• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Servicemanual för kylskåp

S

SevenEleven

Guest
Hej,

Jag kommer ihåg att jag såg att någon lade in en länk till servicemanualen till Elektrolux/Dometic kylskåp en gång men jag har sökt och sökt men hittar den inte igen.

Är det någon som vet vilken servicemanual jag menar och vart jag hittar den?

Det är alltså inte den vanliga bruksanvisningen jag letar efter.

Kylskåpet har slutat gå på 12volt och jag hade tänkt felsöka lite idag med hjälp av servicemanualen som jag nu inte hittar .. :confused:

Modellen jag har är Eletrolux RM 4401 men jag är inte säker på att manualen var till just den modellen.

/Lasse

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53000

Guest
Sv: Servicemanual för kylskåp

Om du är lite händig så finns den att köpa hos firmorna som reparerar kylskåp ,jag har själv bytt både 230 och 12 volt på mitt ,det är inte så svårt men man måste ta ut kylen och plöcka isär den bak ,lossa isoleringen och där sitter båda på röret .enkelt men lite pilligt.

S

SevenEleven

Guest
Sv: Servicemanual för kylskåp

Tack för informationen!

Jag lyckades hitta en säkring som var hel men glappade så nu verkar det fungera bra igen.

/Lasse

Toppen