• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sidomarkeringsljus

Mattias C

FD HBK Medlem
Inlägg
198
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
21611
Medlemskap
2022
Hej
Kan man koppla in dessa så dom lyser när man står vid stolpe? Vill ha som husvagnar har ibland Kan man koppla in sig via säkringen, kanske med transformator.
Ja jag vet att folk tycker det är löjligt men jag vill kunna göra det ibland.
Tack
 

Mattias C

FD HBK Medlem
Inlägg
198
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
21611
Medlemskap
2022
Vad har du för bil och årsmodell ? Vet du inte vad du håller på med så kan det gå åt helvete
Fiat är jag osäker på men tex M B av lite nyare årsmodell har inga säkringar till parkeringsljus
allt sköts av styrboxen
Har carado t334 2015 och säkringen till sidomarkeringsljusen har jag.
 

Bilagor

  • FB_IMG_1564902738926.jpg
    FB_IMG_1564902738926.jpg
    49,1 KB · Visningar: 76

Emerson

FD HBK Medlem
Inlägg
255
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
27764
Medlemskap
2021
Har gjort det på mina tidigare husvagnar, lite lättare där. Enda var att se till att strömmen inte gick baklänges när man kopplade på bilen.
På en hb skall då både p-ljus och kanske bakljusen släckas samtidigt och de blir kanske inte det enklaste.
Smidigast blir nog att lägga nån "kebabslang" under bilen eller kompl med annan ledbelysning runtom som t ex under markis, överkant inv fönster, kylskåpgallerna mm.
Håller annars med dig att det hade varit läckert att bara komma åt sidomarkeringsljusen.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Snälla, låt oss slippa mera ljusnedskräpning i naturen, det är så härligt när det mörknar och det bara finns naturens eget ljus, inga andra ljuskällor.

Varför? Ljus kan vara vackert & mysigt i mörkret. Det borde väl du veta om bor i Alingsås där man har Lights in Alingsås varje höst liksom på många andra ställen i Sverige där det kallas Ljusnatta. Några av oss har ju en ledlist under markisen, är det också illa?
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Det är naturligtvis olika från plats till plats, men om man är på en vacker plats i naturen tycker jag att det mest är störande med en massa konstlat ljus, framförallt det som lämnas på även när man gått in, och även är på över natten. En sommarkväll, och förresten även en vinterkväll för oss som är ute med husbilen då, är ju ofta fantastiskt vacker när ögonen har vant sig vid ljuset, och då stör verkligen allt konstljus, pröva på! :)
 
Senast ändrad:
Toppen