• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skofack vid dörren

H

hianders

Guest
Vi är ju många som funderar på var man gör av skorna när man går in i hb och inte vill ha 3-4 par stående precis innanför dörren. När Hasse var in på Biltema i Borlänge satt jag kvar i husbilen och tittade i en katalog och såg då en cykelkorg som jag funderade på om man kunde hänga på kanten till sittplatsen t h när man kommer in i bilen. Sagt och gjort, Hasse fick springa in en vända till och inhandla korgen. Vi har nu provat den i 14 dagar och det funkar bra. Blir lite smalare i "gången" men det får plats med 3-4 par skor i den.

fru hianders/Inger

Försöker få in en bild och kommer igen!
 
Senast redigerad av en moderator:
H

hianders

Guest
Sv: Skofack vid dörren

Jag får inte in bilden (trots att jag gjort det så många gånger förut med andra bilder)!!
Var ligger felet?

Inger
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Skofack vid dörren

Spänningen stiger, vi är flera med skoproblem vid entrén ;-)
Kan du länka till Biltemas hemsida och den artikeln innan vi går under av väntan;)
 
H

hianders

Guest
Sv: Skofack vid dörren

Vi har problem med tele2 just nu! Sååååååååå segt.

Skall kolla länk till Biltema imorgon, nu orkar jag och vill inte, jag är arg!!!!!!!!

Schmid - bilden är inte för stor och jag har ju gjort detta förut och fattar nada!

Inger
 
F

F.d. 2577

Guest
Sv: Skofack vid dörren

Lugn nu Inger, tala om artnr så tittar vi själva. Blev riktigt nyfiken.
Leffe
 

Rolles

HBK Medlem
Inlägg
284
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
4679
Medlemskap
2024
Sv: Skofack vid dörren

Hej,i vår nya Adria Matrix så har vi ett rätt så stort fack för skor alldeles innanför dörren
som vi stoppar in de i o hux flux var de borta o problemet löst !!!! :spinny::mcride:
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.886
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Skofack vid dörren

Hittade långsmala skofack i nån sorts tyg på IKEA. Tror det är en 10-12 fack rakt uppifrån och ner. Man stoppar in en sko i varje fack så det rymmer en 5-6 par skor. Tror den kan hängas i klädstång i garderob också. Skruvade fast den innanför dörren, under en hylla, med kardborrar mot väggen. Fungerar mycket bra. Den är lättplacerad och kan klippas av i önskad längd. Bilen är för tillfället utlånad men jag ska plåta så snart jag kan.

Krister N
 

Andiamo

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4180
Medlemskap
2024
Sv: Skofack vid dörren

Ett sådant skofack från IKEA har vi haft i garderoben på våra tidigare husbilar fungerar utmärkt. Får inte plats i vår nya husbil (smalare garderob) men å andra sidan har vi två skafack precis innanför dörren/ Gun-Britt
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.536
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Skofack vid dörren

Hej

Vi har i och för sig ett utrymme i golvet precis ovanför insteget där man kan lägga skor, men då måste man lyfta på mattan så det blir inte av.

Jag ser att ni skriver om lösningar som ni har. Jag skulle uppskatta om ni alla kunde lägga in en liten bild på era "skolösningar"

Ser fram emot många bilder :wink:
 
H

hianders

Guest
Sv: Skofack vid dörren

Får inte in bilden tyvärr!!

Men, Biltemas katalog vår och sommar 2011, sid 385, art.nr 27-675.

Inger
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Skofack vid dörren

Inger, jag tog mig friheten att lägga in en bild från Biltemas katalog.
Men, det hade varit mer intressant att se hur den korgen ser ut i rätt sammanhang.
Din mail kanske fungerar, du får gärna skicka bilden till mig så skall jag se om jag kan få din bild in på forumet.
 

Bilagor

  • Korg.JPG
    Korg.JPG
    72,7 KB · Visningar: 4.776
Senast ändrad:
H

hianders

Guest
Sv: Skofack vid dörren

Tack Robert!! Men det skall vara den korgen för pakethållare som har kortare fästbyglar. Jag har/kommer att få hjälp av Web att lägga in bilden som jag tog i hb igår. Förstår inte vad som hänt med mig och mina bilder :-(

Inger

Bild0104.jpg
 
H

hianders

Guest
Sv: Skofack vid dörren

Det finns två artikelnr under bilden, den ena är för styret och den vi köpte är för att haka på pakethållaren. Den bilden finns inte i katalogen. Jag har fått hjälp av vår eminenta webb att lägga in bilden.

Inger
 
F

F.d. 53000

Guest
Sv: Skofack vid dörren

Det enklaste är att köpa en typ av förvaring,som du hänger på insidan på dörrar som jag tror vi har köpt på ikea,jydsk eller liknande affärer. Hälsningar Yngve:wideeyed:
 

HusbilsBjörk

HBK Medlem
Inlägg
465
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
466
Medlemskap
2024
Sv: Skofack vid dörren

Hej på er
På vår Hobby fanns det en låda under sitsen alldeles till höger innanför dörren tog helt sonika bort lådan och tillhörande fästen och vips hade vi ett mycket bra förvaringsutrymme för skor. ( bild kommer ) dessutom blev utrymmet mycket större utan lådan på plats, det fanns en massa "döutrymme" vid sidan av som man inte kunde utnyttja alls innan...
ha det gott
mvh Claes
HusbilsBjörk
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Skofack vid dörren

Samma lösning här Claes...på "nedre våningen" förvarar vi stekpannan.

Roadglider
 

Bilagor

  • Bild.jpg
    Bild.jpg
    1,3 MB · Visningar: 45
  • Bild 016.jpg
    Bild 016.jpg
    144,6 KB · Visningar: 29
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53000

Guest
Sv: Skofack vid dörren

Jag glömde skriva de finns i både tyg och vaxduk så man kan klippa den längden som går att att sätta upp Yngve:wideeyed:
 
Toppen