Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!
Gjorde just detta, funkade inte för mej, kollade dock direkt i din länk, kanske va det orsakenDet går lätt att få texten i videor översatt.
"Öppna videon på YouTube.
"
- Klicka på ikonen för Undertexter (CC) för att aktivera dem.
- Klicka på Inställningar (kugghjulet) -> Undertexter -> Autoöversätt.
- Välj Svenska från listan över språk.
Funkar för mig. (Chrome)
Visa bilaga 243714
Nej, PC.På mobilen?
Det är väl därför det går så fort för somliga att bygga sådant här, man tager vad man haver och slänger ihop det, utan att bry sig om riskerna!Ja detta var illa (tyvärr kan jag inte tyska).
Varmgång i elutrustning är mycket otrevligt då säkringar inte skyddar mot det.
Men detta är inte helt ovanligt, jag har sett liknande original installationer i både plåtisar och husbilar.
Personligen ogillar jag även att batterierna placeras inne i bodelen, oavsett kemi.
Man ska ha respekt för 12V, det är stora krafter i det systemet på moderna husbilar.
Det är viktigt att mäta temperatur på alla riskpunkter under belastning efter en förändring/komplettering så man inte skapat "flaskhalsar" för strömmar, och gärna efterdra anslutningar efter en säsong.
Jo så är det, men i dubbelgolv eller garage eller annat lastutrymme utanför bodel och brandvarnare i omedelbar närhet tycker jag känns helt ok.Det är väl därför det går så fort för somliga att bygga sådant här, man tager vad man haver och slänger ihop det, utan att bry sig om riskerna!
"Personligen ogillar jag även att batterierna placeras inne i bodelen, oavsett kemi."
Då är det inte många bilar du kan köpa, de flesta har ju batterierna någonstans inne i bodelen, under framstol, i soffan, och i garage eller dubbelgolv är det väl ungefär lika illa om det börjar brinna, bara att man förmodligen upptäcker det ännu senare? Om man inte har brandvarnare där?