• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skoförvaring.

F

F.d. 25291

Guest
Hej.

Trots att vi oftast åker två pers. och har enbart var sitt par tofflor och var sitt par skor "framme" samtidigt, så snubblar man ändå över dom.
Nu blir det ett "skofack" innanför dörren, in i en låda inne i sofflådan.
Troligtvis en hylla mitt i så det blir två "våningar".
 

Bilagor

  • 2013-12-30 18.05.11.jpg
    2013-12-30 18.05.11.jpg
    2,3 MB · Visningar: 79
  • 2013-12-30 18.05.30.jpg
    2013-12-30 18.05.30.jpg
    2,3 MB · Visningar: 68

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: Skoförvaring.

Det där med skor är ett elände. Bäst vore om man kunde gå in via garaget och ställa dom där.

Snygg lösning, men jag hade nog gjort öppningen lite större! Kul om man enkelt kan fixa för att få det att fungera.

Verkar som om husbilstillverkarna inte känner till att deras kunder använder skor...

/M
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Skoförvaring.

I många fall verkar prioriteten var att ha vitrinskåp i stället för skoskåp och klädskåp innanför dörren? :rolleyes:

När jag var barn hade en grannfru missuppfattat vad skåpet kallades. Hon trodde att det hette "latrinskåp" och min mor tyckte inte det fanns skäl att rätta henne eftersom det ändå mest var dynga på hyllorna.

Ett skoskåp för husbil bör vara uppvärmt och med vattentät och helst även dränerad botten om man vill vara garderad för vinterbruk.

aake
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25291

Guest
Sv: Skoförvaring.

När jag var barn hade en grannfru missuppfattat vad skåpet kallades. Hon trodde att det hette "latrinskåp" och min mor tyckte inte det fanns skäl att rätta henne eftersom det ändå mest var dynga på hyllorna.

Ett skoskåp för husbil bör vara uppvärmt och med vattentät och helst även ha dränerad botten om man vill vara garderad för vinterbruk.

aake

En plastbotten är planerad och luftvärmeslangen går i nedre kanten så om allt blir som vi planerat, så blir det ett luftutsläpp från den.
Nu är detta ingen vinterbil, så jag tror det räcker.

uno
 
F

F.d. 25291

Guest
Sv: Skoförvaring.

Det där med skor är ett elände. Bäst vore om man kunde gå in via garaget och ställa dom där.

Snygg lösning, men jag hade nog gjort öppningen lite större! Kul om man enkelt kan fixa för att få det att fungera.

Verkar som om husbilstillverkarna inte känner till att deras kunder använder skor...

/M

Den blir ju åtkomlig från ovan, så stövlar o.dyl. tänker vi ta den vägen.

uno
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Skoförvaring.

Det ser mycket bra ut men hade du dragit "skoväggen" rakt mot ytterväggen hade du kommit år skorna från 2 håll .

Är det okay att jag skickar en liten "bra att ha sak" till dej ?
 
F

F.d. 25291

Guest
Sv: Skoförvaring.

Det ser mycket bra ut men hade du dragit "skoväggen" rakt mot ytterväggen hade du kommit år skorna från 2 håll .

Är det okay att jag skickar en liten "bra att ha sak" till dej ?

Helt ok.

uno

P.S. Vi valde att bara komma åt från "hölet" och uppifrånså har vi en smal plats för lite längre grejer mellan "lödan" och luckan.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25291

Guest
Sv: Skoförvaring.

Vill inte skryta (klart jag vill..) men jag tror jag har den optimala skoförvaringen på min HB.

Rätta mig om jag har fel.

/M

Ser verkligen bra ut. Det finns tydligen många lösningar. Nu har vi snart byggt bort dom lösningar som vi inta har varit nöjda med på vår bil.

uno
 
F

F.d. 25291

Guest
Sv: Skoförvaring.

Var har du fått tag på den fina runda kanten. Den ser ut att vara av plast. Väldigt snyggt!

Carina

Den runda kanten är egentligen ett dörrfönster från bygghandeln som heter "Tittut".
Det fanns i vitt och silver där vi hittade det, och silverfärgen stämmer väldigt
bra med färgen på handtag och kontakter.
Det frostade glaset som hör till är borttaget, och sedan fick jag fila ner en kant så att halvorna går tätt ihop.
Det är tillverkat i något matrial liknande masonit.

uno
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Skoförvaring.

Mycket smart och snyggt skall titta efter tittut.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen