• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

sky drive

T

Teddi

Guest
ett sånt kanonprogram,,ja plockar ner bilder som generellt ligger på 3-3.5 mb,,10 stycken på nåra minuter,,
så snabbt de går,,
nu min fråga,,kan man skicka här på hbk med detta program??

på vanlig mail går de alldeles utmärkt,,
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.134
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: sky drive

ett sånt kanonprogram,,ja plockar ner bilder som generellt ligger på 3-3.5 mb,,10 stycken på nåra minuter,,
så snabbt de går,,
nu min fråga,,kan man skicka här på hbk med detta program??

på vanlig mail går de alldeles utmärkt,,

Vad kan du göra mer i programmet???
 
T

Teddi

Guest
Sv: sky drive

hej..ja plocka ner tio bilder på 30mb så dom istället hamnade på 600kb,snabbt o enkelt
,ock när du levererar dom så väljer du olika storlekar
när man öppnar då väljer man om man vill titta i ett bildspel eller var bild för sej,,
men man måste ha ##sky drive# det laddar du ner,,
alldeles gratis,,

ett lysande fotoprogram som ja tror kom till när hotmail försvann in i outlook,,


ladda ner detta nu,,så får du en serie bilder så ser du ock hur de funkar,,:D

min fråga är ju kvar goa gubbar,,
kan vi använda denna enkla grej ihop med alla andra ???
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: sky drive

Använder du Microsofts gratisprogram Windows Live Photo Gallery för att hantera dina digitalfoton.
Då kan du lagra bilder på SkyDrive för att göra album som kan visas på webben. Ex som en länk till ett inlägg på forumet. Du slipper då att ladda ner bilder till forum servern.
Bra va...;)

Bosse
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: sky drive

Använder du Microsofts gratisprogram Windows Live Photo Gallery för att hantera dina digitalfoton.
Då kan du lagra bilder på SkyDrive för att göra album som kan visas på webben. Ex som en länk till ett inlägg på forumet. Du slipper då att ladda ner bilder till forum servern.
Bra va...;)

Bosse

Jag använde det ett tag som backup av mina bilder. Men jag tyckte det var lite jobbigt att behöva ställa om så det inte skalade ner bilderna för webbvisning.
Då jag ville ha det som backup, så var det ju viktigt att bilden behöll storleken...

Klart att det är bra att det är just så om man vill publicera på webbsidor och primärt lagrar bilderna någon annanstans.

Men om man inte vill det, kan det vara bra att hålla ett öga på det.

Förtydligande: Inser att det inte var det ovan länkade programmet jag använde utan en tidigare windowsprodukt som laddade upp bilder till Sky drive (eller dess föregångare). Så det är inte alls säkert att detta program gör på samma sätt. Dock kan det vara värt att hålla ett öga på, så man får det format man själv förväntar sig...

//Stefan
 
Senast redigerad av en moderator:

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.134
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: sky drive

Nu är ju jag en sån där besvärlig jäkel som inte vet vad Pc och Windows är. Jag har sen ett antal år bara Apple, då kanske det blir värre???
 
T

Teddi

Guest
Sv: sky drive

ladda ner sky drive broder,,sen när du gjort de så hör du av dej,,
så får du lite bilder,,
vilka bilder vill du ha:twitcy:
 
T

Teddi

Guest
Sv: sky drive

Använder du Microsofts gratisprogram Windows Live Photo Gallery för att hantera dina digitalfoton.
Då kan du lagra bilder på SkyDrive för att göra album som kan visas på webben. Ex som en länk till ett inlägg på forumet. Du slipper då att ladda ner bilder till forum servern.
Bra va...;)

Bosse

tack snällbosse,, fö.dett,,busbosse..ja jobbar på detta när vi åker hem på tisdag,,tack andra också för direktfiler,,
ikväll öppnar en ny restaurang i området kl 700,,
vi kollar ock äter gott,,hej svejs,,:D:D
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: sky drive

Jag förstår inte meningen med detta program. Är det någon sorts gemensam bildbank där flera kan hämta bilder, egna och andras eller vad är det? Det är väl ingen större konst att skicka bilder på nätet! Det behövs väl inga speciella program för det. Vad är det som jag har missat? :confused:

Jappe
 
T

Teddi

Guest
Sv: sky drive

gullegubben:p ja har ju skickat till dej idag,,så enkelt,,så snabbt,,
ja slipper ju o sitta en timme för att sända lite hälsningar,,
ikväll får du mer,,puss från lisbeth,,:D:D:D
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: sky drive

Vi vill ha bilder på Europabalkongen! När vi har varit i Nerja har vi inte lyckats hitta den någon gång. Bilderna kan du väl lägga ut här på forumet eller går inte det med sky drive?

Jappe
 
T

Teddi

Guest
Sv: sky drive

de ska du få jappe,,ja måste samla mej,,imorgon är jag samlad,,
ha de alla med lite humor:D:D:D
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: sky drive

Skydrive er en Microsoft tjeneste som ligner på Dropbox, tror den er et par år eldre en Dropbox. Apple har en tilsvarende i dag som en nettsky. Tidligere hadde MS også sin Mesh som de nå faser ut med sammensmelting med Skydrive. Selv her jeg konti på begge tjenestene fra den tiden jeg var i jobb - tror faktisk min Skydrive konto har vært aktiv i 8 år :twitcy:

En styrer tilgangen til det en laster opp på Skydrive pr mappe - fra fullt åpent til bere en selv via noen mellomnivåer med vennelister og sperrelister, for bilder kan en delvis styre hvor god kvalitet de forskjellige skal kunne se og eventuellt om de skal kunne laste ned bilder.
 
Toppen