• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Semestern 2013

F

F.d. 53392

Guest
I år fick vår semester en helt ny inriktning! Vi trodde det skulle bli om ett år,men vi slog till i sommar! Vi har blivit med husbil! Adria, coral 650 sp. Jättefin och fantastisk, compact living:) Vi har fått en rejäl genomgång av hur allt fungerar och vi har förberett oss mycket. vi har läst mycket och pratat med husbilsgrannar som peppat oss. Vi planerar att göra vår första natt.men först skall den förses med innehåll,vi har laddat och det skall bli så roligt! Men som sagt vi är nya och har aldrig haft en husbil tidigare så vi behöver alla glada tillrop och tips!!!
// Fruzip
 
H

hianders

Guest
Sv: Semestern 2013

Lycka till med nya husbilen!!

I våra husbilar har vi den första tiden övernattat på tomten någon natt till stor förvåning för våra hundar!!

Inger/fru hianders
 

skogen

HBK Medlem
Inlägg
240
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
1361
Medlemskap
2024
Sv: Semestern 2013

Grattis till ett nytt sätt att leva på, och lycka till med nya bilen.

Hälsningar skogen.
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Semestern 2013

Vår första resa med HB.n, gick till Norrviken i april. Ritva är handikappad, så vi ville se hur det skulle fungera rent praktiskt, innan vi gjorde en längre resa. Vi skrev upp allt vi hade glömt, för det går inte att sitta hemma och tro att allt är med, för det är det inte.
Nu befinner vi oss i Lidköping, Kronocampingen och firar midsommar med vänner, vi har även träffat HBK medlemmen 5016, som vi tagit ett par öl ihop med.
Den 5 juli kommer vi att påbörja en resa till bekanta i Finland, vi kommer att åka 45 an till Gällivare och sedan genom Finland ner till Wasa trakten. Vi ska vara tillbaka i Lilla Edet den 3 augusti. Träffas vi på resan vore det trevligt att slänga några ord med varann.

Husbilslivet är hur trevligt som helst
 

Helena&Rolf

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Åtvidaberg
HBK-Nr
10108
Medlemskap
2024
Sv: Semestern 2013

Lycka till med nya bilen.
Vi är också ganska nya, vår första resa gick till Bohuslän och min dotter.
Lärt mycket på denna saitten.
 

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Semestern 2013

Grattis till husbilen och välkomna till klubben. Vi har ju träffats om jag tolkar användar namnet rätt uti cachindskogarna några gånger.
Vi har just varit och geocachat i Naturreservatet Surö Bokskog intill Sjötorp samtidigt hittade vi en underbar plats att övernatta invid cachen "Timmerviken", gångavstånd till slingan i Naturreservatet. Ja lycka till och så kanske vi träffas i "Cachingskogen" .
/Postis
 
F

F.d. 53392

Guest
Sv: Semestern 2013

Grattis till husbilen och välkomna till klubben. Vi har ju träffats om jag tolkar användar namnet rätt uti cachindskogarna några gånger.
Vi har just varit och geocachat i Naturreservatet Surö Bokskog intill Sjötorp samtidigt hittade vi en underbar plats att övernatta invid cachen "Timmerviken", gångavstånd till slingan i Naturreservatet. Ja lycka till och så kanske vi träffas i "Cachingskogen" .
/Postis

Jodå, visst är det geocacharna Team Zip!

Lars, Susanne och Bea
 
Toppen