Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Journalisten T.A. som skrev om detta problem måste vara poet. Hur kan kommun bada i vatten (eller ännu värre i bajs)? Badande är ju något som bara levande varelser kan göra. Likaså är det med bajsandet.Då var det dags igen.
Kanske är det som dom själva säger att husbilsturism har ökat.
Problemet är kanske att de ansvariga inte räcker till.
Kommunerna måste anpassa efter behovet, så enkelt är det.
Har någon någonsin sett en tjuvtömning?
Visa bilaga 234965
Inte alls!Är det så att norrmännen är räddare om miljön än vad vi är?
Jag skulle vilja svara ja på den frågan. Eftersom jag jobbat i Norge och vet hur noga de är att regler efterlevs. Speciellt när det gäller miljön.Är det så att norrmännen är räddare om miljön än vad vi är?
Journalisten T.A. som skrev om detta problem måste vara poet. Hur kan kommun bada i vatten (eller ännu värre i bajs)? Badande är ju något som bara levande varelser kan göra. Likaså är det med bajsandet.
Hur som helst, någon av levande varelser, i dessa fall människor, visar allvarlig brist på respekt gentemot sin nästa.
Hej Toyota,Hej Janne, språk kan ibland va " lite svårt ".
Detta är en " variant " på ett idiomatiskt uttryck. Dessa är i princip omöjliga att ordagrant översätta till andra språk.
Att bada i pengar, betyder att man har många/ mycket.
Så en kommun kan bada i bajs! Det betyder att det finns massor!
![]()
Lista över svenska idiomatiska uttryck – Wikipedia
sv.m.wikipedia.org
![]()
Ordlista över idiomatiska uttryck
synonymer.nu
Dessa husbilar har tankar på 250 liter så det blir nog svårt att ta ut sin toalett.Vi har bevittnat en av dessa "skitstövlar" tömma i det fria. I 2022 var vi i Smögen, bodde på Wiggersvik, och cyklade omkring lite för se vad området hade att bjuda på. Vi besökte bl.a. First Camp Solvik Kungshamn. Där finns en del fina platser uppe "på kobbarna", till vänster när man kommer in. På väg ut för att checka platserna passerade vi en tömningsplats. Ett par hundra meter längre ut såg vi en person ta sin "toalett" och gå ut bland stenen och tömde den där. Trots att de kör förbi tömningsstationen på väg ut. I detta fallet var det en av de större bilarna. En Morelo eller Concorde gissar jag.
Receptionen var stängd, så vi kunde inte "skvallra" även om det skulle vara det riktiga att göra. (Min mening då jag menar att detta skapar problem för andra husbilar).
Jag tänker då att kan man göra en sån sak på en camping så har man sannolikt gjort det på en del andra ställen både före och efter denna händelsen! Ett antagande från min sida, visst, men inte alls osannolikt.
Konfronterade du dem? Vi husbilister är ett kollektiv. Om någon i kollektivet förstör för oss andra och därmed också för mig, påpekar jag det alltid! Oftast med god respons. Ibland blir någon sur, men det har hittills aldrig blivit handgripligheter. Vi är så viktiga för varandra. Vi sätter tillsammans förutsättningarna för hur husbilslivet ska bli framöver. Så tag plats och uttryck din åsikt!Vi har bevittnat en av dessa "skitstövlar" tömma i det fria. I 2022 var vi i Smögen, bodde på Wiggersvik, och cyklade omkring lite för se vad området hade attförstör för oss andra så påpekar jag alltid det! bjuda på. Vi besökte bl.a. First Camp Solvik Kungshamn. Där finns en del fina platser uppe "på kobbarna", till vänster när man kommer in. På väg ut för att checka platserna passerade vi en tömningsplats. Ett par hundra meter längre ut såg vi en person ta sin "toalett" och gå ut bland stenen och tömde den där. Trots att de kör förbi tömningsstationen på väg ut. I detta fallet var det en av de större bilarna. En Morelo eller Concorde gissar jag.
Receptionen var stängd, så vi kunde inte "skvallra" även om det skulle vara det riktiga att göra. (Min mening då jag menar att detta skapar problem för andra husbilar).
Jag tänker då att kan man göra en sån sak på en camping så har man sannolikt gjort det på en del andra ställen både före och efter denna händelsen! Ett antagande från min sida, visst, men inte alls osannolikt.
Jag håller med, kommunen skulle kunna sätta upp tömnings automater ta ut en rimlig kostnad informera på sin hemsida vad som gäller. Det fungerar inte att bara klaga och gnälla ska det fortsätta på det viset är det mest ärliga att be alla turister att lämna kommunen, för alla bajar ju någon gång och det kommer väl till deras reningsverk ( gud förbjudet)Jag var nu in på Tanum kommuns hemsida plus deras "turistsidor" och försökte hitta information om var man kan tömma latrinen. Hittade ingen info och ingenting i deras sökfunktioner...
Tycker du inte att vi har tillräckligt "avgifter" redan?Det är dags att för Sverige tar betalt av utländsk trafik in i Sverige..
Det borde även Tyskland och Danmark göra.
Det ska vara avgiftsfritt för svensk reg fordon.Tycker du inte att vi har tillräckligt "avgifter" redan?