• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Skäms ni

F

F.d. 58549

Guest
Hej denna sommar har vi åkt runt i Sverige väldigt mycket. Var är alla medlemmar? Skäms ni för att ni är HBK:are eller varför har ni inte dekaler och siffror på era bilar. Vi har pratat med så många trevliga människor men de har så många förklaringar varför de ej har dekaler. Siffrorna är för stora, det finns ingen plats att sätta dem på osv,osv.
Vi är stolta för att vi är med i en så trevlig klubb och visar det gärna. HUsbils ägare som ännu inte blivit medlemmar berättar vi gärna för. Och tänk så många trevliga träffar vi varit på. Tack alla ni som arrangerat dem.
Kom igen nu och visa er ute på vägarna. Så ses vi

F

F.d. 1520

Guest
Sv: Skäms ni

Hej vill bara tillägga att jag har noterat tre HBK:are på vägar kring skara,jag ligger ute på vägen hela dagen i mitt arbete,skulle det vara någon glad busschaufför som hälsar på er så är det bara jag HBK 1129.Kram marineth

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Nej vi är stolta medlemmar i klubben och flaggar mer än gärna med det.
På våra resor i Sverige i sommar har vi säkert träffat på ca 30 klubbmedlemmar vilket vi tycker är imponerande. Några har vi pratat med men dom flesta har vi vinkat till. Jag tror att vi har vinkat till minst 400 husbilar så vi tycker att det är en bra procent med HBK-are.

100_0417.JPG

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

En hårt beskuren Trassel-bild men jag gissar på reningsverket utanför Ystad.

JASSÅ, inte På spåret?

OK, jag har sett säkert ett dussin HBK-bilar när jag kört genom Sandskogen till och från jobbet. Dessutom 10 - 15 bilar som vid olika tillfällen stått på ställplatsena vid reningsverket och småbåtshamnen.

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Så rätt så! Hur kunde du se det?
Där träffade vi 2 klubbmedlemmar den dagen/natten vi var där.

F

F.d. 7569

Guest

Vi har åkt 544 mil genom Europa mellan den 26 juni och 30 juli (SE, DK, DE, NL, BE, Luxenburg). Mötte 3 HBK:are i Sverige, ingen med nummer. Vi vinkade, ingen svarade på vinkning!!

//Roger

M&J-H

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
2376
Medlemskap
2025

Jag vinkade till en HBK:are idag men dom vinkade inte tillbaka kan bero på att jag jobbade (körde buss) i Jönköping
:twitcy::twitcy:

Senast ändrad:
F

F.d. 24290

Guest

Jag tycker det är nästan omöjligt att hinna se när man möts på olika sidor exemeplvis på motorvägen om det är en HBK eller icke!

Men jag vinkar till alla istället! :spinny:

JanneW

HBK Medlem
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025

Tyckte nog jag såg ganska många HBK dekaler i år, och självklart har vi våra på både bak och fram...

Lite festligt är att diskusionerna är så gott som likadana i "grannklubben" där många liksom här konstaterat att en del valt att ha dekalen hemma i byrålådan av olika anledningar.

Om man får tolka detta inlägg så tycker i alla fall några i "grannklubben" att vi här i HBK är "duktigare" på att klistra på dekalen då man bla kan läsas följande :
"..... men både förra sommaren och denna sommar såg jag betydligt fler med Husbilsklubbens dekal än med MHC:s"

Toppen