• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sett från ovan, reseskildring med drönare

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Sett från ovan, reseskildring med drönare

Ja Jappe min har flugit bort, MEN tackvare att jag satt på ett ett visitkort på den är den nu påväg med posten från Tyskland.
En ärlig själ fann den och lämnade in den på en polisstationen i München, skicket på den vet jag inget om men med lite tur så kanske jag kommer i luften snart.

Lars

Oj jäklar vilken räckvidd du har på den. Vet du om den var på väg hem till Kina?
 
F

F.d. 50154

Guest
Sv: Sett från ovan, reseskildring med drönare

Kul att se filmen. Vi bor i området som du ha filmat men kunde inte urskilja vårt hus.
 

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: Sett från ovan, reseskildring med drönare

Oj jäklar vilken räckvidd du har på den. Vet du om den var på väg hem till Kina?

Grattis Roger67! Jag undrade vem som skulle hugga på den, du är som vanligt snabbtänkt.
Tror att jag någonstans skrivit att den stack vid en fotografering vid allianz arena i München men med räckvidd jönköping -München skulle jag inte tveka på att köpa en ny:twitcy:

Lars
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Sett från ovan, reseskildring med drönare

Svt har idag lagt ut filmer från översvämningen i Kristinehamn, filmat av en privatperson med liknande utrustning. Kika på svt's hemsida.

aake
 

BoBil333

FD HBK Medlem
Inlägg
517
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023
Sv: Sett från ovan, reseskildring med drönare

Hej,
Ikväll flög jag en kort tur för att ta en stillbild är lite högre upp än tidigare......

Bilden togs vid 18 tiden, i gul / vita huset ganska mitt i bild bodde vi i på 90 talet :)

Är faktiskt imponerad av bild kvalitén......
 

Bilagor

  • DJI00042.JPG
    DJI00042.JPG
    3,5 MB · Visningar: 31

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Sett från ovan, reseskildring med drönare

Hej,
Ikväll flög jag en kort tur för att ta en stillbild är lite högre upp än tidigare......

Bilden togs vid 18 tiden, i gul / vita huset ganska mitt i bild bodde vi i på 90 talet :)

Är faktiskt imponerad av bild kvalitén......

En klar fördel med videoupptag i 3 eller 4K är att man kan få ut stillbilder med häpnadsväckande skärpa.
 

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: Sett från ovan, reseskildring med drönare

Ja Jappe min har flugit bort, MEN tackvare att jag satt på ett ett visitkort på den är den nu påväg med posten från Tyskland.
En ärlig själ fann den och lämnade in den på en polisstationen i München, skicket på den vet jag inget om men med lite tur så kanske jag kommer i luften snart.

Lars

Har nu fått hem min quadrokopter och allt verkar fungera, efter att jag öppnat den och kontrollerat det som går kontrollera och en grundlig rengöring så är den funktionstestad inomhus och när regnet avtar blir det provflygning ute.
Så ni som inte satt på adresslapp på era maskiner gör det! För mig betydde en lapp för några öre att jag fick tillbaka min maskin.
Då jag även fick med uppgifter om var den var funnen kunde jag se att den rymt cirka två kilometer.
Ny skall han som fann den kontaktas och tackas och se om inte lite hittelön vore på sin plats trots att han enligt polisen avböjt detta.
Tyckte jag hadde sådan tur att ett gäng trisslotter skulle passa, men där blev resultatet som vanligt, nada.

Lars
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Sett från ovan, reseskildring med drönare

Jag hjälpte Bobil333 med en fil och så här blev den:
[youtube]pBq3Rf9bz40[/youtube]

Om man citerar inlägget kan man se hur inbäddningen ser ut!
 

BoBil333

FD HBK Medlem
Inlägg
517
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023
Sv: Sett från ovan, reseskildring med drönare

Hej,

Nu har jag grejat lite till, det är inte bara att filma man ska kunna redigera också :)
Börjat använda Imovie för första gången, skulle lägga bakgrunds musik, vad händer då, jo bara köpta låtar i Itunes var åtkomliga och jag ville ha alla mina gamla låtar jag har i min Iphone, men de syntes inte i Itunes, men jag googlade och hitta ett knep att överföra mina låtar utan att behöva köpa nya, så nu har jag mina 258 låter från telefon i min MacBook :)
Här har jag nu snickrat ihop en liten film från jobbet, med lite text och musik.




[youtube]pBq3Rf9bz40[/youtube]
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Sett från ovan, reseskildring med drönare

Börjat använda Imovie för första gången, skulle lägga bakgrunds musik, vad händer då, jo bara köpta låtar i Itunes var åtkomliga och jag ville ha alla mina gamla låtar jag har i min Iphone, men de syntes inte i Itunes, men jag googlade och hitta ett knep att överföra mina låtar utan att behöva köpa nya, så nu har jag mina 258 låter från telefon i min MacBook :)

För att få över dina musikfiler måste du markera dem i datorn för att få över dem till iPhone/iPad vid synkning via iTunes. Likadant med bild- och videofiler!
 

Gunilla & Bernt

FD HBK Medlem
Inlägg
579
Kommun
Håbo
HBK-Nr
1262
Medlemskap
2021
Sv: Sett från ovan, reseskildring med drönare

Bra jobbat !
Bosse, störs du inte av trafiken, när du sover middag i husbilen ?
Hälsningar
 

BoBil333

FD HBK Medlem
Inlägg
517
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023
Sv: Sett från ovan, reseskildring med drönare

Bra jobbat !
Bosse, störs du inte av trafiken, när du sover middag i husbilen ?
Hälsningar

Jag kan nog sova även om husbilen står i mittfilen :) Faktum är att jag somnar varje lunch efter 5 minuter i husbilen trots all trafik 50 meter ifrån mig......

ha de!
ps saknade er i Karlstad.....
 

BoBil333

FD HBK Medlem
Inlägg
517
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023
Sv: Sett från ovan, reseskildring med drönare

Hej, tråden är tänkt att visa filmer från olika ställplatser, MEN jag håller på och tränar lite med drönaren och filmprogrammet, hoppas ni har överseende :)

Jag delger lite av mina övningar, idag har jag provat autolandning, kanske någon av er går i Phantom tankar, då kan jag bara säga, autolandning funkar :)

Här en bild av radion och min Iphone som monitor.

Texten dyker upp två gånger ibland, har inte koll än vad det beror på...



[youtube]GE0zI-1k8qE[/youtube]
 

Bilagor

  • bild.JPG
    bild.JPG
    2 MB · Visningar: 8
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Sett från ovan, reseskildring med drönare

Det är nog lätt att glömma att ställa in hemläge när man bytt plats för flygning.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Sett från ovan, reseskildring med drönare

Hemläget blir väl fixerat när den börjar blinka grönt? Eller vad menar du Knarrevik?
 

BoBil333

FD HBK Medlem
Inlägg
517
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023
Sv: Sett från ovan, reseskildring med drönare

Auto landning går igång när batteriet tar slut eller när drönaren tappar kontakten med radion.

Om du är på ett nytt ställe ska du kalibrera innan nästa flyg, det blir den nya startpunkten.
 
Toppen