• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skall byta backkamera

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Skall byta backkamera

Kan ikke svare for denne pakken, men prisen er omtrent som for ett jeg ha ri bruk - nesten ikke problemer, ser at overflatebehandlingen på kameraet ikke er så holdbar som på mer kostbare.
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.533
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Skall byta backkamera

Hej!

Allt är säkert okey, men jag blir alltid lite osäker när man inte hittar en adress eller ett telefonnumer till företaget. Dom påstår att HBK och Caravan har rabatt men det står inget om hur mycket.

Under kontakt finner man följande.
AS-Systems
Box 4020
46104 Trollhättan
E-post:
epost.gif


Söker man på AS-sytem på Eniro så hittar man bara ett mobilnummer.
As-Systems
Tlf. 073 - 725 08 39
Åsaka Landbogården 1
461 95 TROLLHÄTTAN


Jag har försökt att ringa men det är ingen som svarar.:confused:
 
F

F.d. 25086

Guest
Sv: Skall byta backkamera

Hej,du kanske redan har bytt backkamera? själv köpte jag en på ebay,kostade mig 700:-
monterade den på bilen i går...
den har 2 kameraingångar
inbyggd FM sändare,läsare för SD kort,usb port och den kom med fjärrkontroll.
skärmen är på 7tum och kameran har ir belysning och guide lines att backa efter.
bilden är jätte bra och förvånansvärt bra i mörker.
får väl se framöver hur den kommer fungera,,men för 700:- är den helt ok tycker jag.
//Ulf

Visa bilaga 22023
 
Senast redigerad av en moderator:

FredrikL

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
361
Medlemskap
2024
Sv: Skall byta backkamera

Absolut minst 5" skärm är min erfarenhet! Annars ser man inte de små detaljerna, som man inte ser med en liten skärm. Sen kostar det skjortan att laga! istället för en större skärm som man borde ha skaffat från början :)
Har haft med Eftermontering å göra, helt ok!
Vet inte hur mycket rabatten var på!
ha de!
Fredrik
 

Arto 69

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Alvesta
HBK-Nr
2790
Medlemskap
2024
Sv: Skall byta backkamera

Har mont kameran innanför bakruta fungerar OK i dagsljus vid mörker blir det reflexser i rutan från irljuset i kameran, bilden blir sämre .Köpte endast kamera. Rabatten är 10% dom missade detta vid fakturering upptäckte det själva och betalade tillbaka summan,vid frågor på mail har jag fått snabba svar telefon har inte funkat för mig.
MVH Håkan
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Skall byta backkamera

Försöker hitta ett system med platt färgskärm 7" med en kamera. Waecos är ju svindyra. Finns det några alternativ? Goda råd sökes. Någon?

Tack på förhand!

Alve:confused:
 

Peterpan

FD HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022
Sv: Skall byta backkamera

Hej
Varför inte en trådlös.
/Vidhem

Med trådlösa kan man få in vad som helst förutom det man vill se. Ibland, när man kör i ett centrum i en stad, bilder av en övervakningskamera i en butik i närheten, en hotellobby, inredningen i en kiosk eller bilden av grannens kamera när han backar. :twitcy:
 
Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Skall byta backkamera

Prylshoppene har et utvalg, men problemet er å finne det. Har tittet litt på conrad.se, men de kjører sterkt på merkevare. Litt shopping rundt på mindre netshopper kan gi et bra utvalg. Tidligere hadde teknikmagasinet noe slik utrustrning, men jeg har i sjekket i det siste.
 

Peterpan

FD HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022
Sv: Skall byta backkamera

Försöker hitta ett system med platt färgskärm 7" med en kamera. Waecos är ju svindyra. Finns det några alternativ? Goda råd sökes. Någon?

Tack på förhand!

Alve:confused:

Jag har det här systemet med dubbel kamera:
Neues LUIS RV-7 von LUIS Multimedia: Rückfahrsystem mit Doppelkamera
Den ena kameran använder jag som en backspegel och den är alltid i gång, medan själva backkameran går i gång antingen när man lägger i backväxeln eller när man trycker på en knapp på monitorn. Jag har haft den i ca ett år.. Toppen, inga störningar..
Luis har även system med platt 7" skärm för bara en kamera.
 
Senast ändrad:

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Skall byta backkamera

Vilken modell valde du? Har du monterat den? Fungerar den bra?
Många frågor och jag tackar för tipset.

Mvh Alve
 
Senast ändrad:
F

F.d. 3633

Guest
Sv: Skall byta backkamera

Hei jeg ville kjøpt det kameraet som har visir
Da slipper du å vaske linsen noe som må gjøres temmelig ofte om du har ett uten visir
arve
 

stampe

HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
986
Medlemskap
2024
Sv: Skall byta backkamera

Vilken modell valde du? Har du monterat den? Fungerar den bra?
Många frågor och jag tackar för tipset.

Mvh Alve

Hej!
Jag köpte den utan visir och nej, jag har inte monterat den, hämtar nya husbilen på fredag. Jag har pratat med en kompis som har en husvagnsfirma han tyckte att för dom pengarna så är det nog ett bra köp.

mvh / Rolf
 
F

F.d. 1784

Guest
Sv: Skall byta backkamera

Hej,du kanske redan har bytt backkamera? själv köpte jag en på ebay,kostade mig 700:-
monterade den på bilen i går...
den har 2 kameraingångar
inbyggd FM sändare,läsare för SD kort,usb port och den kom med fjärrkontroll.
skärmen är på 7tum och kameran har ir belysning och guide lines att backa efter.
bilden är jätte bra och förvånansvärt bra i mörker.
får väl se framöver hur den kommer fungera,,men för 700:- är den helt ok tycker jag.
//Ulf

Hallå!
vad heter den?
Har du nån länk till ebay?
Tacksam för svar :)
 
F

F.d. 25086

Guest
Sv: Skall byta backkamera

Hej Alve,,den kameran som jag köpte på ebay har jag prövat endel nu och jag är helnöjd,,om du söker en platt skärm är denna nått för dig tror jag,man klämmer fast den på befintlig innerbackspegel så man slipper ha den på instrumentbrädan.
 
F

F.d. 53498

Guest
Sv: Skall byta backkamera

Jag vill slå ett slag för en kamera med inbyggd mikrofon. Vid varje tillfälle när jag backar har jag haft stor glädje av hustru som guidar mig rätt vid inbackning även på den allra smalaste plats. Hon går bakom ser och berättar hur jag skall göra. En del personer tycker nog hon e lite småtokig tills dom förstår vad som händer.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen