• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Skruvat.se

T

TonyR

Guest
Någon som har köpt däck och fälg via skruvat.se, verkar till att ha bra priser men tycks inte ha märkning av däck med C eller Camping.

T

TonyR

Guest
Sv: Skruvat.se

Tirendo fick jag inte fram några däck på med dom kriterierna som jag sökte
225/75 16C 116Q

Däck hittar jag på Bythjul.com. men inga fälgar, ska dock ringa dom och höra

Skruvat.se har jag kontaktat om att däcken ska vara märkta med C eller Camping men dom menar att dom inte märker sina däck med något speciellt.
Fälgar får jag dock fram via bilmodell . Går endast att kontakta via mail

Tony

T

TonyR

Guest

Svar till Göte J.

Hej Har ännu inte fått bilen så jag har inga uppgifter om axelbelastning men det är en Kabe 880 LT 2012.

Enligt uppgifter från transportstyrelsen ska det vara 225/75R16CP/116/Q

Skruvat har däck med lastindex 116 dock inte märkta med C eller CP enligt kundtjänst

MiKi

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024

Från Tirendo som jag köpte från för ett tag sedan, sa supporten att lastindex hade ersatt C beteckningen. Han gjorde sig stor möda för att reda ut frågan när jag ställde den, så jag litar på att det är/var så.

T

TonyR

Guest

Så är det kanske ska kolla upp det med en bekant på Vianor

TonyR

Toppen