• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skulle ju bara titta på husbil.

Helena & Lasse

HBK Medlem
Inlägg
894
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2024
Ja ni vet hur det är.

Man går in för att köpa en reservdel och passar på att "titta" omkring på planen utanför med husbilar.
Exakt så..

Så var det i veckan, när jag skulle köpa en liten reservdel till husbilen och kommer ut, och ser DEN DÄR... plåtisen.
Ok lite mindre vår husbil, men kanske skulle passa oss två.
Kanske skulle den gå att använda året runt, slippa var sin personbil.
3500kg totalvikt skulle räcka för oss, så båda kan köra, helst automat.

Och så tickar den alla boxar.. luktar till och med nytt. :)
Ja lite låg lastvikt, men där kanske man kan ha ett 750kg släpvagn med kåpa.
Frugan med endast B-kort får ju köra den också i sådana fall.

Nu gäller det att inte falla för frestelsen.



1709999080252.png
 

cosmos

HBK Medlem
Inlägg
184
Kommun
Finspång
HBK-Nr
39269
Medlemskap
2024
Det gäller nog att släppa det känslomässiga och tänka logiskt ta en sak i taget så får man ett bra beslut - tror man själv slutade det med en 37 år gammal husbil jobbig att köra och en massa jobb, men det passar mej och knappast någon annan så där måste man verkligen tänka efter och låta logiken bestämma , ta en sak i taget plus och minus och när allt ser fullständigt hopplöst ut men man gillar bilen ta beslutet att handla trots allt. Men man tar ju mycket större beslut när man gifter sej på helt fel grunder....
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.204
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Det är alltid svårt att motstå frestelsen och allt logiskt tänkande, när man är nykär... :msn_heart:
Men jag ångrar varken min fru, som jag haft i snart 50 år eller min gamla mc, som jag köpte förra året.
Tveksamt med senaste Volvon, jag svävar fortfarande där uppe bland molnen
och har inte riktigt kommit ner på jorden än... men det blir nog bra, det också.
 

LottaWille

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
36143
Medlemskap
2024
Det är ju tur att man är gift med en som har förnuftet kvar och vet något om våran ekonomi, annars hade jag nog ställt till det när jag kommer in och tittar på lite nyare husbil. Hon var jätte-glad när jag sa att jag är nöjd med MC-åkandet och sålde motorcyklarna men inte lika glad när jag kom hem med en Cadillac Eldorado 1976 men nu är den oxå borta för en Hymer istället. Än så länge verkar hon nöjd. Vi får hoppas att det håller i sig. Nu håller vi tummarna för ett varmare väder.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.179
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Ja ni vet hur det är.

Kanske skulle den gå att använda året runt, slippa var sin personbil.
3500kg totalvikt skulle räcka för oss, så båda kan köra, helst automat.

Visa bilaga 232601
Så tänkte vi också med vår husbil tills dieselpriset skenade iväg (1 mil 28:- INTE KLOKT!). Vi blev tvungna köpa en liten bensinare (1 mil 13:- ) som vi kör dagligen.

Betr. lastvikten/totalvikten, cyklarna med hållaren åkte av, AGM ersattes med Lithium och massa annat onödigt försvann utan att vi saknar något…
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.801
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Så tänkte vi också med vår husbil tills dieselpriset skenade iväg (1 mil 28:- INTE KLOKT!). Vi blev tvungna köpa en liten bensinare (1 mil 13:- ) som vi kör dagligen.

Betr. lastvikten/totalvikten, cyklarna med hållaren åkte av, AGM ersattes med Lithium och massa annat onödigt försvann utan att vi saknar något…
Intressant. Vad köpte ni för bil
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.179
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Intressant. Vad köpte ni för bil
Vi köpte en MB Sprinter i Kristianstad, en med alla paket, komfortstolar m.m. som blev prissänkt pga att ingen ville ha lyxig transportbil. Den hamnade sen i Linköping hos en känd husbilsbyggare som gjorde sitt bästa av det vilket vi fortfarande är mer än nöjda med.
 
Senast ändrad:

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.744
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Vi köpte en MB Sprinter i Kristianstad, en med alla paket, komfortstolar m.m. som blev prissänkt pga att ingen ville ha lyxig transportbil. Den hamnade sen i Linköping hos en känd hudbilsbyggare som gjorde sitt bästa av det vilket vi fortfarande är mer än nöjda med.
Jag har på något sätt fått för mej att er bil byggdes i Falköping?
 
Toppen