• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skimming Blocker

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Det handlar om att skärma av kortet från "oönskade" läsförsök. Det duger med lite alu-folie runt kortet, och lyxvarianten är ju att ha ett specialdesignat metallfodral för kortet.
/Ingvar
 

casa diva

HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
5165
Medlemskap
2024
Hej Bennsan!
Den skimming blocker jag känner till och har är en ficka av tunn aluminiumfolie som blockerar kommunikationen med kortet. I princip räcker det att på varje sida av t ex bankkortet lägga ett annat kort som har kommunikationsmöjligheten så blockeras kommunikationen med bankkortet. Du kan enkelt själv åstadkomma blockering genom att 'fordra' en ficka i plånboken med aluminiumfolie till ditt bankkort tex.
Lycka till Claes
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.069
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Jag anser att detta är ytterligare ett sätt att tjäna pengar att sälja dessa, till vilken nytta, finns det någon som fått sitt kort scannat i plånboken?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Skulle betale og før jeg hadde fått kortet ut av lommeboka ble et annet av mine kort belastet. Dette skjedde her i Australia og det ble belastet på mitt svenske Nordea bankkort som på det nærmeste var 30 cm fra betalingsterminalen. Hadde og et norsk kort i samme lommebok. Etter dette bruker jeg en metalboks for mine betalkort.
 

Per&Monica

HBK Medlem
Inlägg
299
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
18158
Medlemskap
2025
Jag anser att detta är ytterligare ett sätt att tjäna pengar att sälja dessa, till vilken nytta, finns det någon som fått sitt kort scannat i plånboken?
Japp förra veckan på ett köpcenter i Sverige, kortet fanns i mitt mobilfodral. kontot tömt på 5 timmar. Inte ovanligt enligt min bank. Har nu köpt ett (eller min fru för jag har inga nya kort än) skimmingskydd att ha korten i.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Tackar för svaren. Jag har aldrig några pengar på kortet förutom då jag tänkt använda det. Men med skimming blocker så kan man ju alltid vara "välbeväpnad ifall man råkar ut för ett tillfälle med något man vill köpa. Det blir till att skaffa ett sådant.
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.499
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Jag använder metallåda enl. bild ..köpte från ebay.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    920 KB · Visningar: 75

Lasse N

FD HBK Medlem
Inlägg
1.005
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022
Jag gör som Sträng, kör med både hängslen och livrem.
Jag har ett metallfodral liknande "sacce" och dessutom har jag endast ett par hundra på kortkontot. Jag har ett något större belopp på annat konto i samma bank, så det är lätt att på några sekunder fylla på kortkontot med telefonen vid behov.
Lasse
 
Toppen