• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skuren pentrypump!

Maje&Sune

HBK Medlem
Inlägg
58
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
10493
Medlemskap
2024
Hej alla glada Hb:s åkare! För en månad sedan var vi i Skåne på en minitripp,När vi hade kört 3 tim.hemifrån stoppade vi för fikarast, Då,när det blev tyst i bilen hörds det ett surrande ljud? Det var pentrypumpen som gick utan att något vatten rann!När jag fyllde vatten för kaffekokning skar pumpen,den hade förmodligen gått hela resan!Jag ringde runt nästa dag och fick tid hos Husvagnsdepån i Billesholm.Där tog HARRY hand om problemet!Han bytte pumpen snabbt,proffsigt och till ett hyfsat pris!Tack Harry för hjälpen! Väl hemma igen kontaktade jag Erikssons husv.AB i Stenstorp som levererat bilen ny förra våren,pumpen hade tyvärr bara 1 års garanti,men eftersom pentrykranen var boven så tog RONNY på verkstan vårt problem på allvar,visst skulle dom stå för byte av kran,och kostnad för pumpbytet!Heder åt båda verkstäderna som fixade vårt problem!Det var ju en garantisak men ändå!!
 
Toppen