F
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hur tolka denna flora av skyltar?
Ovan ifrån. P är parkeringsplats , 2 bilskylt gäller pb klass I och II , 3 tidsangivelse 06-02 alla dagar. 4 övrig tid parkering förbjudet för alla. 5 en upplysningstavla som är felaktig.
Någon vill inte ha husbilar och husvagnar på platsen. Men juridiskt går det att parkera där med pb klass II mellan klockan 06 -02.
Lb reggad husbil kan aldrig parkera här.
Om man vill kan man ju tolka skylten lite kul.
Dvs. P=parkering för alla fordon, Men personbilar har särskilda regler och får bara stå 06-02 mån-lör.
Övriga fordon får stå när man vill. "En tolkningsfråga"
Man fattar ju vad skyltuppsättaren vill, men han har ju inte skrivit några villkor för klass2 eller lastbilar.

https://rdt.transportstyrelsen.se/r...skriftId=f619315a-d6ae-4d61-9a2b-618d6c554a17
Visa bilaga 86505
Verkar som skylten står fel?
Om man bortser från det.
Vad gäller?:
Skylten står för "Förbud mot trafik med fordon"
Är en stillastående bil i trafik?
Kan man övernatta där om bilen står still mellan 23 o 06?
Är bilen i trafik vid stillastående?
skylten gäller mellan 23.00-06.00
Hur tolkar man denna skylt
Visa bilaga 86485
Tillägget ska det stå:
23.00-06.00
Gäller ej
behörig
trafik
"Förbud mot trafik med fordon"
Får man parkera(sova över) innanför mellan 23.00-06.00 utan att röra bilen?
Denna skylt finns i Mariestad vid Ekudden.
Bakom skylten finns Camping, badplats med parkering och båtgård med parkering.
Syftet med skylten är ingen övernattning utanför campingen.
Jag tolkar denna skyllt att det är P för Norrmän och att dom ska sova på stenarna? Eller?