• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skrivbordet

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.586
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Nej, det skulle vara i vägen för airbagen! Står säker om det i din manual.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Hade en -09 med dubbla krockkuddar som inte gick att fälla upp. Tidigare bil en -15 med dubbla krockkuddar som gick att fälla upp. Ser ingen logik i detta med årsmodeller. Kanske olika placeringar av krockkuddar kanske
 

KawaMal

HBK Medlem
Inlägg
1.004
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2024
Ur
Har en dubbel din stereo kan det vara därför det inte går att öppna
Det har även jag och det går utmärkt att öppna skrivstödet. Stödet sitter ju ovanför och åtskilt från radioutrymmet.
Jag hittade några filmer. Den här visar utförandet med inbyggd surfplattehållare men själva öppnandet skall vara detsamma utan denna.

 

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.726
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Går den att fälla upp så syns det en pil på vänstra sidan av hållaren (se video ovan) Vi har airbag på passagerarsidan 2019 och kan fälla upp hållaren.
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.801
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Jag har en 2008 med bara skrivbordet. Den är låst pga. En stor airbag. Har sett på Youtube att man får demontera hållaren och ta bort en låsskruv. Jag gör det inte. Den får vara nere. Är rädd om min fru så hon inte träffas av hård plast vid en krock...
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.574
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Hade en ducato 2012 där skrivstödet inte gick att få upp. Stod en notis i instruktionsboken att den var fast i bilar utrustade med krockkudde på passagerarsidan.
 
Toppen