• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skrikande Eberspächer

F

F.d. 5106

Guest
Våran Eberspächer, eller rättare sagt fläkten i den för ett jädra oljud :mad: den skriker och skorrar ........ finns möjlighet att på något sätt smörja den ? Den funkar ju fint annars och är inte specielt gammal
 
F

F.d. 3077

Guest
Sv: Skrikande Eberspächer

Hej Lasse,en affärside de goda tillverkarna använder sej av,billiga glidlager i fläktarna ,en droppe olja i vart lager är det som fattas,men så enkelt är det troligtvis inte,det finns utbytesfläkt men är nästan omöjlig att byta.När vår E-B började skrika i lagren sa dom på M-B kasta E-Ben och byt till Webasto i stället, den är bättre???.Eftersom jag tycker att det det var att ta i så köpte jag en utbytesfläkt,efter ca, EN dags hårt jobb i verkstan var E-Ben, isär med hälften av skruvarna avdragna och hur kul är det??.(efter några års användande så ärgar skruvarna fast).sedan funkade värmaren ca, en vinter tills det vae dags med nästa problem.Summa sumarium då bytte vi till en Webasto.
Om en verkstad skall göra alla jobb är det faktiskt på att ut med en NY värmare.
Mvh Bernt
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Skrikande Eberspächer

Et problem med skruvar er at de ofte er limat i slikt utstyr. Greit på fabrikken, limet funker som smørning. Umulig å løsne igjen!
 
F

F.d. 5106

Guest
Sv: Skrikande Eberspächer

Tack för infon, jag ska försöka spraya i lite godis så får vi se, annars säljer vi ju Webasto här på mitt jobb
 
Toppen