Hej på er där ute på vägarna...
Nu har jag i dagarna sju, servat och underhållit min HB.
10 000 mil service vilket inkluderade:
Luftfilter
Pollen filter
Oljefilter + 9,7L Biltema helsyntet olja
Bränslefilter
Automatlådefilter + 5L biltema halvsyntet DXIII olja
Pinjong olja
bromsolje byte
bromsar bak + Handbromsbackar
Ny kondensor då den gamla läckte köldmedia.
olja till AC kompressor och nytt Kylmedia.
Dessutom har jag monterat en LED-strålkastare på "akterspegeln" på 20W, den lyser upp ganska bra
Monterat PDC-vid dörrarna som tjuter och startar övervakningskamerorna om någon kommer för nära, Sjukt bra funktion! Ni som gärna parkerar på skumma ställen för natten borde verkligen ha sådana installerade, finns till en låg penning hos "feltema" 
Installerat ett grenrör på gråvattenutloppet, Samt en magnetventil som jag kan manövrera från förarplats 8USD från kina. Smidigt att bara köra över ett avlopp o öppna utan att springa runt bilen o öppna luckor för att komma åt den manuella ventilen.
Har även beställt en förvaringslåda i aluminium för att ersätta dragkroken med, Där skall mitt gaskonverterade elverk sitta och övriga bra att ha saker som man kan behöva när man bor på heltid i bilen. Elverket har jag mest som backup om gasen eller pannan dör under vintertid.
LED lister under markisen är nu installerat, inte riktigt nöjd med kontrollern. Får nog öppna något av mina andra LED-paket med pixelstyrda dioder istället och komplettera med, då blir det mer disco under markisen
Sen har jag avslutat med en storstädning och tvätt av samtliga dynor och mattor. Har en maskin från Kärcher som sprayar vatten med högt tryck in i tyget för att sedan direkt suga upp det igen, Ett par tvättar och retur vattnet är svart och fullt med sand och äckel som man inte visste att man hade i bilen.. Även förarplats och stolarna fick sig en omgång, välbehövligt när man ser vattnet som man tömmer ur maskinen.
Nu är ju bara frågan....
Vart skall jag åka utan att smutsa ner igen
Efter allt arbete så är bilen redo för en tur till... Ja vem vet, Tror jag lämnar landet och åker någonstans där det är salt i havet och varmt o gott... Men först kanske jag borde släpa med Jappe ut till kusten för att dricka lite sprattelvatten och hojtarolja, eller? 
Ha det gött på vägarna
MvH
Freddy
Nu har jag i dagarna sju, servat och underhållit min HB.
10 000 mil service vilket inkluderade:
Luftfilter
Pollen filter
Oljefilter + 9,7L Biltema helsyntet olja
Bränslefilter
Automatlådefilter + 5L biltema halvsyntet DXIII olja
Pinjong olja
bromsolje byte
bromsar bak + Handbromsbackar
Ny kondensor då den gamla läckte köldmedia.
olja till AC kompressor och nytt Kylmedia.
Dessutom har jag monterat en LED-strålkastare på "akterspegeln" på 20W, den lyser upp ganska bra
Installerat ett grenrör på gråvattenutloppet, Samt en magnetventil som jag kan manövrera från förarplats 8USD från kina. Smidigt att bara köra över ett avlopp o öppna utan att springa runt bilen o öppna luckor för att komma åt den manuella ventilen.
Har även beställt en förvaringslåda i aluminium för att ersätta dragkroken med, Där skall mitt gaskonverterade elverk sitta och övriga bra att ha saker som man kan behöva när man bor på heltid i bilen. Elverket har jag mest som backup om gasen eller pannan dör under vintertid.
LED lister under markisen är nu installerat, inte riktigt nöjd med kontrollern. Får nog öppna något av mina andra LED-paket med pixelstyrda dioder istället och komplettera med, då blir det mer disco under markisen
Sen har jag avslutat med en storstädning och tvätt av samtliga dynor och mattor. Har en maskin från Kärcher som sprayar vatten med högt tryck in i tyget för att sedan direkt suga upp det igen, Ett par tvättar och retur vattnet är svart och fullt med sand och äckel som man inte visste att man hade i bilen.. Även förarplats och stolarna fick sig en omgång, välbehövligt när man ser vattnet som man tömmer ur maskinen.
Nu är ju bara frågan....
Vart skall jag åka utan att smutsa ner igen
Ha det gött på vägarna
MvH
Freddy