• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skoklosters Husbilar o Husvagnar i Bålsta

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Oftast läser man om mindre bra handlare så tänkte balansera inläggen lite.

Har gått ifrån husbil till husvagn just nu, men blir troligen husbil om något år igen.
Köpte i helgen en Knaus 560 hos Skoklosters Husbilar & Husvagnar. Företaget säljer i första hand Pilote husbilar men även andra husbilar och husbilar.
Då det var en bit att åka så kom vi överens med ägaren Daniel om hämtning av vagn utanför ordinarie öppettider (kl 10 lördag morgon) = inga problem.
Vid hämtning var vagnen upptypad från 1450kg totalvikt till 1700kg. Genomgången av vagnen gick smidigt och allt var i ordning. Ett handtag krånglade, men nytt beställdes från Bergholms och skickas hem till mig.
Väl hemkommen fälldes markisen ut och en skada upptäcktes. Mail till firman och svaret var: ”Fota skadan, mät markisen. Är det mindre skada finns lagningskit annars skickar vi ny markis”. Efter fotot skickats in kom svaret direkt ”ny markis skickas från tyskland under veckan”.
Med andra ord är jag väldigt nöjd med hur firman skött kommunikation och kundvård. Svar på mail har kommit inom 24h (oftast snabbare) trots att det just nu är högsäsong med hög belastning .
Samtidigt som vi hämtade vagnen kom en barnfamilj och kikade på en husbil. De fick direkt hjälp, vilket inte är fallet hos alla husbilshandlare (talar av egen erfarenhet). Så företaget är helt klart värt ett besök.
 

Hasse o Majan

FD HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
UpplandsVäsby
HBK-Nr
3723
Medlemskap
2021
Sv: Skoklosters Husbilar o Husvagnar i Bålsta

Kan bara hålla med. Köpte en Bavaria Arctic I74 LGJ hos Skoklosters som jag hämtade strax före påsk. De få fel som jag hittat efter leverans har fixats enkelt och snabbt. Fick lite strul med kylskåpet nyligen och trots att jag mailade om detta en söndag så fick jag svar direkt.
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Skoklosters Husbilar o Husvagnar i Bålsta

Berätta gärna för dom att ni berömt dom på HBK så att det går fram att ni med flera är nöjda och att lite extra bra service ger avtryck ute på forum mm.

När barnen är med vill normalt ingen prata med oss :(

Peter :)
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Skoklosters Husbilar o Husvagnar i Bålsta

Berätta gärna för dom att ni berömt dom på HBK så att det går fram att ni med flera är nöjda och att lite extra bra service ger avtryck ute på forum mm.

När barnen är med vill normalt ingen prata med oss :(

Peter :)

Samtidigt som jag startade den här tråden skickade jag en länk till Daniel så han är medveten om att vi är nöjda med hans firma.
Märkte i helgen att pannan inte gick på ena effektläget (varmvatten). Skickade ett mail till honom söndag kväll. Kl 23.50 hade jag ett svar från honom att han redan skickat förfrågan till Alde. Ikväll ringde han och berättade att han fått fel felsökningsmanual, men räknar med att få rätt imorgon. Nu bor jag 50 mil bort så jag väljer att felsöka själv. Skoklosters kommer att skicka delen som behöver bytas.

Angående barnen: samma erfarenhet som dig Peter. Inga problem hos Skoklosters. Alla kunder får samma uppmärksamhet :).
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Skoklosters Husbilar o Husvagnar i Bålsta

Hejsan
Som många säkert vet har även jag gått från husbil till husvagn, detta fungerar perfekt för frugan och mig.
Jag köpte min Kabe hos Zäta caravan och även dom har fixat ALLT jag klagat på, mycket serviceminded och trevliga.
En firma jag starkt rekomenderar.
MVH KEJO 20
 

Leif Eng

HBK Medlem
Inlägg
352
Kommun
Luleå
HBK-Nr
35349
Medlemskap
2024
Har inte själv varit där men förra ägaren av den husbil vi har idag , Han hade servat bilen hos dom och han var mycket nöjd med dom
 
Toppen