• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåp Ska man kapa?

miknor

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Luleå
HBK-Nr
29063
Medlemskap
2024
Hej jag undrar om man ska kapa bort T- på avgasröret. När man har avgasutsläppet på taket.
Skall byta kylskåp och på den gamla kylen är det bara ett rakt rör utan T.
Har enkel galler på sidan.
Såg en som monterat in en ny kyl i Polen där man hade kapat. Men det framgår ej i manualerna.

Micke
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.148
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag tog bort T:ett och kopplade direkt på avgasröret, men sen måste du ha en speciell skorsten som hindrar vinden från att blåsa ner i avgasröret... :rolleyes:
Tänk på att du också måste isolera skorstens förlängningen, annars får du kallras i avgasröret.
Jag isolerade med ett platt "band" som man använder till bilen... Typ detta...

https://thedrivezone.com/bildelar-t...laa4Xbn3K0T2xJ_f9aAkhBuDn_g6BuCxoC5IUQAvD_BwE


Jag har ett sådant skorsten i rostfritt liggande, då jag bytte till kompressor kyl/frys i förra veckan..ifall du är intresserad
..... Lycka till :bye:
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.148
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag är intresserad! Det kanske är den du fick av mig???:msn_quest: Behöver en så'n nu! Jag kommer måndagen efter Midsommar!
Julian:bye:

Hej.... Ni är alltid lika välkomna... Jag håller skorstenen till dig..
Ja... Det är den skorsten jag fick av dig för många år sedan..

Om det är ok.... Då ses vi i Lilla bäddninge... Jag har en privat ställplats där :bye:
 
Toppen