• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Semester 2021

Frank N

HBK Medlem
Inlägg
833
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Medlemskap
2024
Nu har vi legat i Årjäng en natt på 5 stjärnig camping. Mycket folk, trevligt men dyrt. Sitter nu och tar en lunch i Arvika på The oven. Sedan lite bunkring och vidare till kusin i Sölje. Trevlig helg
 

Anki & Bengt

HBK Medlem
Inlägg
590
Kommun
Åmål
HBK-Nr
22819
Medlemskap
2024
Du skulle ha svängt inom Värmskog ( ca 2 mil från Arvika ) på din färd mot Sölje och ätit deras berömda räksmörgåsar :yes:
 

Anki & Bengt

HBK Medlem
Inlägg
590
Kommun
Åmål
HBK-Nr
22819
Medlemskap
2024
Ha ha det låter gott , men du har säkert vägarna förbi häråt någon mer gång , sedan är Borgvik på väg därifrån väl värt ett besök . ( förresten var du inne på Värmskogs cafe hemsida å dregglade lite över godsakerna)
 

Anki & Bengt

HBK Medlem
Inlägg
590
Kommun
Åmål
HBK-Nr
22819
Medlemskap
2024
Vet inte vart du är på väg, men ett tips från B-fors till Dals-Långed till Tisselskog där till höger mot Håverud över "brudfjällsvägen" döpt till Sveriges roligaste mc-väg så ta det lugnt, där har du akvedukten kör inte mot Åsensbruk utan ta vägen över Upperud därefter, lycklig resa, vill du ha fler tips från mina hemtrakter så bara hör av dej :yes:
 

Frank N

HBK Medlem
Inlägg
833
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Medlemskap
2024
Ha ha det låter gott , men du har säkert vägarna förbi häråt någon mer gång , sedan är Borgvik på väg därifrån väl värt ett besök . ( förresten var du inne på Värmskogs cafe hemsida å dregglade lite över godsakerna)
Nä men jag ska kolla vid tillfälle
 

Anki & Bengt

HBK Medlem
Inlägg
590
Kommun
Åmål
HBK-Nr
22819
Medlemskap
2024
Ok vi brukar ta "moppen" dit en gång om året , men inte i fjol eller i år, brukar ta vägen över B-fors , Årjäng , Arvika sedan över Avelsbol till V-skog efter att ha delat en lyxmacka med min älskade hustru tar vi vägen mot Malsjö sedan Borgvik över nysäter, Kila, Vickersrud sen raka spåret hem , en perfekt dagstur på härliga mc-vägar
 

Frank N

HBK Medlem
Inlägg
833
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Medlemskap
2024
Vi uppskattade vägen och omgivningarna även från husbilen. Värmland är ett vackert landskap med små orter med verksamheter som har överlevt sig själva. Jag gillar detta skarpt och dessutom slippa de stora vägarna.
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.187
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Vet inte vart du är på väg, men ett tips från B-fors till Dals-Långed till Tisselskog där till höger mot Håverud över "brudfjällsvägen" döpt till Sveriges roligaste mc-väg så ta det lugnt, där har du akvedukten kör inte mot Åsensbruk utan ta vägen över Upperud därefter, lycklig resa, vill du ha fler tips från mina hemtrakter så bara hör av dej :yes:
Det var väl även en välkänd(ökänd) specialsträcka på midnattsolsrallyt under 50-talet
 
Toppen