• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Skördefest på Öland

F

F.d. 10643

Guest
Hej alla HBK:are

Kul att läsa alla inlägg som ni skriver i bloggen. Det är synd att man inte kan vara med på allt. Det verkade som mässan i Jönköping var bra. Tycker bara att det var synd att man tyckte att Hymer-försäljarna hade en stöddig attityd och att de körde med kösystem. Vi har ju själva en Hymer. Vi är ganska nöjda med vår husbil. Det är bara lite som skall juseras och rättas till på Hymer i Örebro, men där tycker vi att det är lite si och så med serviceinriktningen mot kunden. När man köper en ny bil vill man få allt iorningställt så fort som möjligt, men där brister det rätt så rejält. Men vi hoppas att allt skall lösa sig denna vecka. :mad:

Vi tänkte åka till Öland på Skördefesten i slutet av september. Är det någon som varit där tidigare som kan ge oss lite tips om ställplatser och aktiviteter?

På återseende från Curt o Britta

nilsola

HBK Medlem
Kommun
Lekeberg
HBK-Nr
686
Medlemskap
2025
Sv: Skördefest på Öland

HEJ Brittao,
Vi tänkte åka till öland med har hört det ska va mycke husbilar där o väldigt mycke folk.
Vi åker hymer med, å håller med dej om hymer i örebro.
Vi kanske ses där.
Hälsningar OLA O BRITT

F

F.d. 1883

Guest

Jag och en annan HBK:are står första natten i Mörbylånga hamn och andra natten i Borgholms hamn.
Dock kan förutsättningarna i Borgholm ändrats lite, vet inte hur men det kan tillkomma en avgift eller är den flyttad till mejeriet eller hur det var, har för mig att det var ett innlägg om detta när det var Victoriadagen i sommras.
Hoppas att vi ses!

Nenne

HBK Medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
191
Medlemskap
2025

Vad jag vet så är det numera avgift vid hamnen. Ställplatsen vid mejeriet var tillfällig under Victoria-dagarna. Var i Borgholm för 2 veckor sedan och då var bommen nere för denna gång. Synd men tydligen används platsen för marknader. Kanske Borgholms kommun har tagit åt sig av tidigare debatt och öppnar platsen till skördefesten då ön anstormas av gäster. Vi kan alltid hoppas.
Hälsningar Janne

Inge K

HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
130
Medlemskap
2025

Hej!

Vi tänker redan åka på onsdag, så vi är på plats vid öppningen av skördefesten. Övernattar i Kalmar, p-platsen vid Ängöbron, första natten, sedan får vi se.
Vi kommer förmodligen att hålla oss till södra och östra sidan, Mörbylånga är mest intressant, enl uppgifter som vi fått.
Hoppas vi träffar på många från klubben!

Mvh Inge o Eivor K

:D :D :D

Senast ändrad:

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

Det finns många ställen att stå på om man kan tänka sig att stå utanför Borgholm. Skördefesten pågår på hela Öland.
  • plats vid brofästet på fastlandssidan, avfart till höger strax före "backen"
  • hamnar i färjestaden, mörbylånga, degerhamn och gräsgård (sydöstra öland)
  • resmo rastplats (toa + toatömmning)
  • möckelmossens rastplats (det sk nödvärnet) torrdass väg mellan resmo och stenåsa.
  • plats ca 1 km öster möckelmossens rastplats väg som ovan (fin prommenad till mossen se tranor i skymning och gryning.
  • nunnedalen 1,5 km norr resmo väg 136. fin plats vid omkullblåst kvarn väster om vägen, utsikt över mörbylångadalen. suverän prommenadplats på våren
Ja det vad jag kom på nu.

Ha det bra på Öland

Lasse W

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
294
Medlemskap
2025

Jag ringde till Ölands Turistråd o frågade om dom hade ngt tips om var vi skall stå med våra husbilar under skördefesten.Det enda dom kunde komma på det var att rabbla upp alla campingar....
Dessutom påstod damen att hamnen i Borgholm är "stängd" o detsamma skulle tydligen gälla Tegelbruket..
Men det löser sig nog...
Vi ses...

Lasse W

Toppen