Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!
15 dagarVad gäller om bilen är äldre
14-15 tusen? Vår kostade 27.500 om året de tre första åren. Tack för svaret!Men den höga skatten på 14-15tkr per år sjönk ju också.
Vår från 2020 sjönk från 35 000:- till 11 060:- Tack för det Transportstyrelsen!Men den höga skatten på 14-15tkr per år sjönk ju också.
Det är inte Transportstyrelsen som bestämmer skatten. De administrerar däremot.Vår från 2020 sjönk från 35 000:- till 11 060:- Tack för det Transportstyrelsen!
Enligt denna sidan,4 dagars avställning gäller från datumet bilen sattes i trafik i Sverige första gången. Så en äldre importerad bil får samma förmån dock utan den höga malusskatten.
15-dagarsregeln gäller efter 3 år. Våran är uttagen april -21 och malusbeskattningen är väck..Enligt denna sidan,
Regler för husbilar med malusbeskattning - Transportstyrelsen
upphör malus beskattningen efter 3 år (från nyregistrerad, vet ej vad som gäller vid import av begagnad) och då slutar också möjligheten att ställa av i 4 dagar.
Skulle jag ha tolkat det fel blir jag bara glad. Men det är inte vad som står hos Transportstyrelsen.
Snälla, hitta något som gör att jag har fel!!!!![]()