• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sidodörrens brytare för larm

Helena o Tom

HBK Medlem
Inlägg
321
Kommun
Finland
HBK-Nr
1052
Medlemskap
2024
Hej ,skall nu montera ett larm på våran bil och nu undrar jag hur ni monterat
brytaren för sidodörren så att det ser snyggt ut och samtidigt fugerar bra. Våran bil har
Hartals sidodörr med insektskydd på insidan.Har ni använt er av magnet brytare eller
mekaniska och var har ni placerat brytaren.
Mvh Tom
 

Juhani & Leila

HBK Medlem
Inlägg
303
Kommun
Storfors
HBK-Nr
10084
Medlemskap
2024
Sv: Sidodörrens brytare för larm

Håller på att installera larm i husbilen och funderar på om man skall skruva eller limma fast magnetbrytarna vid dörrar och fönster. Den självhäftande tejpen håller inte delarna på plats.
 
Senast ändrad:

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
907
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Sv: Sidodörrens brytare för larm

3M Har en dubbelhäftande som blir starkare ju med det vibrerar o rörsig. Jag använder den till det mesta jag vill fästa utan att skruva. Solpaneler (120W) antenn på taket mm..

Tejpen köpte jag av en glasmästare för många år sedan, han sade att den används även till flygplan och att montera stora fönster med. Måste säga att den är den starkaste dubbelhäftandetejp jag någonsin testat. Den har en röd skyddsfilm men är i övrigt transparent. Som en gummi-massa med mycket starkt klister.

Jag använde denna att fästa mina magnet-kontakter med.

/Freddy
 

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
907
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Sv: Sidodörrens brytare för larm

Ja det ser ut att vara den tejpen.. Det enda som jag kan se visuellt skilja sig är att min rulle är mycket större och betydligt mycket mer än futtiga sex meter...

/Freddy
 

Helena o Tom

HBK Medlem
Inlägg
321
Kommun
Finland
HBK-Nr
1052
Medlemskap
2024
Sv: Sidodörrens brytare för larm

Håller på att installera larm i husbilen och funderar på om man skall skruva eller limma fast magnetbrytarna vid dörrar och fönster. Den självhäftande tejpen håller inte delarna på plats.


Skruva fast kontakterna om du har möjlighet,tejpen släppar av värmen efter
några år men skruvarna håller!
Kom ihåg att använda rostfria (ej magnstiska) skruvar !!!!!
Här en bild från våran sidodörr var jag använde infällda magnetbryatre för hemma
larm.
Tom
 

Bilagor

  • IMG_3695.JPG
    IMG_3695.JPG
    403,7 KB · Visningar: 4
Senast ändrad:
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Sidodörrens brytare för larm

Kan vara lite trångt ibland för att få plats med den medföljande magneten. Små runda och platta magneter kan vara en bra ersättare. (Clas Olsson) Limmas med snabblim.
 

Bilagor

  • Magnetkontakt.jpg
    Magnetkontakt.jpg
    20,9 KB · Visningar: 286
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Sidodörrens brytare för larm

Så här är det monterat i min bil, gjort på en firma
 

Bilagor

  • DSC_0033.JPG
    DSC_0033.JPG
    4,6 MB · Visningar: 9
Toppen