• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

service på fiat

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025
Service på bilen nu till våren, var skall man lämna in bilen på service, i bohuslän, blir 2år i juli,ca 1200mil jag vet ingen bra verkstad ,som man kan lita på,mvh håkan

F

F.d. 58882

Guest
Sv: service på fiat

Jag har anlitat Lastvagnsservice ute på Kuröd i Uddevalla som har äldre rutinerade mekaniker som gör ett bra jobb. Om du har tänkt dej neråt Tyskland så kan jag rekommendera att göra servicen där till en betydligt billigare penning. Jag har 3 gånger anlitat Albert Bauer GmbH i Flensburg & varit väldigt nöjd även deras arbete.

Bennie

Kommun
Herrljunga
HBK-Nr
6701
Medlemskap
2026

Vi har också använt oss av Lastvagnscenter , mycket bra bemötande. Tycker för min del att jag vill lämna på en auktoriserad verkstad när bilen är ny, får ev. uppdateringar från Fiat. Vår bil hade problem med farthållaren när den var ny ,det fixade dom med uppdatering av mjukvaran . Det är ju inget en ej auk. verkstad kommer åt.Men numera använder vi oss av Fiat service i Stenungsund då vi bor där ,blir trots allt lite enklare helt ok. också. Betalade 5600 för en stor service med alla filterbyten

sevallbo

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
12327
Medlemskap
2025

Jag har anlitat Lastvagnsservice ute på Kuröd i Uddevalla som har äldre rutinerade mekaniker som gör ett bra jobb. Om du har tänkt dej neråt Tyskland så kan jag rekommendera att göra servicen där till en betydligt billigare penning. Jag har 3 gånger anlitat Albert Bauer GmbH i Flensburg & varit väldigt nöjd även deras arbete.

Bennie

Flensburg , kan ingen tyska , går det bra med engelska ? Sevallbo

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

Vi har också använt oss av Lastvagnscenter , mycket bra bemötande. Tycker för min del att jag vill lämna på en auktoriserad verkstad när bilen är ny, får ev. uppdateringar från Fiat. Vår bil hade problem med farthållaren när den var ny ,det fixade dom med uppdatering av mjukvaran . Det är ju inget en ej auk. verkstad kommer åt.Men numera använder vi oss av Fiat service i Stenungsund då vi bor där ,blir trots allt lite enklare helt ok. också. Betalade 5600 för en stor service med alla filterbyten

Var ligger fiat verkstaden i Stenungsund,håkan

F

F.d. 58882

Guest

Flensburg , kan ingen tyska , går det bra med engelska ? Sevallbo

Jag är heller ingen expert på tyska så det har fått bli på engelska vilket har gått väldigt bra. Det bästa med Alfred Bauer är inte bara lågt pris utan också att dom alltid har alla delar tillgängliga eftersom AxelAugustin har sitt centrallager i just Flensburg. Alfred Bauer är väldigt serviceminded & har i mina fall tagit emot mej med som mest en dags varsel.

Bennie

KM

HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
17453
Medlemskap
2025

Jag har varit på Lastvagnscenter, de är ok, fast lite dyrare än t.e.x Fin Bil Stora höga, fast verkstaden lyder under "Bosch Service" Det skilde ca 2000:- på dessa två när jag gjorde kamremsbyte på den gamla HB, och de var helt ok.

ViJa

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
15908
Medlemskap
2025

Jag har använt mig av Spekeröds bilverkstad (Bosch service) som delar byggnad med Fin Bil i Stora Höga och är nöjd med bemötande och prissättning.
Fiatservice i Stenungsund gjordes tidigare av Stenungsunds bilverkstad som numer stängt sina lokaler på Gesällgatan och istället sköter Bilcity Stenungsund service nu.
Ligger på Stenunge väg (innanför bensinstationen Ingo).
(Fiatservice kom väl till Stenungsund för att Posten skaffade Fiatbilar så de är väl mest inne på personbilar antar jag:wink:)

Må gött
Jan-Åke

Senast ändrad:
E

Ericsson c52

Guest

Hej hymercenter tagene
Mekonomen tagene
Hedinbil orrekulla
Själv använder jag mekonomen i tagene mycke bra

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025

Hur vet ni att servicen har utförts på bra sätt?Byta filter och olja kräver ingen större kompetens,jag hörde mig för vad servicen skulle kosta på min bil ,
7000kr Nej Tack.
Har alltid utför service själv på alla mina bilar även under garantitiden,detta är något som alltid kommer upp...men garantin då?
Dom få gånger jag behövt använda garantin har aldrig någon tittat i serviceboken.

Ett svindyrt kamremsbyte åker jag på nästa år eftersom det ligger över min kompentens,sedan att Fiat har så korta bytes intervall på remmen borde husbilslobbyn ta tag i ,anledningen är väl att dom flesta varubilar går flera tusen mil per år.

F

F.d. 29781

Guest

Rekommenderar Berggrens bil i Floby, utanför Falköping auktoriserade för Fiatservise. :Amigon.

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

Hur vet ni att servicen har utförts på bra sätt?Byta filter och olja kräver ingen större kompetens,jag hörde mig för vad servicen skulle kosta på min bil ,
7000kr Nej Tack.
Har alltid utför service själv på alla mina bilar även under garantitiden,detta är något som alltid kommer upp...men garantin då?
Dom få gånger jag behövt använda garantin har aldrig någon tittat i serviceboken.

Ett svindyrt kamremsbyte åker jag på nästa år eftersom det ligger över min kompentens,sedan att Fiat har så korta bytes intervall på remmen borde husbilslobbyn ta tag i ,anledningen är väl att dom flesta varubilar går flera tusen mil per år.

det var dyra filter o olja ca 1tim jobb,håkan

F

F.d. 50069

Guest

Vi skall lämna in husbilen nu i vår på Autoexperten i Mjölby som vi har ett fastprisavtal med i HBK.

Det som skall göras är en mellanservice (olja, filter) samt byte aggregatremmar (2st) samt löphjul och remspännare, olja, filter samt några packningar!

Detta kostar 4300kr minus klubbrabbat på 5%.

De har även fasta priser med klubbrabbat på kamremsbyten på de andra Fiatdieslarna samt även fasta priser på storservicarna.......

Senast redigerad av en moderator:

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025

3700kr för kamremsbyte och oljeservice låter för billigt,dom verkstäder jag hört mig för tar mellan 7000-10000kr för det jobbet!

F

F.d. 50069

Guest

3700kr för kamremsbyte och oljeservice låter för billigt,dom verkstäder jag hört mig för tar mellan 7000-10000kr för det jobbet!

olof.
Menar det jag skrev om priserna? I så fall har du nog missförstått lite, priserna avser aggregatremsbyte! Alltså de remmar som driver AC-pump, generator, servo mm!
Vi skall göra detta på våran 3,0diesel och på dessa är det inte kamrem utan kedjedrift till kamaxlarna!

Övriga priser (typ kamREMsbyte) från Autoexperten finns på HBK's hemsida lånht ner under förmåner, och där sedan under service!

Man får nog i text vara lite noga med vad man avser för service. Allt finns ju noga beskrivet i serviceboken!
Det skiljer ju massor av vad de olika servicarna skall innehålla!

Senast redigerad av en moderator:
Toppen