• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips Service av husbil utomlands, billigare?

Sinus52

HBK Medlem
Kommun
Upplands-Bro
HBK-Nr
41278
Medlemskap
2025
Har en Viseo 595i 2009 ( FIAT DUCATO (III) 2.3 Multijet) som snart behöver byta kamrem, vattenpump,spännrullar och löphjul. Enligt många forum på nätet är det betydligat billigare att göra den servicen utomlanands Östereuropa samt Spanien och Portugal näms oftas som billigast
Några som har erfaenheter och konkreta tips på ”seriösa” servicevekstäder som vekligen kan FIAT Ducato Ett vanligt pris i Mälardalen vekar ligga på 12000:- till 15000:-
Tack på förhand!
Lars

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Har en Viseo 595i 2009 ( FIAT DUCATO (III) 2.3 Multijet) som snart behöver byta kamrem, vattenpump,spännrullar och löphjul. Enligt många forum på nätet är det betydligat billigare att göra den servicen utomlanands Östereuropa samt Spanien och Portugal näms oftas som billigast
Några som har erfaenheter och konkreta tips på ”seriösa” servicevekstäder som vekligen kan FIAT Ducato Ett vanligt pris i Mälardalen vekar ligga på 12000:- till 15000:-
Tack på förhand!
Lars
Gå in på tjänsten och kolla. Här finns pengar att spara på att jämföra. Man kan prova att ställa in andra orter om man vill. Storstäder ofta dyrare.

Jag använder det alltid när jag behöver verkstad.

toker

HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
42457
Medlemskap
2025
Gå in på tjänsten och kolla. Här finns pengar att spara på att jämföra. Man kan prova att ställa in andra orter om man vill. Storstäder ofta dyrare.

Jag använder det alltid när jag behöver verkstad.

är den sidan grattis. står liksom inget o jag trycker inte på nåt som verkar tveksamt

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2025
Jag har testat dem i Stockholmsområdet, väldigt varierande priser mellan verkstäderna. Ingen av de som var intressanta kunde ta emot en husbil, " för lågt i tak","lyften är för klen" etc,etc. Seriöst ? Tveksamt.
Mvh / Roland

B Bergman

HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
8902
Medlemskap
2027
Kostnaden, fick byta vänster backspegel ( Hela ) på Fiatverkstad i Spanien, priset För bytet ink, allt , Halva priset mot Sverige.
kunde ha väntat med att byta men kollade på nätet vad kostnaden skulle bli i Sverige.

Har även gjort service i Frankrike på Fiat verkstad.

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025
Har testat Autobutler några gånger för våra personbilar.

"Offerterna" har kommit så snabbt att jag betvivlar att någon räknat på jobbet, utan istället bara "slängt iväg" ett standardsvar.

När jag via mejl följt upp offerterna med adekvata följdfrågor, har svaren undantagslöst uteblivit.

(OBS! Detta gäller verkstäder i Uppsala-området. Det kanske är annorlunda på andra håll i landet.)

Jag har även googlat på några av de verkstäder jag skickat följdfrågor till,och efter att ha läst omdömena om dem har jag inte brytt mig om att påminna om mina frågeställningar.

Pålle

Senast ändrad:
Toppen