• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Skrikiga bakbromsar ....

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2026
Ämnet är väl behandlat tidigare för när jag bromsar mjuk så hörs det lite skrik från bakbromsarna .
Är det så att beläggen är av skitmaterial eller räcker det med sådant skrikplattor mellan kolven och belägget eller är det bara byta till andra belägg .

Jag funderar på om man skulle kunna palla upp husbilen när sensommaren kommer och skicka upp dom för slitsning samt ett bättre val av belägg .

Ingen som har slitsat/hålborrat sina bromsskivor , det vore väl något även på husbilen så slipper det går varmt så lätt ;) :) .

Här är rekomendationer på en som kan det bra : Rolleslitz

Senast ändrad:
Sv: Skrikiga bakbromsar ....

hej bengt man kan lägga lite värmebeständigt fett mellan kolv o kloss och se till att klossarna rör sej lätt men skrikplattor är inte fel,man kan oxå slipa på kanterna på klossarna eller ta bort rostkanterna på skivorna mvh håkan

Tillbaka
Toppen