• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SENSATION nästan hela Centraleuropa är roaming fritt - hurra!

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

MatsFo

Guest
Sv: SENSATION nästan hela Centraleuropa är roaming fritt - hurra!

Roamingen är ju högst på 20GB (vid 200GB-abonnemanget) men det står också att man kan köpa mer även för roamingen. Men jag hittar ingenstans vad det kostar i så fall, någon som vet?

Jag mailade dem för några veckor sedan för att fråga om man kunde köpa ett abonnemang som svensk.
Jag fick då ett personligt mail från en säljare där det stod följande:

"Tak for din henvendelse.
Jeg sender denne e-mail fra min direkte, så jeg kan holde øje med dit svar.

Jeg vil meget gerne ringe til dig, så vi sammen kan snakke om abonnementet du ønsker og jeg kan svare på dine spørgsmål. Jeg vil derfor bede dig sende mig et kontaktnummer jeg kan kontakte dig på og det bedste tidspunkt for mig at ringe til dig på.

Jeg vil derefter ringe til dig, så vi sammen kan gennemgå abonnementet til dig.

Har du yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte mig her på.

Du ønskes en god dag."

Det låter ju lite som att de kan fixa att sälja till svenska på något sätt, även om man inte bor i Danmark. Väntar svar på detta något kryptiska meddelande från dem.

/Mats
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: SENSATION nästan hela Centraleuropa är roaming fritt - hurra!

I 3.dk mail til mig står der:
"Har du et mobil- eller bredbåndsabonnement med 3LikeHome, kan du bruge din smartphone og tablet i udlandet
på samme vilkår som i Danmark.

Det vil sige, at
du kan surfe løs med den mængde data, du har inkluderet i dit abonnement,
og på mobilen kan du ringe og sende sms/mms til alle danske numre."


Jeg er kunde hos 3.dk
 
Senast redigerad av en moderator:
M

MatsFo

Guest
Sv: SENSATION nästan hela Centraleuropa är roaming fritt - hurra!

Hej Bredo.

Jag vet att du är kund hos 3.dk,det är tack vare dig jag hittat och börjat läsa om det abonnemanget :).

Det står inte riktigt samma sak på deras hemsida som i ditt brev från dem:

"Inklusiv 3LikeHome
Med 3LikeHome kan du bruge dit bredbånd i det meste af Europa, på samme vilkår som i Danmark.

Det vil sige, at du kan surfe løs med den mængde data, du har inkluderet i dit abonnement.

(bild)

Loft på forbrug i udlandet på 20GB
Dette abonnement har et loft på forbrug i 3LikeHome landene på 20 GB om måneden. Overskrider du 20 GB, får du en sms med mulighed for at købe ekstra data. Begrænsningen gælder ikke i Sverige – her kan du bruge så meget data, der er inkl. i dit abonnement."

Här är länken där ovanstående står.

/Mats
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: SENSATION nästan hela Centraleuropa är roaming fritt - hurra!

Hej Mats
Du har tilsyneladende ret.
De må have glemt denne undtagelse på 50 og 200 GB, i deres mail til mig.
OK med abonnemet under 20 GB.
Jeg skal ringe snarest til dem og spørge - hur' :)

Tror dog at det yderst sjældent vil være brug for mere end 20 GB, med mindre man er meget uden for Danmark.
Jeg har svært ved at bruge mere end ca. 50 GB / måned og går derfor over til Oisters 120 GB til 199,-.

Den relativ store mængde af GB er meget fra streaming til TV.

Jeg ved også at personalet ved 3.dk er noget desorienteret om nye systemer og kommer let til at sige / skrive noget som ikke er gældende.
Sådan er det jo ofte i virksomheder med nye tiltag.
Det bliver nok ikke bedre ved konkurrenterne når den tid kommer.

I foråret kort efter første tiltag med gratis roaming, spurgte jeg hos 3.dk om svenske kunne købe et dansk abonnement - helt OK var svaret.
 
Senast redigerad av en moderator:
M

MatsFo

Guest
Sv: SENSATION nästan hela Centraleuropa är roaming fritt - hurra!

Just nu använder jag ca 150GB i månaden!
Det är lite speciell situation för oss, jag har en sjuk fru så vi är ute och åker i husbilen hela tiden. Har gjort det sedan januari och enbart i Sverige, just på grund av att jag inte hittar något sätt att få så mycket data någon annanstans än i Sverige. Skulle gärna vilja åka över till Danmark och Tyskland nu i höst, bara det löste sig med MBB.
Jag måste jobba från husbilen varje vardag och gör då av med ganska mycket data. Sedan streamar vi det mesta vi tittar på TVn.

Jag väntar på svar från min kontakt och hoppas att du kan komma upp med någonting också, framförallt hur mycket det kostar att köpa mer Roaming-bredband efter de första 20GB.

/Mats
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: SENSATION nästan hela Centraleuropa är roaming fritt - hurra!

OJ -OJ just pråtat med 3.dk :)
Der er store muligheder for at mange tusinde HBK medlemmer kan få abonnement hos 3.dk
Jeg har fået et godt tilbud - men vil ikke selv organisere systemet/affär for medlemmerne.
Er der interesse så send mig en privat meddelanden i dag om du vil organisere.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55451

Guest
Sv: SENSATION nästan hela Centraleuropa är roaming fritt - hurra!

Mærkværdigvis synes det ikke at være den store interesse, og måske kommer der en anden dansk virksomhed jeg skal overdrage forbindelsen i 3.dk og organisationen til.
Jeg tror det haster hvis svenskere vil købe internet til 3.dk priser.

Den som kommer først til mølle(eller väderkvarn :)) - får muligheden'.
..... som udtrykket er på dansk.
Please hurry up' ;)

Mats jeg tror at hvis organisationen kommer på svenske hænder' kan du problemfrit få 200GB på 100% hvis det er Danmark / Sverige.
 
Senast redigerad av en moderator:

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: SENSATION nästan hela Centraleuropa är roaming fritt - hurra!

Synd att inte Iberien är med, eftersom jag stannar där i vinter.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: SENSATION nästan hela Centraleuropa är roaming fritt - hurra!

-> Mats
Nu og her, har jeg muligheden for at formidle dig data for 120 GB / månad for 199,- dkr (+ eventuelt oprettelse )

Efterfølgende kan jeg med erfaringen herfra tilbyde det til ca. 10 andre.

Men det gælder kun til brug i Danmark.
Oister system.

Stadig vil jeg foretrække at det bliver organiseret i Sverige.
Jeg vil tilbyde dette som en starthjhælp.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: SENSATION nästan hela Centraleuropa är roaming fritt - hurra!

Synd att inte Iberien är med, eftersom jag stannar där i vinter.

Afhængigt af hvor meget du skal bruge vil jeg foreslå at du bruger AldiTalk.
Det dækker hele Europa, og du kan opleve det med fuld forbindelse ned igennem Europa - jeg har prøvet det.
Men husk at have det rigtigt indstillet og tankning via bon parat inden det løber ud.
 
M

MatsFo

Guest
Sv: SENSATION nästan hela Centraleuropa är roaming fritt - hurra!

Tack, det var snällt Bredo, men ett abonnemang för bara Danmark har jag inte så mycket nytta av eftersom jag inte kommer att använda det så mycket.

Däremot är jag väldigt intresserad av ett Tre.dk-abonnemang så fort jag får reda på vad extra roaming-qouta utöver de 20GB kostar och om det går att köpa för oss svenskar, men det låter ju verkligen så på dig.

Jag tycker idén är väldigt bra att få igång ett erbjudande för Husbilsklubben om det skulle fungera, men jag jobbar redan nu alldeles för lite mot för vad jag borde då jag tar hand om min sjuka fru så jag kan tyvärr inte ta tag i det och administrera det, hur mycket jag än skulle vilja.

/Mats
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: SENSATION nästan hela Centraleuropa är roaming fritt - hurra!

Til orientering
Oister har ingen oprettelse omkostninger for enkeltstående abonnement og ingen opsigelses tid.
Der kan være op til 14 abonnementer under et dansk CPR (personnummer) nummer.

OiSTER 120 GB
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55451

Guest
Sv: SENSATION nästan hela Centraleuropa är roaming fritt - hurra!

OJ -OJ just pråtat med 3.dk :)
Der er store muligheder for at mange tusinde HBK medlemmer kan få abonnement hos 3.dk
Jeg har fået et godt tilbud - men vil ikke selv organisere systemet/affär for medlemmerne.
Er der interesse så send mig en privat meddelanden i dag om du vil organisere.

Ingen reaktion fra nogen i Sverige, som vil organisere muligheden for flere tusinde 3.dk abonnenter i Sverige og eventuelt Norge.
Besparelsen kunne have være årligt ca. 1.000 kr pr. svensk/dansk abonnement.

Så jeg glemmer denne mulighed for en kontakt hos 3.dk, som kunne have været til fordel for jer svenske - men nej.

Endnu en negativ oplevelse mere her i HBK. :(
Trist.

Et projekt med dansk initiativ er under overvejelse i anden dansk virksomhed.
 
Senast redigerad av en moderator:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: SENSATION nästan hela Centraleuropa är roaming fritt - hurra!

Jeg vil heller si at svensker ikke er like hurtige til å hive seg på en ide til en foretning som dansker :D:D. Selv må jeg stå over denne muligheten - det er under 3 uker igjen før jeg flytter fra Sverige!
 

PeO&AL

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: SENSATION nästan hela Centraleuropa är roaming fritt - hurra!

Ingen reaktion fra nogen i Sverige, som vil organisere muligheden for flere tusinde 3.dk abonnenter i Sverige og eventuelt Norge.
Besparelsen kunne have være årligt ca. 1.000 kr pr. svensk/dansk abonnement.

Så jeg glemmer denne mulighed for en kontakt hos 3.dk, som kunne have været til fordel for jer svenske - men nej.

Endnu en negativ oplevelse mere her i HBK. :(
Trist.

Et projekt med dansk initiativ er under overvejelse i anden dansk virksomhed.

Bredo ta det roligt. (Lugnt)
Jag tycker detta verkar mycket intressant men man måste försöka sätta sig in i alla formaliteter.
Som jag ser det skulle det vara perfekt för oss att avsluta vårt Telia abonnemang som vi har i husbilen och gå över till 3.dk

Med vänlig hälsning,
 

Runar

HBK Medlem (P)
Inlägg
922
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: SENSATION nästan hela Centraleuropa är roaming fritt - hurra!

Bredo ta det roligt. (Lugnt)
Jag tycker detta verkar mycket intressant men man måste försöka sätta sig in i alla formaliteter.
Som jag ser det skulle det vara perfekt för oss att avsluta vårt Telia abonnemang som vi har i husbilen och gå över till 3.dk

Med vänlig hälsning,

Håller med fullständigt. Det vore perfekt om det fungera för oss i Sverige. Man får bara hoppas
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: SENSATION nästan hela Centraleuropa är roaming fritt - hurra!

På vegne af de i HBK, som i disse dage må betale dyrt for roaming i mange europæiske lande, synes jeg ikke man kan tage det lugnt.
Der har allerede været nogle, også svensk, som har vist interesse.

Men lad os se, og snarest muligt, hvem som kan få etableret en organisering.

Det bliver stadig, den som kommer først til väderkvarnan' - :)
 
Senast redigerad av en moderator:
M

MatsFo

Guest
Sv: SENSATION nästan hela Centraleuropa är roaming fritt - hurra!

Tack Bredo.

Jag vill beställa 3.dk-abonnemanget så fort som möjligt. Men min kontakt på 3.dk har inte hört av sig ännu så jag vet inte om det går eftersom jag är svensk och inte bor i Danmark.

Sedan behöver jag veta hur mycket det kostar att köpa till roaming-GB när man gjort av med de 20GB man får använda i andra länder än Sverige. Men det är ingen showstopper för mig, jag vill beställa det ändå, vad än kostnaden är.
Jag kan inte vänta på någon organisering, för de tar ändå så lång tid, först måste alla också förstå hur bra det här erbjudandet är, och bara det kommer att ta lång tid :) Jag skulle behöva det om någon vecka redan om det gick.

/Mats
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: SENSATION nästan hela Centraleuropa är roaming fritt - hurra!

Hej Mats
I øjeblikket er der stängd hos 3.dk, men öppet på mandag.

Om du skal anvende 120 -200 GB hurtigst muligt,
vil jeg se hvad jeg kan gøre på mandag.
Du kan tidligst have et SIM-kort på onsdag-torsdag i Sverige, om alt går OK.

Om du velger Oister 3G (4G) er prisen 199,- och mer 50 GB 199,-
Oprettelse 0,- kr
Totalt 1 månad hos Oister 120 GB 199,-
Endast Danmark.

Så lenge du kør i Danmark har du hos 3.dk 200GB 299,- 4G ,
men i Sverige kun 20 GB - ind til videre.
Oprettelse hos 3.dk 99,-
Mer data for telefon 129,- 10 GB - vet inta för endast bredbånd.
Totalt 1 månad hos 3.dk 200GB 398,-

Allt under forudsetning att det kan etableras for endast 1 månad.

Dette er et forslag og ikke bindende for mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen