• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Serviceprogram

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jykke

FD HBK Medlem
Inlägg
26
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
34097
Medlemskap
2023
Jag har köpt husbil Hymer Tramp 655 årsmodell 2004, 7700 mil. Var kan jag få fram serviceprogram med vad som skall göras i service och vilka intervaller skall service göras tex. kamremsbyte.
 

Stefan67

HBK Medlem
Inlägg
281
Kommun
Falköping
HBK-Nr
19507
Medlemskap
2024
Årsm. 2004 och bara gått 7700 mil?! Grattis, snyggt jobbat. Har bilen någonsin varit utanför kommungränsen? :)

Jag hade gjort så här:

Om jag inte vet en bils historik så hade jag fullservat den. Dvs. bytt alla förbrukningsvaror (läs olja och filter, kanske även kylvätska med fräsch glykol?) och naturligtvis bytt kamrem. Kört gasoltest på nästa besiktning.
Om du gör det så vet du vad som gäller din bil.

Bilfirman som servar kan hjälpa dig att svara på frågor angående intervall på ditt & datt.
 

Jykke

FD HBK Medlem
Inlägg
26
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
34097
Medlemskap
2023
Årsm. 2004 och bara gått 7700 mil?! Grattis, snyggt jobbat. Har bilen någonsin varit utanför kommungränsen? :)

Jag hade gjort så här:

Om jag inte vet en bils historik så hade jag fullservat den. Dvs. bytt alla förbrukningsvaror (läs olja och filter, kanske även kylvätska med fräsch glykol?) och naturligtvis bytt kamrem. Kört gasoltest på nästa besiktning.
Om du gör det så vet du vad som gäller din bil.

Bilfirman som servar kan hjälpa dig att svara på frågor angående intervall på ditt & datt.
Men jag skulle vilja veta hur ofta kamrem skall bytas. År/mil.
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.779
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Nu har jag inte servicehäfte och instruktionsboken i närheten men det står där om du har en Fiat
 

Leffe M

HBK Medlem
Inlägg
487
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15414
Medlemskap
2024
Denna offert fick ja

Tobias Ebbesson​

27 apr. 2022 12:55
till mig









Hej.
Jag fick ett mejl gällande lite priser på service samt kamremsbyte och nedan kommer lite intervaller samt priser.

Intervallen för byte kamrem är 18000 mil eller 4 år ( det som inträffar först ).
Service intervallen är 4500 mil eller 2 år ( det som inträffar först ) o då gör man en stor men mellan dom rekommenderas en liten service.
Liten service kostar 5990 kr ink moms och stor kostar 9998 kr ink moms.
I avtalet ingår 2 stora och 2 små service och man betalar endast 580 kr ink moms och för kamrem 130 kr ink moms i månaden.
Kamrem exklusive vattenpump kostar 8300 kr ink moms men med avtalet så kostar bytet endast 6240 kr ink moms.
Utöver det får man en gratis tvätt till ett värde av 1500 kr per år i fyra år vilket ger en rabatt på 6000 kr till.
Servar man ett tag innan besiktning så får man en gratis kontroll inför besiktning till ett värde av 1500 kr som ger ytterligare 6000 kr i rabatt.
Detta avtalet baseras på att man servar bilen varje år
av Bengt i Örkelljunga.
Leffe
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.064
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Denna offert fick ja

Tobias Ebbesson​

27 apr. 2022 12:55
till mig









Hej.
Jag fick ett mejl gällande lite priser på service samt kamremsbyte och nedan kommer lite intervaller samt priser.

Intervallen för byte kamrem är 18000 mil eller 4 år ( det som inträffar först ).
Service intervallen är 4500 mil eller 2 år ( det som inträffar först ) o då gör man en stor men mellan dom rekommenderas en liten service.
Liten service kostar 5990 kr ink moms och stor kostar 9998 kr ink moms.
I avtalet ingår 2 stora och 2 små service och man betalar endast 580 kr ink moms och för kamrem 130 kr ink moms i månaden.
Kamrem exklusive vattenpump kostar 8300 kr ink moms men med avtalet så kostar bytet endast 6240 kr ink moms.
Utöver det får man en gratis tvätt till ett värde av 1500 kr per år i fyra år vilket ger en rabatt på 6000 kr till.
Servar man ett tag innan besiktning så får man en gratis kontroll inför besiktning till ett värde av 1500 kr som ger ytterligare 6000 kr i rabatt.
Detta avtalet baseras på att man servar bilen varje år
av Bengt i Örkelljunga.
Leffe
Liten service brukar innebära olja+filter detta är extremt dyrt,och som sagt serviceintervall är 2år så det är upp till dig om du tycker det är nödvändigt med liten service,gör den själv eller låt en vanlig bilverkstad gör den till ett betydligt lägre pris,jag gjorde stor service på min bil själv,kostnad drygt 2000kr
Serviceavtalet är bara för att låsa dig till verkstaden jag ser ingen mening med detta,billigt är det inte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen