• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

skogens guld

• Startad av Startad av Teddi
  • Startdatum Startdatum
T

Teddi

Guest
hallå alla,,,så dåligt väder vi har haft o har på västkusten,,kanske mycke innesittande,,ja har ett förslag till alla dom som tycker om svamp,,
aldrig nånsin har de funnits så mycke kantisar som i år,,ock då e knappt säsongen igång,,vi har plockat 14 liter i juli alla redan..

så i brist på badväder så njut av detta till sommaren kommer tillbaks,,

i stort sett finns bara #gulingar# så här i början ,,men de kommer ju fram snart ännu godare svamp än kantisar,,

så ut i skogen o njut,,

man kan faktiskt plocka kantareller i badbyxor,,så slår man två fluger i en smäll:D

ha de gott,,,

Sv: skogens guld

bra inlägg , vi plockade 4 lit idag i huddiksvall ,smörstekt kantarell på knäcke bröd MMMMMMMPS såg ett pris i norra sverige 250 kr/kg ( 250kr)

Personligen ser jag inte en enda kantarell om man så pekar på den! Vet inte om jag har något inbyggt filter i ögonen som filtrerar bort den? :D
Vi brukar dock ha en del på tomten så promenaden blir inte så lång. ;)

Personligen ser jag inte en enda kantarell om man så pekar på den! Vet inte om jag har något inbyggt filter i ögonen som filtrerar bort den? :D
Vi brukar dock ha en del på tomten så promenaden blir inte så lång. ;)

gomorra lasse,,nåra tips på vägen,,en svampbok är en färskvara,,förutsättningarna kan ändras i skog o mark,,men den skall bara läsas,, inte stekas:) undvik alla vita svampar,,endast hos konsum eller domus,, champinjoner,,
dom e besläktade med livsfarliga svampar,,varav en med vacker hatt,,
å andra sidan e denna hatt väldigt snygg med dessa röda prickar,,
men kepsen har en baksida också ,,kan medfölja en engångsfrack,

se men inte plocka e de som gäller,,

bara gulingar lasse så går de bra:D teddi,,

Tillbaka
Toppen