• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sidoruta Burstner

lassewalle

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2025
Hej är det någon som vet var jag kan få tag i en sidoruta
till en Burstner. Stormen Simone blåste iväg rutan på min arbetskamrats bil. Vi har kollat Burstner orginal rutor otroliga priser.
Några förslag. .....

Lasse W

F

F.d. 53012

Guest
Sv: Sidoruta Burstner

Vilken sidoruta är det på bilen FIAT eller husbilsdelen.

Helena o Tom

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1052
Medlemskap
2025

Vi spräkte rutan på McLouis som vi hade tidigare och jag kollade priset
hos återförsäljeren och det var hutlöst.När jag gick ut såg jag att dom sålde
husvagnar av ett annat märke och det var exact samma ruta till en tredjedel
mot McLouis priset.
Så kolla om något märke har samma ruta det kan löna sig!
Mvh Tom

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Litt avhengig av hvilket år bilen er bygget, på nye ser det ut til å være Dometic Zeiz fönster. Tidliger ble et par andre fabrikater benyttet, og det er standard mål på de fleste biler (Hobby untatt de har endel spesialruter).

Det finnes og firma som leverer akrylruta uten karmer - litt mer plunder å bytte, men mye billigere.

F

F.d. 53012

Guest

Kan frukta detta bäst är nog att åka ner och hemta en ruta eller be någon tradare som kör på dessa ställe att ta med en. Ryser av blotta tanken med mina snygga alkovrutor dom kan dom nog ta betalt för kanske bättre att köpa en skrotad och bara ta rutorna. För vår egen inportör är dom bra eller skiter dom i det som dom flesta sälja nytt bara, och inte bry sig . När jag fick reservdelsproblem fick en kontakt som jag har ta den från Holland tog tre dagar och kostade 554:- samma reservdel tog minst 1-2 månader och fick en prisuppgift på ca 2.000:- så det kan löna sig att höra med andra länder.

elegancen

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
7888
Medlemskap
2025

Detta är ju en glas skada alltså måste det gå på glas försäkringen har du som jag försäkring I folksam är självrisken 1700.- kolla det.

Mvh.Argos 747

elegancen

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
7888
Medlemskap
2025

Jag vet ej men jag byte vindruta åt en kund för ca tre veckor sedan och hon hade folksam och 1700:- I självrisk. Så jag antar att det är det samma för hus bil men för att vara säker måste jag nog ta en titt I försäkrings brevet.

Argos 747

Toppen