• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skyltning

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.379
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Var runt lite o kollade idag i vårvädret och det har kommit upp en del ny skyltning. Bl.a så en informations skylt där man inkluderar husvagn i begreppet PB kl 2 om det är PB eller lastbilsregistrerad lär i fortsättningen heller inte ha någon betydelse.
Personligen tycker det är bra att det tillkommit stora parkeringsplatser enbart avsedda för oss med stora bilar.
Sedan det här med nattförbudet ja det är ju en sak för sig. På flera ställen hänvisas till att de kringboende tappar utsikten ( 5:e vik Getterön, Glommen Falkenberg) . Så där måste sommarstugefolket vara uppe på nätterna och ha ett sjuhelsikes mörkerseende.:twitcy:
1.jpg
1.

2.jpg
2.

3.jpg
3.

4.jpg
4.
 
Senast ändrad:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.291
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Skyltning

Det är lustigt att man kan komma klockan sex på morgonen och parkera fram till klockan två nästföljande natt. Husbilarna kommer då att skymma eventuell utsikt under hela den ljusa delen av dygnet, skapa buller mitt i natten när de skall köra därifrån och störa morgonsömnen när de kommer tillbaka.

Men de vanliga personbilarna (typ 1) har kanske redan lagt beslag på alla parkeringarna klockan 05:55.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.658
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: Skyltning

Det är lustigt att man kan komma klockan sex på morgonen och parkera fram till klockan två nästföljande natt. Husbilarna kommer då att skymma eventuell utsikt under hela den ljusa delen av dygnet, skapa buller mitt i natten när de skall köra därifrån och störa morgonsömnen när de kommer tillbaka.

Men de vanliga personbilarna (typ 1) har kanske redan lagt beslag på alla parkeringarna klockan 05:55.


Om det är den nedersta skylten i inlägg 1 du åsyftar, så är det inge risk. På den parkeringen får endast Pb 2 stå, ej Pb 1.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Skyltning

Naturligtvis helt åt he....te. Allt detta svammel om PB klass 1 & 2 har gjort att husbilar registrerade som LB inte är välkomna på platser avsedda för husbilar. Snyggt jobbat av dom som tror att det bara är PB klass 1 & 2 som räknas. :mad:
Tacka vet jag Tyskland där man vet vad man talar om.

Bennie
 
Toppen