Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
15 dagarVad gäller om bilen är äldre
14-15 tusen? Vår kostade 27.500 om året de tre första åren. Tack för svaret!Men den höga skatten på 14-15tkr per år sjönk ju också.
Vår från 2020 sjönk från 35 000:- till 11 060:- Tack för det Transportstyrelsen!Men den höga skatten på 14-15tkr per år sjönk ju också.
Det är inte Transportstyrelsen som bestämmer skatten. De administrerar däremot.Vår från 2020 sjönk från 35 000:- till 11 060:- Tack för det Transportstyrelsen!
Enligt denna sidan,4 dagars avställning gäller från datumet bilen sattes i trafik i Sverige första gången. Så en äldre importerad bil får samma förmån dock utan den höga malusskatten.
15-dagarsregeln gäller efter 3 år. Våran är uttagen april -21 och malusbeskattningen är väck..Enligt denna sidan,
Regler för husbilar med malusbeskattning - Transportstyrelsen
upphör malus beskattningen efter 3 år (från nyregistrerad, vet ej vad som gäller vid import av begagnad) och då slutar också möjligheten att ställa av i 4 dagar.
Skulle jag ha tolkat det fel blir jag bara glad. Men det är inte vad som står hos Transportstyrelsen.
Snälla, hitta något som gör att jag har fel!!!!![]()