrivs här Optimera uppladdningen av Windows XP, men se upp om du ändrar något!!
Diskrens och defragmentering är heller aldrig fel.
Kanske kan det vara något med med kommunikationen som gör att Skype missuppfattar sitiationen så början med att köra Bredbandskollen som finns gratis på Internet.
Det vore värdefullt att veta om du även har iaktagit andra saker som har ändrat sig som exempel långsammare i uppstarten, eller om du kan spåra något samband i tid med en till synes helt ovidkommande sak.
//Conny[/quote]
Hej Conny
jag har kört registerrensning och skräpfilsrensning men det var inte så många Mb där. jag har oxå kollat CPU och minneshanteringen och har ca: 30-40 mb ledigt och en 250 mb i casch minne. datorn köptes för att användas i huvudsak för Skype så jag har inget annat program installerat mer än Explorer men det kör jag inte när jag skypar.
 
F

F.d. 50012

Guest
Sv: Skype problem.

Tack för all hjälp nu Skypar jag trots att felmeddelandet kommer i bland, så allt är frid och fröjd.
 
F

F.d. 55442

Guest
Sv: Skype problem.

Ibland när bredbandet är överbelastat någon gång får jag upp ett meddelande att man skall stänga av kameran då bilöverföring tar stor bandbredd.
En annan sak som irriterar mig är att Skype omvandlar alla nummerserier till telefonnummer och sätter en flagga framför och vill att man skall ringsa numret med Skype.
Jeg har letat men inte hittat var/om man kan stänga av denna funktion.
Någon som vet????

Det går att stänga av funktionen i Skype, under fliken verktyg/alternativ/avanserat, ta bort bocken på översta raden där det står Associera Skype med callto: länkar på webben.:)
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Skype problem.

Det går att stänga av funktionen i Skype, under fliken verktyg/alternativ/avanserat, ta bort bocken på översta raden där det står Associera Skype med callto: länkar på webben.:)
Tyvärr, det hjälper inte.
Jag har stängt av det tidigare -och igen och sparat.
:mad::mad:
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.632
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: Skype problem.

Om du använder Firefox styrs funktionen av ett tillägg ("Skype extension") som du kan avaktivera.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Skype problem.

Jag hittade en liknande funktion i Explorer. Tack för tipset.
//W
 
Toppen