• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Skakigt

Lasse-125

FD HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024
När jag ska se rörliga bilder i helskärm på Svt play blir bilden skakig.Kan man göra något åt det? I så fall vad?:confused:

fredrik123

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
7584
Medlemskap
2029
Sv: Skakigt

När du säger skakig...
Menar du då att bilden hoppar på skärmen, men utan fördröjning. Eller menar du att den hackar fram?

// Fredrik

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Jag hade stängt alla andra program, startat om dator och försökt på nytt. En äldre dator som är mer än ca 3 år gammal, den kanske "inte hänger med" med sina komponenter (processor, grafikkort, minnesutrymme/buffrar osv...). Sedan så har vi uppkopplingshastighet via router... Är inte expert på området men har upptäckt förändringar med datorns ålder.

Lasse-125

FD HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024

Har provat det som föreslagits utan resultat. Datorn är 2 år gammal "ung."Bra hastighet i övrigt. Har 4G mobilt bredband.

Lasse-125

FD HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024

Det märkliga är att detta fenomen, bilden liksom blinkar, uppträder endast på svt play.:confused:

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Testade SVT Play på min "snabba" datorn med bra uppkoppling och ändå fick det ganska hackigt i vissa rörliga snuttar. Gudarna ska veta vad detta kan bero på, det betyder inte alls att det är något fel hos dig...

J

Jarn

Guest

Prova att ändra bildupplösningen från "Auto" till ett mellanläge.
Jag har också upptäckt att den hoppar mellan olika upplösningar och då får man en hackig bild, med ibland HD och ibland sämre upplösning.

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Testa det här...

Begränsa kvaliteten på videon genom att klicka på Kvalitetsväljaren och välj Begränsad.

Dubbelkolla också att spelaren är inställd på att tillåta maskinvaruacceleration:

•Högerklicka i videofönstret
•Välj Inställningar
•Bocka i rutan "Aktivera maskinvaruacceleration"
•Ladda om sidan och prova igen.

Lycka till

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Testet på lav båndbredde fra Australia - bilde brukbart, litt lang ventetid før visningen kom - har ikke testet live sendinger.

Lasse-125

FD HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
125
Medlemskap
2024

Bandbredden räcker till på alla andra helskärmsvisningar det är endast på svt play fenomenet uppträder.:confused:

Toppen