• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Silver mot bakterier m.m.

Status
Stängd för vidare inlägg.

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.335
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Sv: Silver mot bakterier m.m.

Och som motvikt till denna pseudoventenskap på nätet rekomenderar jag boken "Salekvick och kvacksalveri" av Edzard Ernst och Simon Sing.

Den boken lär vara så långt från vetenskap man kan komma!
Ursäkta, men jag har inte läst den. Men vad jag läst OM den finns det ingen anledning att skaffa den. Snacka om att vara "köpt"!

/Gunnar
 
F

F.d. 11222

Guest
Sv: Silver mot bakterier m.m.

Och som motvikt till denna pseudoventenskap på nätet rekomenderar jag boken "Salekvick och kvacksalveri" av Edzard Ernst och Simon Sing.

Salvekvick och kvacksalveri : alternativmedicinen under luppen - Edzard Ernst - Bok (9789173431835) | Adlibris Bokhandel - Alltid billigt, alltid fraktfritt

Stående ovationer! Är skrämmande att se hur villigt människor stoppar i sig diverse idiotiska preparat. Finns en anledning till att olika hembrygder/örtpreparat numera är förbjudna! Äntligen ngt att tacka EU för!
 
F

F.d. 8538

Guest
Sv: Silver mot bakterier m.m.

Jag tror att man gör bäst i att vara kritisk mot det mesta vad gäller mediciner och mirakelkurer. Läkemedelsföretagen finns till för att tjäna pengar och de håller de flesta läkare i svansen. Alternativmedicinen har oftast bara anekdoter som stöd för sin förträfflighet.
Ett råd jag prövade och fortsatt prövar är att inte äta socker och snabba kolhydrater. En medicin som gjort min hälsa mycket bättre-
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Silver mot bakterier m.m.

Ämnet har vaknat till liv igen och jag minns att jag provade silverkuren för några år sedan när jag mådde dåligt. Jag blev ganska snabbt bättre och sedan glömde jag bort kuren. På senare tid har jag fått nya krämpor så nu är det dags igen. Rapport om eventuell effekt kommer så småningom - hoppas jag! :rolleyes:

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Silver mot bakterier m.m.

Arsenik var ju ett sätt att pigga upp gamla hästar, nu kan man pröva kuren på sig själv genom att äta ris.

Ny mätning visar: Arsenik i sex populära risprodukter - Nyheter | SVT.se

T.o.m. Livsmedelsverket har upptäckt vad som finns i majs- och risprodukterna. Då måste det vara extremt giftigt! Men dom hade ju hjälp av SVT. Nu får dom nog bannor av Läkemedelsverket om dom inte förklarar rapporten överdriven! Det ska bli intressant att se om det händer något eller om taktiken är den vanliga "att folk glömmer så fort".

Det är nog många som har upptäckt detta. Det märks på "motelden" i TV där just Kellogs och Uncle Ben har ökat sina insatser markant på sistone!

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Silver mot bakterier m.m.

Jag har aldrig gillat ris och "Uncle Bens" bojkottade jag för flera decennier sedan. Att amerikanskt ris även odlas på mark där det tidigare odlats bomull kan ha bidragit till det beslutet. Vid bomullsodling användes arsenik som bekämpningsmedel!

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Silver mot bakterier m.m.

Jag såg på TV4-nyheterna ikväll för att kolla om dom tog upp arseniklarmet ang. UncleBens och Kellogs risprodukter. Tyvärr så missade jag de första minuterna. Det kanske finns någon här som såg hela nyhetsprogrammet?

Jag misstänker att reklamkanalerna inte frivilligt sågar av den gren de sitter på. Man kan alltså säga att näringslivet styr vilka nyheter som får visas i dessa kanaler!
Obehagligt, tycker jag! Fri och obunden press behövs!

Jappe
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Silver mot bakterier m.m.

Jo mer reklam jo mindre virkelige nyheter. Enkelte reklamekanaler har nyhetssendinger som varer i 5 minutter og er som reklamposterene til Expressen - viktigste nyhet gjerne at en kjendis har besøkt en annen kjendis :D:rolleyes::cool:.

Her i Australia har vi bare ABC og SBS som har nyhetssendinger på over 5 min - og disse to er ikke reeklamefinansierte på samme måte som de andre.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Silver mot bakterier m.m.

Naturligtvis ska man vara skeptisk mot i princip allt men kolloidalt silver användes flitigt innan narkotikan gjorde sin entré i mitten på förra århundradet. Ämnet har klart bakteriedödande effekt - används därför till vattenrening och är inte skadligt för människor i rimliga proportioner. Liksom antibiotika ska det inte användas kontinuerligt eftersom det förmodligen även skadar goda bakterier.

Att etablissemanget ger sig på denna produkt numera beror på att "folk ska inte självmedicinera" utan "rätte och packe sig" efter Läkemedelsverkets rekommendationer, ett verk som får sin information från läkemedelsindustrin!

Ämnet är intressant och det finns mycket skrivet om det. Googla!

Sanningens största fiende är människans oreserverade respekt för auktoriteter!

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Silver mot bakterier m.m.

Jag får inte fram sidan CrimeMedicine.com hur mycket jag än försöker, vare sig på datorn, plattan eller paddan. Jag har en ständigt pågående konflikt med flashplayer.

Jappe
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Silver mot bakterier m.m.

Jappe den siden er 100% flash, så ingen iPxxx enhet eller nyere Android kan vise den (ikke 100% rett for Android, det er hackede utgaver av flash som kan være inne i enkelte weblesere). For Windows så skal det være mulig, men om du har en skadet utgave så kan det være vanskelig å rette opp igjen.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Silver mot bakterier m.m.

Det var synd, Jappe, för oavsett innehållet så är den sällsynt snygg och välgjord.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Silver mot bakterier m.m.

Retas bara! :D Jag ska nog komma åt den på något sätt men jag förstår inte varför inte jag kan, när alla andra kan. :confused: 1 dator, 2 moderna plattor 12,2 resp. 7 tum, 1 iPad mini, det fungerar inte på någon. Jag har inte provat mobilerna än!

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Silver mot bakterier m.m.

Jag gjorde en abbrovinsch och då fungerade det. Klart man inte ska köpa läkemedel på nätet! Det är det väl ingen som gör.

Jappe
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen