• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Semestertips för hundägare

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
725EAB67-6A6C-4B01-B6B8-2217E9BB897C.jpeg

Har en känsla av att vi husbilsägare inte bara delar intresset för husbilar, många av oss delar även intresset för våra kära hundar, som man ofta ser som husbilspassagerare.

Under pandemin har också fler än någonsin valt att skaffa hund. Denna trend har inte gått den västsvenska besöksnäringen förbi. Ett stort antal speciella hundpaket har tagits fram för de besökare som vill semestra tillsammans med sina fyrbenta vänner.

Turistrådet Västsverige har därför lanserat en webbplats Semester med hund - Resa med hund i Västsverige där man samlar alla erbjudanden kring hur man semestrar med hund i Västsverige på bästa sätt.

- Vi märker av en ökad efterfrågan kring hundturism och är väldigt glada över att besöksnäringsföretagen har valt att bredda sina erbjudanden i detta segment och underlätta för hundägare som vill semestra i Västsverige. Vi ser att detta är något som kommer att öka ytterligare framöver, säger Jennie Renström, projektledare Turistrådet Västsverige.

..... och målet är högt, - Den genomgående tanken är att det inte ska vara ett problem att ta med hunden till Västsverige. Hunden ska vara en naturlig del av semestern. Vi ser denna satsning som ett stort steg på vägen till att bli Sveriges främsta hunddestination, säger Jennie Renström.

Nu tycker jag att vissa inslag är lite larviga, exempelvis erbjuder Hotell Kungshamn i Sotenäs ett hundpaket med egen mat- och vattenskål till hundgodis och till och med "Snuffle" - en specialframtagen alkoholfri pilsner med smak av biff och kyckling. Däremot tror jag att våra egna hundar skulle uppskatta ett besök hos Moster Elins Glasscafé i Hjo som erbjuder egen hundglass med smak av lax, älg och lever.

Tommy
 
Senast ändrad:
Toppen