• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skillnad mellan Android och iOS (iPhone/iPad)

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Skillnad mellan Android och iOS (iPhone/iPad)

Galaxy kamera er ikke en telefon, selv om den havde et minimeret Android, så den kunne bruge wifi[/QUOTE

Som upplysning kan nämnas att Galaxy Cameras processor är densamma som sitter i den samtida S3, alltså betydligt snabbare än i din S2.

Det som skiljer är en kameradel med 21 x zoom och 16 Megapixel som är helt överlägsen telefonens, tyvärr med samma dåliga byggkvalitet. En skillnad är också att den endast klarar IP-telefoni.

Förutom WiFi har Galaxy Camera plats för simkort.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Skillnad mellan Android och iOS (iPhone/iPad)

Galaxy kamera er ikke en telefon, selv om den havde et minimeret Android, så den kunne bruge wifi[/QUOTE

Som upplysning kan nämnas att Galaxy Cameras processor är densamma som sitter i den samtida S3, alltså betydligt snabbare än i din S2.

Det som skiljer är en kameradel med 21 x zoom och 16 Megapixel som är helt överlägsen telefonens, tyvärr med samma dåliga byggkvalitet. En skillnad är också att den endast klarar IP-telefoni.

Förutom WiFi har Galaxy Camera plats för simkort.

Tror du virkelig, du kan sammenligne Galaxy camera med en s3, er jo som at sammenligne en iphone3 med iPhone 5s, kender ikke nogen der har købt en i3 og er sur over den ikke performer som en i5s !!
Ja i Kina laver de Android, Windows og Apple produkter, og som altid er ikke alle top modeller. Ios7 blev lavet i USA og ved ikke lige hvor vellykket de har været , med at rette den til inden lanceringen, havde det været Android havde i været over dette os, som ulve ;)
 
F

F.d. 1470

Guest
Sv: Skillnad mellan Android och iOS (iPhone/iPad)

På tal om kvalitet har jag en iphone 3 som gett upp, en iphone 4 som gett upp, en iphone 4s som gett upp och en ipad 2 vars 3g gett upp och vars skärm bytts en gång. Bara en ipad 3 kvar igång nu som avpolleterad produkt. Än så länge inga problem med de nokia och android som ersatt apple-produkterna. En samsung tab 7 tum köpt innan ipad 2 still going strong.

Dessutom, som flera andra framfört, har ju tåget verkligen sprungit om apple tekniskt sett. Styrd hantering, oflexibelt och mycket begränsat produktutbud. Känns nästan fånigt att ta i en iphone nu när man vant sig med androids och wp:s alla modeller.

Anders
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Skillnad mellan Android och iOS (iPhone/iPad)

Känns nästan fånigt att ta i en iphone nu när man vant sig med androids och wp:s alla modeller.

Instämmer.
Den känns otroligt föråldrad och stel när man väl haft en nyare Android ett tag. Det skulle verkligen kännas som att byta ner sig om man skulle gå tillbaka.

Iphone har blivit en telefon för dem som vill ha en enkel och lättskött telefon med begränsade möjligheter.
Det syns ju även på statistiken. De flesta jag känner har redan lämnat Iphone eller kommer att göra det vid nästa byte.

Vi får hoppas att Apple rycker upp sig och kommer fram med något nytt så de kan vända trenden.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Skillnad mellan Android och iOS (iPhone/iPad)

Jag har/haft alla modeller av iPhone (inkl original) utom 5c, räknar jag med familjen, flera av en del modeller, plus ett par iPads. Ingen har pajat, alla fungerar som de ska idag. Så det är nog olika.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Skillnad mellan Android och iOS (iPhone/iPad)

En sak det skrivs lite om är "penna"

Hur gör ni?
Att boka en resa på Billiga Flyg - Billiga biljetter till europa med Ryanair utan app som exempel.

Med mobil som har penna, inga problem.

Med mobil utan penna= väntar tills man sitter framför större skärm.

Vad tycker ni?

Jag har visserligen inte bokat resa med Ryanair men med diverse andra resebyråer och aldrig behövt en penna sedan Nokia 5800 för åtskilliga år sedan. Vad skall man ha den till?

image.jpg
 

Daniel K

FD HBK Medlem
Inlägg
837
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022
Sv: Skillnad mellan Android och iOS (iPhone/iPad)

Många större webbplatser har idag s.k. responsive design, dvs layout och innehåll anpassas efter besökarens plattform så att sidan också ska gå att hantera med en smart mobil, men eller utan penna.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Skillnad mellan Android och iOS (iPhone/iPad)


Ja tydligen så orkar även du..
Visst är det svårt att inte tycka till? ;)


Man får ta det för vad det är. Lite vänskapligt gnabb och tyckande där alla tycker som man själv vill.
Jag ser inget fel i det.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Skillnad mellan Android och iOS (iPhone/iPad)

Jag har visserligen inte bokat resa med Ryanair men med diverse andra resebyråer och aldrig behövt en penna sedan Nokia 5800 för åtskilliga år sedan. Vad skall man ha den till?

Visa bilaga 77205

Den underlättar mycket om man skall klicka på länkar eller annat utan att behöva zooma in och flytta runt "fönstret" på sidan hela tiden.
Även mycket bra om man skall göra snabba anteckningar eller skisser.

Jag har en penna till min telefon(Note 2) men använder den i princip aldrig ändå. Jag föredrar att använda paddan eller PC'n till mer klickintensiva uppgifter.
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Skillnad mellan Android och iOS (iPhone/iPad)

Den bilden vittnar bara om att du inte ser mycket av den sidan...

Självklart kan man zooma men det är inte ett trevligt alternativ om jag får bestämma.

Men tack för ditt svar, jag har förstått att det finns många som är nöjda med att se en halv skärm... resten består av tangentbord, för mig är även det en kompromiss som gör det tråkigare att skriva mm.

Jag följer med intresse hur många som accepterar en försämring, jag är också mycket imponerad av tålamodet många sitter inne med för att använda dessa kompromisser.

Knarrevik känner du INGEN frustration över att zooma in och flytta fönster hit och dit för att utföra det du vill på en liten skärm?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Skillnad mellan Android och iOS (iPhone/iPad)

Men tack för ditt svar, jag har förstått att det finns många som är nöjda med att se en halv skärm... resten består av tangentbord, för mig är även det en kompromiss som gör det tråkigare att skriva mm.

Knarrevik känner du INGEN frustration över att zooma in och flytta fönster hit och dit för att utföra det du vill på en liten skärm?

Tangentbord?
Nej inget sådant på Ryanairs sida och man lär sig snart att en penna bara är i vägen.
Visst kan den lilla skärmen på en telefon te sig liten men med en platta på 8-10 tum saknar man verkligen vare sig tangentbord eller penna. Tangentbordet kallar man på när det behövs men här behövs det överhuvud taget inte. Penna tillhör en förgången tid när skärmen var resistiv, må den vila i frid.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Skillnad mellan Android och iOS (iPhone/iPad)

Idag var der opdatering til min gamle Galaxy S2, nok nr 7 den har fået igennem nogle år nu ;)
Min Galaxy S4 får opdatering til 4.3 om et par uger ( er frigivet i Tyskland ) denne S4 har haft mange opdateringer igennem det år jeg har haft den.

Samsung kan være lidt sene med opdateringer, men frigiver dem efter de har afprøvet dem ordentlig, kommer de publik ;) ( kan man ikke vente findes diverse at flashe, men jeg er et tålmodigt menneske )

Så ved ikke hvor det kommer fra, at Android ikke bliver opdateret ( s2 er nok 3 år gammel, hvis ikke mere, og har kørt upåklageligt ).
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Skillnad mellan Android och iOS (iPhone/iPad)

Tangentbord?
Nej inget sådant på Ryanairs sida och man lär sig snart att en penna bara är i vägen.
Visst kan den lilla skärmen på en telefon te sig liten men med en platta på 8-10 tum saknar man verkligen vare sig tangentbord eller penna. Tangentbordet kallar man på när det behövs men här behövs det överhuvud taget inte. Penna tillhör en förgången tid när skärmen var resistiv, må den vila i frid.

Haha.. tror vi får sätta oss tillsammans någon gång och reda ut ett å annat.
Men ditt tålamod med dessa små skärmar är nog stort.;)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Skillnad mellan Android och iOS (iPhone/iPad)

Haha.. tror vi får sätta oss tillsammans någon gång och reda ut ett å annat.
Men ditt tålamod med dessa små skärmar är nog stort.;)

Nja, jag föredrar nog stor skärm (iPad) framför telefonens lilla när det gäller websidor.
Med appar blir det naturligtvis annorlunda. Men fingret är mycket mer precist än en penna. Eller snarare fingrarna, ibland krävs alla fem för vissa funktioner!
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Skillnad mellan Android och iOS (iPhone/iPad)

Har skrivit det förut, är en stor Mac-fantast och har kört Mac från tidigt 80-tal. Den första var en SE 30 utan hårddisk, nu pratar vi stenålder.

När det gäller datorer så tycker jag fortfarande att Mac är överlägset i vad jag sysslar med, foto, video, grafisk produktion och musik.

Förlåt Apple, men har idag en Samsung Note 3 med penna, där har tyvärr iPhone inte något att konkurrera med.

Glömde nämna att jag naturligtvis kör iPad, världsklass.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen