• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Skjutdörr

CCM

HBK Medlem
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
42998
Medlemskap
2025
Hmmmm..... vi har exakt samma problem på vår bil som vi köpte i november 2020.
Dörren var inte på plats då pga att golvskenan i plast var trasig.
Beställde en ny skena från Autohallen i Alingsås som jag monterade men jalusidörren är precis som du beskriver det.
Har du bilen kvar och har du lyckats få till det med eventuellt en vikdörr så får du gärna dela med dig av lösningen.... :msn_thumbup: :)

Visa bilaga 205992
Var skenan exakt eller var det något som du fick kapa till? Har en liknande list som är sprucken på en Chausson.

KM

HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
17453
Medlemskap
2025
Hej. Bilen är inte kvar, men där jag köpte den fixade dörren med silvertejp.
Skenorna var hela men dörren fall isär så det var det enda att tejpa enligt Auto hallen.
Det funkade tills jag sålde 2024.

HenkeAls

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2025
Tyvärr är dessa plastjalusier rena skräpet var de än sitter. Tillverkade för att vara snygga men tål ej användning! Fanns även i en del kökssnickerier bland annat från IKEA men går sönder efter en tids användning.

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Tyvärr är dessa plastjalusier rena skräpet var de än sitter. Tillverkade för att vara snygga men tål ej användning! Fanns även i en del kökssnickerier bland annat från IKEA men går sönder efter en tids användning.
Har samma i underskåp till kastruller. Hade gärna bytt till dörr men kan inte snickra möbler.

Toppen