• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Skicka bilder med Iphone 4S

svensei

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1179
Medlemskap
2025
Har en Iphone 4S som jag i och för sig tycker är jättebra. Har fått ordning på det mesta bl a konfigurerat E-post mm.

Skickar SMS utan problem, men att skicka bilder MMS fungerar inte. Får bara tillbaka meddelande att det inte gått att skicka. Vad göra?????????. Är det någon som vet hur man rent handfast går tillväga??

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Skicka bilder med Iphone 4S

Det finns en bättre lösning som är helt gratis!

Installera Viber, skriv texten och bifoga bilden. Om mottagaren inte redan har appen kan han/hon installera den på några sekunder. Du ser i din kontaktlista vem som redan installerat. Appen finns till iPhone/iPad och Android.

Nu kan du ringa och mms:a gratis runt hela vårt klot!

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Det finns en bättre lösning som är helt gratis!

Installera Viber, skriv texten och bifoga bilden. Om mottagaren inte redan har appen kan han/hon installera den på några sekunder. Du ser i din kontaktlista vem som redan installerat. Appen finns till iPhone/iPad och Android.

Nu kan du ringa och mms:a gratis runt hela vårt klot!

Lånar den här tråden lite & ställer en fråga till Anders om Vibrer.

Jag har fått min IPad nu och börjar bli lite småbekant med den, men hur gör du med Viber?

Jag har Viber i min IPhone med ett telnr, i paddan har ju ett simkort med annat nr, hur gör jag för att ansluta Viber i paddan till mitt andra (riktiga mobilnummer)

//Tommy

S

Sören-6830

Guest

Hej Knarrevik,
Installerade Viber för en stund sedan och skulle försöka bifoga en bild men hittar inte kommandot för det, kan du ge mig ett litet tips?
Ha en fortsatt skön kväll!

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Ser du den lilla kamerasymbolen till vänster om textrutan?

Den använder du för att skicka en nytagen eller sparad bild.

bild-789464.PNG

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Tack för hjälpen Anders!

Gjorde som du tipsade om så finns Viber även i Ipaden.

//Tommy

svensei

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1179
Medlemskap
2025

Tack så mycket för tipset!

Envis som jag är så vill jag ändå kunna skicka MMS (grejorna ska fungera). Trots att jag (tror) jag gör rätt så får jag meddelandet : Meddelandet skickades inte . försök igen. Kan det vara något speciellt problem just med MMS?

Dessutom så har jag försökt att via Blutooth föra bilder mellan min PC och telefon. Fungerar inte heller. Jag vet ju att Iphone och PC har helt olika system, men bilder borde man väl kunna föra över trådlöst.

Detta är nya problem för mig - så har det inte varit med min gamla telefon/datorn.

Enda fungerande sättet som jag nu använt mig av är att skicka bilderna som bilagor i E-post.

Vore superbra om jag kunde få lite hjälp

Trevlig söndag säger

Agneta

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag antar att du har aktiverat MMS under Inställningar - Meddelanden

För att skicka MMS med din iPhone så måste man se till att man har rätt MMS-inställningar i sin telefon.

MMS-inst%C3%A4llningar-iphone.jpg

MMS-inst%C3%A4llningar-iphone-2.jpg

Ställ in MMS-inställningar:

1. Gå till Inställnigar > Allmänt > Nätverk > Mobilt datanätverk

2. Hitta rätt inställningar för din operatör.
Det kan hända att du har fått dina inställningar automatiskt från din operatör, annars finns en lista med MMS-inställningar från de vanligaste operatörerna:

Tele2
Mobildata:
APN: surf.tele2.se

MMS:
APN: surf.tele2.se
MMSC: http://mmsc.tele2.se
MMSC-proxy: 130.244.202.30:8080

Telia
Mobildata:
APN: online.telia.se

MMS:
APN: mms.telia.se
MMSC: http://mmss/
MMSC-proxy: 193.209.134.132:80

Tre
Mobildata:
APN: data.tre.se

MMS:
APN: data.tre.se
MMSC: http://mms.tre.se
MMSC-proxy: 172.16.53.11:8799

Telenor
Mobildata:
APN: services.telenor.se

MMS:
APN: services.telenor.se
MMSC: http://mms/
MMSC-proxy: 172.030.253.241:8799

Halebop
Mobildata:
APN: halebop.telia.se

MMS:
APN: mms.telia.se
MMSC: http://mmss/
MMSC-proxy: 193.209.134.132

3. Gå till Inställningar > Meddelande och aktivera MMS-meddelande
4. Starta om telefonen för att vara säker att MMS-inställningarna ska fungera korrekt!

För att skicka MMS med din iPhone:

1. Gå in i Meddelande.
2. Klicka på kameran nere i vänstra hörnet bredvid textrutan.
3. Välj något av alternativen och skicka sedan iväg meddelandet som vanligt!

Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Dessutom så har jag försökt att via Blutooth föra bilder mellan min PC och telefon. Fungerar inte heller. Jag vet ju att Iphone och PC har helt olika system, men bilder borde man väl kunna föra över trådlöst.

Tyvärr går det inte att föra över bilder med bluetooth mellan iPhone och dator eller vice versa. Man får ta hjälp av kabel och iExplorer, med e-post eller via iTunes. Idag går det också att synka trådlöst via iCloud, något som jag inte använt. Däremot går det att skriva ut med hjälp av bluetooth till vissa skrivare.

Det går också att ta sig förbi diverse hinder genom att jailbreaka sin iPhone men jag vet inte om det är värt besväret.

svensei

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1179
Medlemskap
2025

Tack för dina utförliga informationer.

Jag har Telia och alla instruktioner är inlagda och stämmer överens med hur det ska vara.

Tyvärr så fungerar det inte ändå. Antar att jag måste göra en felanmälan till Telia.

svensei

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1179
Medlemskap
2025

Tack för alla tips. Nu är det fixat - MMS kan skickas - lätt som en plätt!

Jag vill dock kommentera att Iphone 4S slukar batteri. Hemma har jag ju haft den ansluten via trådlöst nät så det får man väl betala med batteriåtgång. Man får väl slå av nätet för att minska batteriåtgången. Hur gör ni andra med detta?

Vill också säga att när det gäller kamera så har vi i somras anammat alla dina tips betr Casion och köpt en likadan. Nu gäller det bara att lära sig den ordentligt så att man kan ta lite fina bilder. Jag tror dock inte att jag kommer upp i din klass. Dina bilder är helt fantastiska!

Agneta

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag brukar stänga av Internetdelning och WiFi när jag inte använder det.

Beträffande kameran använder jag ofta Panoramaläget och även HDR (inte HDR Art). HDR-läget tar fram detaljer i skuggpartierna, särskilt i motljus. En fantastisk liten kamera!

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

(ops såg att knarrevik redan gett ett bättre svar :))
ha en bra dag önskar Lovisa

Senast ändrad:
Toppen