• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Seriöst företag eller inte

Abben

HBK Medlem
Inlägg
184
Kommun
Mark
HBK-Nr
166
Medlemskap
2024
Har handlat en hel del av Get camping i Umeå. Kolla deras hemsida mycket bra.
Abben
 

Tomas J

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
36301
Medlemskap
2024
Nu är det tydligen ingen som kan beställa ngt igen då de tydligen ansökt om konkurs den 6/11-23. Tyvärr beställde jag varor för ca 2000kr och valde Klarna för betalning vilket jag inte rekommenderar då de betalar firman direkt och nu kräver mig på pengarna fast jag påvisat att jag inte fått några produkter. Så nu är både Campingaffären och Klarna utestängda här och inga jag rekommenderar att göra affärer med. En varning är väl att de ansvariga för campingaffären, John Lund och Robin Hellström, inom kort startar upp ett nytt blufföretag, Kanske Nordic center i Göteborg, som de ansvar för redan är det
 

Nyhlen

HBK Medlem
Inlägg
921
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2024
Nu är det tydligen ingen som kan beställa ngt igen då de tydligen ansökt om konkurs den 6/11-23. Tyvärr beställde jag varor för ca 2000kr och valde Klarna för betalning vilket jag inte rekommenderar då de betalar firman direkt och nu kräver mig på pengarna fast jag påvisat att jag inte fått några produkter. Så nu är både Campingaffären och Klarna utestängda här och inga jag rekommenderar att göra affärer med. En varning är väl att de ansvariga för campingaffären, John Lund och Robin Hellström, inom kort startar upp ett nytt blufföretag, Kanske Nordic center i Göteborg, som de ansvar för redan är det
Använder Klarna faktura som betalning för de köp som är möjliga.
Har trott att detta är en garanti för att inte bli lurad vid utebliven leverans
När man läser på deras hemsida ser det ut som att det finns något som heter "Klarna köparskyddsgaranti"
Förstår inte att de kan kräva betalning för icke levererade varor
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.268
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Använder Klarna faktura som betalning för de köp som är möjliga.
Har trott att detta är en garanti för att inte bli lurad vid utebliven leverans
När man läser på deras hemsida ser det ut som att det finns något som heter "Klarna köparskyddsgaranti"
Förstår inte att de kan kräva betalning för icke levererade varor
När det gäller Klarna så betalar man ju inte direkt om man inte väljer det. Jag handlar mycket med Klarna och betalar aldrig förrän på förfallodatum, har jag inte fått varan så stoppar jag betalningen och anmäler till Klarna, inget konstigt med det.
 

Tomas J

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
36301
Medlemskap
2024
När det gäller Klarna så betalar man ju inte direkt om man inte väljer det. Jag handlar mycket med Klarna och betalar aldrig förrän på förfallodatum, har jag inte fått varan så stoppar jag betalningen och anmäler till Klarna, inget konstigt med det.
Enligt Klara så betalar de firman direkt och kan som du säger fördröja betalningen men när de gjort det ett par gånger pga uteblivit leverans så är det upp till köparen dvs jag att kräva tillbaka pengarna. De kan stoppa det ytterligare en månad om jag gör en anmälan till ARN. Men jag ska en gång till lusläsa villkoren.
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.204
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
"Dropshipping", seriöst eller inte?

Stämmer väl överens med campingaffären, som diskuteras här.
Det gäller att vara efterklok i förtid (!), innan man trycker på "enter"-knappen.
Jag försöker i regel kolla upp säljaren och leta efter negativa omdömen först.

I mitt fall hade jag tur och fick faktiskt min leverans efter påstötning och lång väntan.
Det jag reagerade på i somras var, att de tycktes sakna eget lager?
Men det har ju sin förklaring i själva affärsstrukturen...

Här kan du läsa hur företagsmodellen är uppbyggd och hur det är tänkt att fungera ...
(för lycksökare och andra dagsländor?)

 

Halle

HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1217
Medlemskap
2026
Är det någon som vet om Camping affären.se som ligger i Varberg är ett seriöst företag?
Köpte stolar i somras har ej fått dom, får ej kontakt med företaget på mail eller telefon.
Med anledning av denna tråd:
Vilka webbshopar för husbils- och campingtillbehör tycker vi är seriösa och bra att handla från?
Jag har handlat mest från Camping4u.se och tycker det har funkat bra.
Hej jag köpte en markis i aug den kom inte efter många om och men kom det fram att dom inte kunde leverera den förra vecka fick jag igen pengarna av paypal / Halle
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.268
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Enligt Klara så betalar de firman direkt och kan som du säger fördröja betalningen men när de gjort det ett par gånger pga uteblivit leverans så är det upp till köparen dvs jag att kräva tillbaka pengarna. De kan stoppa det ytterligare en månad om jag gör en anmälan till ARN. Men jag ska en gång till lusläsa villkoren.
De få ggr det har hänt har det aldrig varit problem med att stoppa betalningen, allt har gått via Klarna och jag har aldrig begärt något från säljaren.
 

Wikners

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
36252
Medlemskap
2024
Är det någon som vet om Camping affären.se som ligger i Varberg är ett seriöst företag?
Köpte stolar i somras har ej fått dom, får ej kontakt med företaget på mail eller telefon.
Ett "ruffel"bolag som man skall akta sig för. Jag gjorde en beställning av en vara av dom men fick ingen leverans eller svar på mail eller telefon. Jag slapp betala då jag tog betalningen genom klarna. Oseriöst företag har hag hört från många andra också.
 
Toppen