• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Seriösa / Oseriösa husbilsfirmor

golddigger

HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2025
Sv: Seriösa / Oseriösa husbilsfirmor

Loggan talar sitt tydliga språk. Klart att branchen har dessa åsikter, det ligger av förklarliga skäl i deras intresse.

Bennie

OK, men man tror ju att det är en seriös handlare när han har husbilsfirma med annonser,men husbilen (särbons) står som gråimport och är registrerad i tyskland 2 dagar innan den kom till sverige.Rejwe är en riktig skojare,men har bra omtal med 5 stjärnor.Vem har skrivit det? Bara att gissa.
 

golddigger

HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2025
Sv: Seriösa / Oseriösa husbilsfirmor

Loggan talar sitt tydliga språk. Klart att branchen har dessa åsikter, det ligger av förklarliga skäl i deras intresse.

Bennie

OK, men man tror ju att det är en seriös handlare när han har husbilsfirma med annonser,men husbilen (särbons) står som gråimport och är registrerad i tyskland 2 dagar innan den kom till sverige.Rejwe är en riktig skojare,men har bra omtal med 5 stjärnor.Vem har skrivit det? Bara att gissa.
 

golddigger

HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2025
Sv: Seriösa / Oseriösa husbilsfirmor

Nej det är inte kul med dålig servis,men tyvärr är det så.Är du på deras parti? Jag har märkt vissa saker på dina inlägg
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.757
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Seriösa / Oseriösa husbilsfirmor

Nej, jag är inte på deras sida speciellt, men jag försöker nog ibland att ge en mera balanserad syn på klagomålen eftersom jag vet hur det är att vara på andra sidan.
Här är ju ibland väldigt ensidiga angrepp på säljare. Men: It takes two to tango. :wink:
 

golddigger

HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2025
Sv: Seriösa / Oseriösa husbilsfirmor

Nej, jag är inte på deras sida speciellt, men jag försöker nog ibland att ge en mera balanserad syn på klagomålen eftersom jag vet hur det är att vara på andra sidan.
Här är ju ibland väldigt ensidiga angrepp på säljare. Men: It takes two to tango. :wink:

Nu är det ju så att man kan se på nätet om det står björn borg på dina kalsonger och mycket mera.Du har firma och 17 fordon i ditt stall.Kanske sympatiserar du i allafall med gråimportörerna? Är det rimligt att man inte har någon garanti hos en svensk husbilshandlare?Tycker du inte att det är skojeri?
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.757
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Seriösa / Oseriösa husbilsfirmor

Jag förstår inte vad mitt privata fordonsinnehav har med det här att göra, men jag har jobbat med kundkontakter i nästan hela mitt liv, så jag har nog ganska klar uppfattning
om varför konflikter uppstår. Ett tips kan ju vara att inte alltid handla där det är allra
billigast, det låga priset beror ju ofta på att man inte satsar några pengar på "onödiga"
utgifter, som servicepersonal, lokaler, reservdelar, support m.m. :wideeyed:
 

Reijo53

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
11098
Medlemskap
2024
Sv: Seriösa / Oseriösa husbilsfirmor

Svar till Dolddigger Du Golgdigger ska hålla dig i fakta.
Din särbo Rita reklamerade några lås i låder under garantitiden ,
det fick hon sänd på posten OCH hade fått monterad också
om hon hade åkt till verkstan som vi anlitar.
Och något annat reklamation har jag inte fått av henne.
OCH du var ju med när hon köpte bilen och hon köpte begagnad husbil
med 6 månads konsument garanti.
Och din snack att vi inte har egen verkstad ,DET är du rätt men vi
samarbetar med en husbil och husvagn verkstad.
som sköter våran service och reparationer
Jag har såld säkert 200 st husbilar och det klart att det finns
alltid någon som är missnöjd ,
Om du har något annat att tillägga så varsågod
 

Annica & Gert

HBK Medlem
Inlägg
60
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2116
Medlemskap
2024
Sv: Seriösa / Oseriösa husbilsfirmor

Vi har köpt två husbilar av Autohallen i Alingsås men aldrig fått bra service.
Det stämmer ganska bra att från början fick vi inte bilen åtgärdad med de fel som vi ville ha åtgärdat, men efter vi jagat tag i ägaren och fått han att komma ner till Alingsås så blev det lite bättre. Men nu köpte vi en bil av dem i höstas och de saker som skulle ingått var inte monterat och vi skulle åka till spanien för övervintring och vi gjorde upp om att resten skulle åtgärdas när vi kom hem.
Vi bokade in en tid den 20 april men den 18april ringde säljaren och sa att de ville inte ha upp bilen för de väntade på ett nytt CoC dokument för bilen skall vägas upp, nu har vi fått tid den 25 maj " på nåder kanske" men det skall bli intressant om de fixar det som skall göras. Fick av medarbetaren på Autohallen som ringde mig att en av de saker som de sålt till oss inte fanns att tillgå, får se hur det utvecklar sig.
 

golddigger

HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2025
Sv: Seriösa / Oseriösa husbilsfirmor

Inte nog med att Rejwe är oseriös,han ljuger oxå.
Jag var med när Rita köpte husbilen som i annonsen var ny med 0 mil på mätaren.
Eftersom den tydligen har varit registrerad i tyskland 2 dagar för att säljaren kunde köra 120 mil till sverige kallar han den beg.
Kolla bilregistret (transportstyrelsen) RYT 355 .
Bengts husvagnsservice i Skövde som han samarbetar med skulle fixa garantireparationen (låsen), som skickades till Rita ,men rejwe skulle betala honom lovade han.Men räkningen kom till Rita, som skickade den till Skövde och sa att rejwe hade lovat att betala,men räkningen kom åter till Rita som betalningspåminnelse.Rita har betald.
När vi hämtade husbilen skulle rejwe samma dag åka med buss till tyskland och hämta en likadan Weinsberg Carabus 601 mg plåtis .
Han skrytar med 3 års garanti,men sen finns det ingen garanti pga att han påstår att man har köpt en begagnad husbil.

Så fortsatt STOR varning för REJWE i Mariestad
 

Reijo53

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
11098
Medlemskap
2024
Sv: Seriösa / Oseriösa husbilsfirmor

Hej igen Golddigge..
Här är riktig fakta:
Bilen i trafik första gången i utlandet 2013-03-20 läs i transportstyrelsen.
Jag köpte den 2013-04-29
och registerade in till sverige 2013-05-20
Rita köpte den 2013-05-22
och bilen hade gått 120mil
Så mellan 2013-03-20 och 2013-04-29 är mer är 2 dagar
om man räknar rätt.
OCH jag har kvitto att jag har betalat låset som jag har lovat
men om hon har betalat så det ät fel
Tal om 3 års garant så det som vi lämnar är 3ärs Solidgaranti försäkring eller ett års AutoConcept: extra -garanti
SÅ du kommer ingenstans med dina påstående.
TA kontakt med mig direkt så kan jag bevisa att du har fel.
Hoppas du få fin sommar

MVH.
Reijo Vanhala
 
Senast ändrad:

golddigger

HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2025
Sv: Seriösa / Oseriösa husbilsfirmor

Vi provkörde husbilen med "grönskyltar".Skyltarna som monterades vid leverans är från 20 maj 2013. Den registrerades på Rita 2 dagar senare.

Rita har kvitto på att hon har betald Bengts husvagnar för dom skickade reservdelarna.När hon ville boka en tid hos honom för rep sa han att rejwe inte ville betala, men jag ska hjälpa dig vilket han gjorde och därför skickade han inte räkningen till rejwe men till Rita.

Trevlig sommar till dig oxå Reijo och lycka till med försäljningen
 

Reijo53

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
11098
Medlemskap
2024
Sv: Seriösa / Oseriösa husbilsfirmor

Men ,då stämmer det som jag sa redan i början, att bilen var beg.
Och kommer du väl ihog att Rita körde hem med grönskylt
hon hade så bråttom att ha bilen att vi fick inte skyltarna hem utan skickade
dem på posten.
Om Rita har kvitto så ska hon skicka den hit,så få hon pengarna.
Jag har allgrig sagt nej på montering av låserna.
 
F

F.d. 30166

Guest
Sv: Seriösa / Oseriösa husbilsfirmor

Köp ingen husbil av Husbilen.com!
Jag har drabbats av det oseriösa enmansföretaget.
 

Bengt & Lisa

HBK Medlem
Inlägg
113
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
21558
Medlemskap
2024
Sv: Seriösa / Oseriösa husbilsfirmor

Hej jag har gjort affär med Rejwa i Väst köpt en beg kabe 750g-09 och jag fick 3mån garanti +1års auto-consept försäkring. Och jag har aldrig under mitt 71 åriga liv träffat någon så rekordelig säljare som Rejvo, han sa hittar du fel på husbilen så hör av dig så fixar vid det
Fel 1. Dushgolvet upptäcktes sprickor Rejvo och jag kom överens om att det fixas i höst när trycket inte är så stort på verkstan han anlitar och han hämtar bilen hemma hos oss och ombesörjer att det blir åtgärdat och dusct väggar blir åter Monterade.och på detta tar han vinterförvaring av bilen i sin hall, fel 2 när jag installerat tv fungerade inget annten trasig Rejvo fixade en ny med fäste som skickades hem till mig och jag monterade själv, vilket jag inte behövt gjort utan kunnat åkt till närmaste firma och fått det gjort på Rewas bekostnad,
Fel 3. Tanken till toalerten var ej ok köpte ut en ny mot kvitto som Rejvo betalade.
Fel 4. Framfjädring dålig nedsjunken i framvagnen Rejvo godkände att jag byter fjäderben på bilen hos Bossinger och fakturan går till Rejwa i Väst AB.
Av mej och min fru får Rejwa i Väst högsta betyg :):):):):)
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Seriösa / Oseriösa husbilsfirmor

Hej jag har gjort affär med Rejwa i Väst köpt en beg kabe 750g-09 och jag fick 3mån garanti +1års auto-consept försäkring. Och jag har aldrig under mitt 71 åriga liv träffat någon så rekordelig säljare som Rejvo, han sa hittar du fel på husbilen så hör av dig så fixar vid det
Fel 1. Dushgolvet upptäcktes sprickor Rejvo och jag kom överens om att det fixas i höst när trycket inte är så stort på verkstan han anlitar och han hämtar bilen hemma hos oss och ombesörjer att det blir åtgärdat och dusct väggar blir åter Monterade.och på detta tar han vinterförvaring av bilen i sin hall, fel 2 när jag installerat tv fungerade inget annten trasig Rejvo fixade en ny med fäste som skickades hem till mig och jag monterade själv, vilket jag inte behövt gjort utan kunnat åkt till närmaste firma och fått det gjort på Rewas bekostnad,
Fel 3. Tanken till toalerten var ej ok köpte ut en ny mot kvitto som Rejvo betalade.
Fel 4. Framfjädring dålig nedsjunken i framvagnen Rejvo godkände att jag byter fjäderben på bilen hos Bossinger och fakturan går till Rejwa i Väst AB.
Av mej och min fru får Rejwa i Väst högsta betyg :):):):):)

Kanske en handlare som lyssnat på kritiken och bestämt sig att skaffa sig ett gott rykte och få sälja mer bilar med bra service.:)

/Pelle
 
J

Jarn

Guest
Sv: Seriösa / Oseriösa husbilsfirmor

Tycker att det är bra att de tar sitt ansvar och åtgärdar felen utan strul.

Samtidigt kanske man tycka att det vore ännu bättre om de haft en riktig leveranskontroll så dessa fyra felen inte hade behövts läggas tid på i efterskott.
 

Bengt & Lisa

HBK Medlem
Inlägg
113
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
21558
Medlemskap
2024
Sv: Seriösa / Oseriösa husbilsfirmor

Hej Roland
Det hör ju till att jag själv var ned och testade bilen och kontrollerade det mesta tyckte jag
Men mycket hittar man inte före man börjat brukat bilen som tv dusch golvet upptäckte
Jag när jag låg ned och kröp på golvet efter att tappat en skruv då hittade jag en liten spricka
Och fjädringen är nog svårt att upptäcka om man inte har tankat upp och lastat bilen.

Jag har varit runt och tittat på många stora husbilsfirmor på både nytt och begagnat och de begagnade bilarna har oftast inte varit i försäljningsbart skick och oftast leveranstider på 3-4 veckor sedan ett pris på motsvarande bil 10-20% dyrare. Och vad man ser på forumen så är det många stora svenska firmor som säljer så kallade svensk sålda bilar som har reklamationer.som kunderna får strida för att få rätt, jag undrar vad är det för skillnad på en diretimporterad bil av de europeiska märkena som sälj genom svenska märkeshandlare?
Jag gillar säljare som Rejvo som håller vad han lovar.
Ha en go och glad sommar.
Bengt:):):)
 
Toppen