• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Service i Stockholmsområdet

funas

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4202
Medlemskap
2025
Undrar om någon vet om ett bra serviceställe för bildelen i Stockholmsområdet.
Bilen en halvintegrerad Dethleff FIAT DUCATO?
Med vänlig hälsning Börje

F

F.d. 6061

Guest
Sv: Service i Stockholmsområdet

Jag har använt mig av Torvalla Bil som jag är mycket nöjd med. Jag har tidigare använt Tumba bil som har lägre priser än Torvalla Bil men som ogärna servar husbilar på vintern då de inte får in husbilar i hallen. Brukar ofta stå många husbilar utanför dem så jag misstänker att det är många husbilister som använder sig av deras tjänster.

Du når Torvalla Bil på 08-707 58 10 och Tumba bil på: 08-530 200 90

F

F.d. 58621

Guest

Hej Börje,
jag håller också på att kartlägga Fiats autoriserade serviceverkstäder i och runt Stockholm.
Efter att ha varit inne på Fiats hemsida Fiat Group Automobiles Sweden AB och dels lite närmare kollat upp några Fiat-verkstäder så skulle jag också vara tacksam för lite tips och erfarenheter beträffande Fiat-verkstäder i Stockholmstrakten.
Den närmaste Fiat-verkstaden för oss är "Auto G AB" som ligger i Järfälla. Nära och bra, men dom kan absolut inte serva en husbil. Helt omöjligt att komma upp och in i deras verkstad.
Blev rekommenderad av "CaravanHallen" en verkstad i Upplands Väsby, tror att det är "Söderlunds Bilservice" som avsågs, men den är av någon anledning inte auktoriserad.
Jag får kanske tänka om och börja undersöka Mekonomens verkstäder.
V-backen :wink:

Senast redigerad av en moderator:

tommyobritt

HBK Medlem
Kommun
Upplands-Bro
HBK-Nr
4412
Medlemskap
2025

Hej,kolla Helinsbilservis i Bålsta dom får in husbilar.Där tänker jag serva min när det är dags.Tommy Levin.4412

F

F.d. 58621

Guest

Hej Tommy,
Helins Bilservice har jag på min lista, de ligger på vägen upp till Linströms Husvagnar där jag har varit några gånger, bl. a. handlat gasol.

funas

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4202
Medlemskap
2025

Tackar för uppslagen.
Upplands motor annonserar också om husbilsservice.
Har inte undersökt detta.
Börje

Senast ändrad:
F

F.d. 58621

Guest

Hej Börje,
jag har sett Upplands Motors annons Husbilsverkstad - Upplands Motor angående husbilar. Enligt sedas hemsida så servar de Dacia, Ford, Renault, Volvo och Jaguar. Men, det är kanske inte omöjligt att de kan ta sig an och serva även Fiat. Kanske värt att kolla upp.

F

F.d. 52959

Guest

Hej Börje

En verkstad som vi kan rekommendera från den tiden vi hade Fiat och
växellådsproblem är Kilströms Bilverkstad, Årsta Skolgränd 22, Sthlm.

De är mycket proffsiga. Mekanikern tappade av växellådsoljan genom en sil
och utifrån det kunde han exvis direkt konstatera att det inte var femte-
växeln i vårt fall. (En ny växellåda blev resultatet då för 35000 kr).

Dessutom har du hela tiden samma mekaniker på Din bil.
mvh

Birglas

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2025

Vi använder oss också av Kihlströms i Årsta och är nöjda. De har också gott renommé hos Lindströms husvagnar i Bålsta.

F

F.d. 3666

Guest

Hej, har en Fiat Adria och har både bra och dåliga erfarenheter. Bokade miniservice hos Auto G i Järfälla och fick löfte om att få detta gjort medan jag väntade - bara byte av olja och filter. När jag kom dit så var det inte alls så! Jag kunde få vänta, men dom kunde inte säga om det skulle ta en, två eller tre timmar. Det går heller inte att köra upp husbilen på den ramp som leder upp till verkstaden! Jag vände på klacken och åkte hem. Ringde sedan upp Torvalla Bil i Sätra, och där funkade det som utlovat och jag fick bra mottagande så det stället kan jag rekommendera. Det enda som stack ut var väl att oljan dom bytt kostade över 180:- / liter plus moms(!). Men det kanske är normalt, jag vet inte.

/Håkan

F

F.d. 6481

Guest

Lämnade i bilen på Upplands Motor i morse för 4 år service, dom servar Fiat enligt serviceprogrammet.

Pris för detta 6705:- Vet inte om det är bra/dåligt, det är bra mottagande och service i alla fall :)

Basservice 4 år 4241:-
Oljefilter 198:-
Luftfilter 434:-
Kupéfilter 315:-
Bränslefilter 373:-
SLX Professional 5W/30 780:-
Miljöavgift olja 32:-
Bromsvätska 335:-

//Nicklas

Gert8

FD HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024

Hej Börje

mvh
Dom tar ju IVECO också, vi var där i veckan och fick ordnat med bakbromsarna. Ena bromsoket fick bytas.
Arb.tid 3 timmar ock sen delar =lite öve 5000:-

Dom har öppet kl.7-22 och var trevliga och stor verkstad och höga portar.
Såg flera husbilar med Iveco chassie som också hade beställt tid.
Dock är jag tveksam till att ställa bilen på deras p-yta under natten för den ligger på gatan utan inhägnad.Men kanske ändå, jag vet inte om staket hindrar inbrott ?
Vi bor ju bara knappt 3 mil från Kihlströms och kommer att anlita dom igen om det behövs.
Vad gäller Torvalla så vet jag att deras lyft tar 5 ton, många bilar idag ligger ju över 3,5 ton så därför frågade jag om det.
Bytte sen bil till 6,5 och Iveco så det blir då Kihlströms i Årsta Sthlm.
mvh Gert

F

F.d. 6270

Guest

Två års service hos Kihlströms i Årsta idag, de ger ett proffsigt intryck, de flesta kunderna verkar vara åkare som kräver bra service, ca. 5.700 kr för en 3.0, lite tillägg åker man på för en helintegrerad.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 4018

Guest

Hej Börje

mvh

Jag håller med! Kilströms är bra. Jag jobbade på ett åkeri t o m förra året och vi reparerade och servade IVECO-bilar kontinuerligt hos Kilströms. De är kunniga och trevliga att ha att göra med.

Janne S.

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

Hymer har öppnat i Norsborg dom, om jag inte är fel underrättad så servar dom Fiat,
Sedan har vi Birka bil i Södertälje ser många Hb bilar där.
Mvh
Skoogis
Sköter min service sedan garanti upphört hos Melens bilverkstad i Södertälje på Hb.
+ mina övriga bilar sedan många år tänk på min!
Är mycket nöjd. Boka i tid.
Mvh
Skoogis.

Toppen