Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
På bilen står det 2.5TDI CAT
Undra vad min motor passar in? 1998 2,8 i.d.TD 122hk.Stämmer med modelnr.Verkar vara en riktigt god djungelHej Affezell,
du vill veta skillnaden mellan motorerna TDi och JTD.
Av Wilipedia framgår att det enbart är en motorgenerationsfråga, se här JTD engine - Wikipedia, the free encyclopedia
JTD står för uniJet Turbo Diesel (andra generationen). Nästa generation dieselmotorer är MultiJet och i år 2009 kommer det en MultiJet II. Hela utvecklingen framgår här Fiat Ducato - Wikipedia, the free encyclopedia
V-backen
Jeg trodde jeg hadde oversikten, men kjenner ikke til noen 2.5 JTD - 2.3 og 2.8 er de vanligste JTD.
Hej, jag var lite fundersam som Knut när jag skrev inläggen ovan för jag har aldrig vad jag vet hört om någon 2,5 liters J-motor. Nu har jag letat runt på internet m.m. och fortfarande inte funnit någon. Den har troligen inte funnits i något annat utförande än med mekanisk insprutning.
Affezell var har du sett 2,5 JTD någonstans?
JANKRO.