• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Seriös husbilshandlare

lindeman

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
17619
Medlemskap
2024
Hej
I många olika medier förekommer det kritik mot oseriösa husbilshandlare . Nu vill jag berätta om ett ärligt och seriöst företag, Rips Släp & husvagnsservice i Tomelilla (skåne) som jag med varmt hjärta kan rekommendera.

I nov -22 köpte vi en Burstnér Delfin 700 -08 av dom och i beskrivningen av Hb,n stod det elpatron 230 volt vilket innebär att Truman kan köras på el också.
Detta visade sig vara fel, det fanns ingen elpatron. Detta upptäckte vi dagen efter vi fått hem Hb,n och jag var lite orolig vid kontakt med Rips att dom skulle hänvisa till annonsen där det står "Vi reserverar oss för ev ändringar och feltryck" men tvärtom, vi har gjort fel och det här ska vi fixa sa säljaren.

Det blev monterat en Kronings Heat 1500 som fungerar alldeles utmärkt.
Strax efter köpet testade vi Hb,n med en övernattning på Perköps ställplats och när vi körde hem hördes ett klonkande ljud från framvagnen.
I samband med monteringen av värmaren kollade Rips ljudet och det var spindelleden H sida som väsnades och den byttes. För säkerhets skull bytte dom även den på V sida samt fäste en hängande värmeslang under bilen.

Allt detta utan några problem och helt kostnadsfritt. Bor ni i södra Sverige och funderar på ny Hb eller Husvagn, kika in till Rips.
Ska tilläggas att vi fick även ett presentkort på 10 000:- vid köpet fast det var 14 dagar kvar till den kampanjen.

Lennart o Mia Bergström Åhus
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.860
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Rips har ett stort hjärta och goda intentioner. Har handlat en ny Knaus husvagn där 2012. Men de problem jag fick och hur Rips löste dem blev en tråkig historia i flera år. De lagade komponenter på en Trumamover och en Truma Aventa AC, trots att produkterna omfattades av komponentgaranti. Här fick jag slutligen hjälp av Alde/Truma gänget i Färslöv med movern. AC:n hjälpte Lödde mig att fixa. Rips kunde inte heller hantera en ickefungerande ATC, dvs en viktig trailerbroms, utan här fick jag rätt först när jag själv kontaktade Alko, efter ett år. Vi hade en tvist där jag vägrade att betala och fick så småningom rätt. Kan dock säga att vid den tiden var det jobbigt rent personellt hos Rips och för Ronny och Ingegerd personligen. Är bara så glad att de kommit på fötter igen! Jag kommer dock aldrig att återvända dit!
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Ronny och Ingegerd har sålt sin verksamhet, därav den stora skillnaden idag när det gäller kundvård. Ny ägare är LW Fritid & Husvagnar AB, Smedjebacken. Köpet skedde 2020, ny VD/Försäljningschef är Martin Wirén.
Är ofta i Smedjebacken/handlar på webben hos dom fast jag har ett märke dom inte säljer.
Ha de gott på er!!
 
Toppen